No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
fluitketel
- Mountainbiker
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Daar steek je je ventiel in, een los ventiel zonder binnenband aan. Normaal gezien is dat bij je wielen geleverd.fluitketel wrote:En hoe zit het met dat gat waar nu de sepap in zit dan?
Als je Geaxen legt, eerst eens oppompen met tubeless ventiel en zonder sealant (latex), die geaxen (ook de gewone vouwbare) zijn zeer luchtdicht. Tot 3-4 bar opblazen en ze zullen "klakken" in over de velg. Als ze overal geklakt zijn, lucht terug aflaten, 1 zijde van de band losmaken, pap ingieten, enz (enfin, procedure van No Tubes). Als je die band er niet op krijg zonder biba, eerst eens met biba, en dan 1 zijde losmaken, biba eruit, UST-ventiel & pap erin, en schudden maar!
-
fluitketel
- Mountainbiker
Post by fluitketel »
Zotte Marre wrote:Daar steek je je ventiel in, een los ventiel zonder binnenband aan. Normaal gezien is dat bij je wielen geleverd.fluitketel wrote:En hoe zit het met dat gat waar nu de sepap in zit dan?
Als je Geaxen legt, eerst eens oppompen met tubeless ventiel en zonder sealant (latex), die geaxen (ook de gewone vouwbare) zijn zeer luchtdicht. Tot 3-4 bar opblazen en ze zullen "klakken" in over de velg. Als ze overal geklakt zijn, lucht terug aflaten, 1 zijde van de band losmaken, pap ingieten, enz (enfin, procedure van No Tubes). Als je die band er niet op krijg zonder biba, eerst eens met biba, en dan 1 zijde losmaken, biba eruit, UST-ventiel & pap erin, en schudden maar!
Dan zal ik morgen maar even een ventiel gaan halen en ga ik me geaxen derop zetten. Waarvoor staat eigenlijk UST?
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
UST = Universal System Tubeless (Mavic)fluitketel wrote: Waarvoor staat eigenlijk UST?
-
Old Skool
- Mountainbiker
- Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)
Heeft der iemand eig een receptje op zijn eigen goop te maken
dit vond ik online en wil het eig wel eens porperen op een oude velg
http://www.waltworks.com/dev/faq/gotubeless.pdf
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Dacht dat _Alain_ hier wel al eens iets bij elkaar had gegooid.Old Skool wrote:Heeft der iemand eig een receptje op zijn eigen goop te maken
- stevens wave
- Mountainbiker
Post by stevens wave »
ik heb fulcrum redmetal 5 en continental twisters kan ik die ook
nontube maken of ga dat niet met die banden
nontube maken of ga dat niet met die banden
- lange Peter
- Mountainbiker
Post by lange Peter »
Ik heb een set ztr olympic velgen.
Welke joe no flats rimstrip moet ik hiervoor gebruiken?
De binnenkant van mijn velg meet 18mm,dan moet ik bij joe een rimstrip gebruiken die past voor velgen van 18mm tot 23mm.Past die daar dan mooi in,het is toch een verschil van 5mm?
Ze hebben ook een set van 16-17mm...
Of blijf ik toch beter bij notubes,die zijn wel duurder?
Iemand ervaring mee?
De banden worden geax barro...
Welke joe no flats rimstrip moet ik hiervoor gebruiken?
De binnenkant van mijn velg meet 18mm,dan moet ik bij joe een rimstrip gebruiken die past voor velgen van 18mm tot 23mm.Past die daar dan mooi in,het is toch een verschil van 5mm?
Ze hebben ook een set van 16-17mm...
Of blijf ik toch beter bij notubes,die zijn wel duurder?
Iemand ervaring mee?
De banden worden geax barro...
euh, dat zal wel iemand anders zijn..Dr.Gonzo wrote:Dacht dat _Alain_ hier wel al eens iets bij elkaar had gegooid.Old Skool wrote:Heeft der iemand eig een receptje op zijn eigen goop te maken
ik werk nog altijd op de oldskool manier met binnenbanden