Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
bike smurf
Mountainbiker

Post by bike smurf »

bram DR wrote:
bike smurf wrote:
mafel wrote:maandag hebben we de gele route gereden. Dit is de makkelijkste en kortste (17km) route dus goed om gewend te raken aan het decor en de mountainbike.

Woensdag dan de 2de (blauwe) route gedaan van 28km. Vergeleken met de gele route is deze veel moeilijker met een paar lange en nijdige beklimmingen (onmogelijke als het geregend heeft).

Overal waren de routes perfect aangeduid wat het heel leuk maakt.

zeker voor herhaling vatbaar !
Die gele route, gaat die daar bij ol fos d'outh niet ineens stijl omhoog? Ik zou die tocht graag eens gaan rijden met junior; dat bazeke kan goed uit de voeten met z' -n velooke, maar hij is nog maar 9. Te doen? Wat denkt ge?

dieje klim aan olfossedeath is net iets te veel voor iemand van negen jaar denk ik.
Ja, dat stuk met die wortels zeker wel. Ik denk dat daar weinig volk op de fiets helemaal tot boven geraakt. maar de start van de gele route (1) gaat nu over een nieuw stuk asfalt, vanuit het dorp nét voor die steile afdaling met wortels). Kort en efkes steil, maar asfalt en op het kleine verzet goed te doen. Hebben gisteren de rode (3) en om te verkennen de gele (1) gedaan. 3 is super, 1 is vooral in het begin gewoon asfalt over de Ravel. Leuk met klein gasten, junior kan dus mee :lol:
bike smurf
Mountainbiker

Post by bike smurf »

LoXoS wrote:Ik ga volgend weekend met vrienden naar houffalize.

Momenteel liggen op mijn fiets Continental MountainKing Supersonic met binnenband. Zijn deze stevig genoeg?

Of zou ik beter mijn 1.8 NN banden terug opleggen?
Heb gisteren met cheeseman en nog een biker vd WBC (wijnegem bicycle club) de 3 en de 1 gedaan. Bepijling PERFECTEMENTO! =D> =D> =D> ze kunnen het daar echt niet beter doen... tenzij dat ze pijlkes in braille gaan plaatsen 8)
parcours ligt er vrij droog bij; hier en daar een plaske, maar niet om over te klagen. op de drie hier en daar wel keien; een smalle 1.8 is dus niet ideaal. Onze makker had ok vrij dunne banden, goed in de bossen maar op keien en in afdalingen geeft dat toch minder grip en zekerheid... laat die conti's maar staan; lijkt mij voor ginder ideaal... veel bike-fun gewenst!
bike smurf
Mountainbiker

Post by bike smurf »

LoXoS wrote:Wij gaan volgend weekend naar Houffalize. Vrijdagnamiddag vertrekken en zondag terugkeren.

Hoe liggen de parcours erbij? Alle bepijlingen nog in orde.

Bedoeling is dat we de rode (3) blauwe en groene route gaan doen. (2 ritten op zaterdag en 1 rit op zondag)

Of zijn er andere combinaties dat we zouden uitproberen op zaterdag/zondag?
3 is een absolute aanrader =P~ . In het begin en de helft efkes wat asfalt, maar voor de rest boswegen, singletracks, veel stijgen en dalen, twee keer ene houten brugske waar ge eventueel ook naast kunt rijden door het water (laatste brugske op 27km... als ge d'r niet mee inzit om 10km met natte voeten te rijden, zeker doen :lol: )
totale afstand route 3 op mijn kilometrikske: 34,5km. Wij hebben die op ons gemakske gereden op iets meer dan 2 u. Het schijnt dat de 6 ook de moeite is, maar die heb ik nog niet gedaan. 1 is goed voor moest het heel slecht weer zijn bv, maar anders niet aan beginnen [-X ; té soft voor die streek.
bike smurf
Mountainbiker

Post by bike smurf »

cheeseman wrote:
bike smurf wrote:ga morgen met cheeseman en nog twee andere gasten uit wijnegem in houffalize rijden. :bounce: plan is om 3 en 6 te doen: hopelijk is de bepijling goed. Voor wie morgen ook daar gaat toeren; kijk uit naar oranje truitjes! :wink:
hopelijk minder pech als vorige tocht in de ardennen: toen zat ik in Theux. 5 platte banden, de helft van de pijlen weg, miserie miserie miserie! en dan midde in't bos ontdekken dat mijn velgen alleen voor presta-ventielen geschikt zijn. Goed bezig, met ne zak vol reservebanden met autoventiel... #-o
bandjes plakken tussen de bladeren in't slijk... ja, 't is weer wat anders... :-?
'k heb nu genoeg binnenbandjes bij om een half peloton te depaneren! :lol:
Haha bike smurf , en al bekomen van ons " ardennenoffensief " :lol: :lol:
Ikzelf heb er enorm van genoten , en heb de mtb kriebels helemaal terug te pakken.
:bounce: :bounce: :bounce:
Leuk voorstel dat je deed enkele weken terug, mijn part plan je nog van da in de agenda :lol:
Bedankt trouwens dat je me toch bepaalde stukjes (die mij te technisch leken ) hebt laten afdonderen =D>

grtz
hey cheeseman, hebt ge de foto's al gezien op picasa? stoer hé? :lol:
moeten we meer doen... ik heb er ook volop van genoten. Als ge daar gaat rijden, dan vraagt een mens zich af wat wij elke winter toch in de modder zitten te ploeteren hier rond Antwerpen hé? :-?
Wij hebben het wel getroffen; prachtige streek, perfect bepijld, toffe trails, maar één keer plat gereden, en op wat motregen bij de start na goed weer... lang geleden dat we dat nog konden zeggen... =D>
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

bike smurf wrote:
LoXoS wrote:Wij gaan volgend weekend naar Houffalize. Vrijdagnamiddag vertrekken en zondag terugkeren.

