Vorige week is tijdens het trainen op de baan mijn pad vanachter door gebroken. Zonder schakelen of weet ik wat nog. Met een gelukje kunnen recht blijven maar de ravage is enorm.
Derailleur is in wiel geslagen en wiel is losgekomen. Rem schijf 90° geplooid, kader binnenin zwaar beschadigd, wiel geraakt en den derailleur ziet er niet fris meer uit. Het padje is op zijn zwakste plek (ter hoogte van bevestigingsbout) door gebroken.
Daar mijn Cube (Reaction) pas 3 maand oud is ben ik naar mijn lbs gegaan om dit probleem aan te kaarten en achter de garantie te horen.
Eerst vertelde hij me dat dit aan mij lag
Nu, volgens mij zijn mechanische onderdelen draaiend of bewegend.
Toen ik een voorbeeld vroeg van constructiefout zei hij kaderbreuk.
Op het padje staat de stempel van Cube,welk een vast onderdeel is aan de kader, en dit heeft een breuk gekregen.
Hij zei me dat het daar stopte. Was hier niet mee opgezet en heb mail gestuurd naar Benelux verdeler van Cube in Brakel. Wacht nog op antwoord, zoniet even(2 uur rijden) tot ginder gaan.
Kan iemand mij wat raad geven of ervaringen hier mee ivm garantie en dergelijke? Op dit moment is "garantie" voor mij niet meer dan "gebakken lucht"!
Ben hier totaal niet mee opgezet en laat het hier ook niet bij.
Alvast bedankt,
Edwin