No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dickie wrote:Makkelijkst zijn de ZTR velgen.
Bij andere velgen is er idd een rubberen 'rimstrip' nodig.
Tja bij mij moet ik juist daar een velglint indoen en bij de Xmaxen niet.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Verzetje wrote:
mtbgast wrote:zat die no-tubes al lang in de band? dan kan het zijn dat de meeste kristallen (die eigenlijk de gaatjes dichten) al verdroogd en samangeklit waren
Notubes zat een 2-tal maand in de band. Heb wel een half maatje nieuwe notubes toegevoegd.

Vandaag ziet men dat het gat dicht is, zie een klein wit streepje, maar 100% is het precies nog niet toe. Het is precies dat er nog een klein beetje product doorkomt. Band blijft wel redelijk op druk (gisteren 2.5bar, vandaag nog 2bar).
Je band dicht het vlugst als je er een eindje mee gaat rijden zodat het product rondgeslingerd wordt in de band.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

ivo wrote:Je band dicht het vlugst als je er een eindje mee gaat rijden zodat het product rondgeslingerd wordt in de band.
Dat is wat men mij bij hilset ook heeft verteld, maar had gisteren geen tijd :oops:

Als je onderweg hoort dat je een lek hebt, wat is dan het beste? Blijven rijden, of het wiel draaien tot het lek beneden is zodat notubes zijn werk kan doen (heb ik gedaan maar alle latex is er gewoon uit gelopen), of nog iets anders?
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

ivo wrote:
pvandebe wrote:Effe meedelen : paar maand terug stan's notubes in m'n michelins gekapt....Paar dagen terug ging band plat tijdens rit.....Nieuwe notubes erin gekapt en hij is weer dicht....

Dus na 2 maand is dat ding al niet meer goed ? BAZAAR.

Iemand een alternatief ? Zou liefst bussen van een paar liter hebben om zo ook veel te kunnen wisselen van band...
Ik heb 4 jaar gedaan met mijn Stan notubes 500ml (op ZTR en tubes IRC banden). Alleen in het ventiel wat bijspuiten na een lek. Met X-maxen en Schwalbebanden (tubes) moest ik na een maand al bijkappen of de banden stonden plat na 24 uur. Denk dat het dus meer met de banden dan met het product te maken heeft.
ik rijd nu sinds april met eclipse latex in ztr wielen met vredestein black panter xtrac. Ik moet om de 8 weken wat bijdoen. Na 8 weken staat men achterband steeds snel plat, terwijl dit niet het geval is met de voorband. Bij schudden zit er wel in beide banden geen vloeibare latex meer in.

ik giet dus via het ventiel dan wat (eclipse) latex bij en herhaal heel kort effe de schudhandeling zoals die bij de eerste montage gebeurt.
Ik giet er ongeveer een 50ml per band bij.

Ik kocht 2 80ml flesjes eclipse en 1 van 500ml. De lege 80ml flesjes gebruik ik nu om bij te vullen. Is 50ml volgens jullie voldoende om achteraf bij te vullen ?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Verzetje wrote:
ivo wrote:Je band dicht het vlugst als je er een eindje mee gaat rijden zodat het product rondgeslingerd wordt in de band.
Dat is wat men mij bij hilset ook heeft verteld, maar had gisteren geen tijd :oops:

Als je onderweg hoort dat je een lek hebt, wat is dan het beste? Blijven rijden, of het wiel draaien tot het lek beneden is zodat notubes zijn werk kan doen (heb ik gedaan maar alle latex is er gewoon uit gelopen), of nog iets anders?
best stoppen, fiets ofheffen en wiel langzaam rond draaien, als lek gedicht is wacht in altijd nog even, heb al gehad dat grote lekken door de rijdruk direct terug open gaan, als je effe wacht en de latex wat laat opdrogen heb je dat probleem niet

bij kleine lekken kan je gewoon doorrijden, dan ge je het niet eens merken dat je een lek gehad hebt, maar bij mij vloog de vloeistof in het rond, toch een redelijk lek dat Joe's gedicht heeft
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Ok bedankt. Zal zien hoe het de volgende keer afloopt :lol: Hopelijk dan niet terug een binnenband moeten steken :evil:
fluitketel
Mountainbiker

Post by fluitketel »

Dag mensen,

Ik heb deze wielen:
http://www.futurumshop.nl/product/6105- ... lock.phtml

Deze velgen zijn geschikt voor UST banden. En ik wil morgenavond nieuwe banden opleggen, alleen Hoe ga ik dan te werk?
Ik heb nu gewoon met biba erop zitten.
Moet ik dan iets van voorbereidend werk doen ofzo?
Je vind heel veel over het plaatsen enzo, maar eigenljk ook helemaal niks.
Ik ga trouwens waarschijnlijk Geax mountains opleggen, goede keuze?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

fluitketel wrote:Dag mensen,

Ik heb deze wielen:

Deze velgen zijn geschikt voor UST banden. En ik wil morgenavond nieuwe banden opleggen, alleen Hoe ga ik dan te werk?
werkwijze:
http://www.notubes.com/support_movies.php

geax =D>
enne... de TNT versie is aan te raden
fluitketel
Mountainbiker

Post by fluitketel »

Beny wrote:

Ik heb deze wielen:

werkwijze:

geax =D>
Op die site staat toch alleen maar op hoe je op gewone velgen tubeless banden kunt leggen? Of ben ik scheel? Of is dit hetzelfde : #-o
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

fluitketel wrote:
Beny wrote:

Ik heb deze wielen:

werkwijze:

geax =D>
Op die site staat toch alleen maar op hoe je op gewone velgen tubeless banden kunt leggen? Of ben ik scheel? Of is dit hetzelfde : #-o
Heb je tubeless wielen, moet je natuurlijk geen lint monteren
Dan sla je het eerste deel van "Tubeless System Installation" over

Heb je tubeless banden, hoef je in principe ook geen latex te gebruiken (maar wel aangewezen)
Dan sla je het tweede deel van "Tubeless System Installation" over
Post Reply