Hoe liggen de parcours erbij? Alle bepijlingen nog in orde.

Bedoeling is dat we de rode (3) blauwe en groene route gaan doen. (2 ritten op zaterdag en 1 rit op zondag)

Of zijn er andere combinaties dat we zouden uitproberen op zaterdag/zondag?
3 is een absolute aanrader =P~ . In het begin en de helft efkes wat asfalt, maar voor de rest boswegen, singletracks, veel stijgen en dalen, twee keer ene houten brugske waar ge eventueel ook naast kunt rijden door het water (laatste brugske op 27km... als ge d'r niet mee inzit om 10km met natte voeten te rijden, zeker doen :lol: )
totale afstand route 3 op mijn kilometrikske: 34,5km. Wij hebben die op ons gemakske gereden op iets meer dan 2 u. Het schijnt dat de 6 ook de moeite is, maar die heb ik nog niet gedaan. 1 is goed voor moest het heel slecht weer zijn bv, maar anders niet aan beginnen [-X ; té soft voor die streek.
6 is idd ook nen aanrader, vond de eerste 6 kilometer eig beter dan den 3 ( heb maar zes km kunne doen, toen lek gereden en pomp vergete in hotel #-o #-o )
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

bike smurf wrote:
bram DR wrote:
bike smurf wrote: Die gele route, gaat die daar bij ol fos d'outh niet ineens stijl omhoog? Ik zou die tocht graag eens gaan rijden met junior; dat bazeke kan goed uit de voeten met z' -n velooke, maar hij is nog maar 9. Te doen? Wat denkt ge?

dieje klim aan olfossedeath is net iets te veel voor iemand van negen jaar denk ik.
Ja, dat stuk met die wortels zeker wel. Ik denk dat daar weinig volk op de fiets helemaal tot boven geraakt. maar de start van de gele route (1) gaat nu over een nieuw stuk asfalt, vanuit het dorp nét voor die steile afdaling met wortels). Kort en efkes steil, maar asfalt en op het kleine verzet goed te doen. Hebben gisteren de rode (3) en om te verkennen de gele (1) gedaan. 3 is super, 1 is vooral in het begin gewoon asfalt over de Ravel. Leuk met klein gasten, junior kan dus mee :lol:
Na een paar pogingen lukt dat wel, ge moet gewoon de juiste baan uitkieze, wnr het me 1x gelukt was lukte het me iederes keer
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

Vandaag in de voormiddag met stralende zon route 'rood 3' gaan rijden.
Bepijling was ok, maar met gps is het toch plezanter.
Afstand: 35.42 km
AVS: 19.3 km/h
749 hoogtemeters :wink:
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

ben de afgelope weken de parcours in Houffalize gaan doen om de routes allemaal op wikiloc te kunnen posten, zondag stond de gele en groene op het programma.
geel is absoluut geen aanrader, 80% verhard.

groen ben ik niet meer aan toe gekomen,op het enige technische stukje van de gele route, over de boomwortels samen met blauw 5, een val gedaan met als resultaat een gebroken hand beentje.
veroordeeld tot 6 tot 8 weken niks doen.
mafel
Mountainbiker

Post by mafel »

bike smurf wrote:
mafel wrote:maandag hebben we de gele route gereden. Dit is de makkelijkste en kortste (17km) route dus goed om gewend te raken aan het decor en de mountainbike.

Woensdag dan de 2de (blauwe) route gedaan van 28km. Vergeleken met de gele route is deze veel moeilijker met een paar lange en nijdige beklimmingen (onmogelijke als het geregend heeft).

Overal waren de routes perfect aangeduid wat het heel leuk maakt.

zeker voor herhaling vatbaar !
Nog een vraagske voor mafel; die route 2, niet te veel asfalt?
nee, niet zoveel asfalt

30% ofzo denk ik
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

Griffon wrote:geel is absoluut geen aanrader, 80% verhard.

80% is misschien wat overdreven, maar kom :-).

De gemeente heeft, dankzij €1.8mio subsidies van het gewest, een groot deel van de gele route ge-asfalteerd; onder andere het stukje tussen de Moulin de l'Ermitage en Cowan, en dan verder richting Tavigny; en dit om een "gewone" fietsroute te maken (via de oude spoorwegbedding) die loopt tot in Bastogne (RaVEL-route). Dat stukje was nu niet bepaald uitdagend, maar wel leuk voor een beginner (singletrack). Jammer dat het opgeofferd werd.

Post Reply