Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

Beny wrote:ga je een route rijden of een track narijden?
Wat is eigenlijk het verschil tussen een route en een track?
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

hanske636 wrote:
Beny wrote:ga je een route rijden of een track narijden?
Wat is eigenlijk het verschil tussen een route en een track?
Met alle respect, maar dat staat wel al 100000 keer uitgelegd hier in dit en andere forums. Simpel even googelen en je vind alles wat je ooit wilde weten over routes en tracks :wink:
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

we gaan het u niet te gemakkelijk maken hé :-D
http://forum.mountainbike.be/search.php :wink:
Cubedude
Mountainbiker
Location: Cube comp ltd 2008 - crossmax SLR - full XT - Reba Race / Cervélo R3 RS

Post by Cubedude »

MaC'Red wrote:
Beny wrote:
MaC'Red wrote:hoe juist een route op de gps zetten en narijden ??
ik heb dus de TT van Heyd, Amonines en Erneuville staan die ik volgende week zou narijden maar hoe gaat dit juist in zen werk want op de uitleg van de garmin help file staat het ook niet meteen duidelijk uitgelegd.

Geeft de edge een beep signaal of iets als ge moet afdraaien ?? ik heb een edge 605.

Mac'Red
ga je een route rijden of een track narijden?

een track ofwel converteren naar een tcx bestand en uploaden via trainingcenter
een gpx bestand kan je rechtstreeks plaatsen onder garmin/gpx door je toestel te verkennen als een verwisselbare schijf
het is een TT dat ik ga narijden,

MaC'Red 8)
#-o lol!

Met een route of track word de manier van navigeren bedoeld :-)

Ik weet niet hoe het zit met een 605 (daar heb je die extra trainingsfunkties niet dacht ik) en mss is daardoor de cpu van het toestel wat minder belast en kun je wel vlot gpx ritjes rijden (gpx is het formaat van ritjes dat je meestal download en waar beepjes en navigatiehulp word gegeven.
Maar ik zou toch aanraden om te doen zoals herder Alex het beschrijft. tcx of (zijn voorganger crs) koersen rijden gaat heel erg vlot, je hebt niet echt nood aan die beepjes en toestanden denk ik.
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

Cubedude wrote:Met alle respect, maar dat staat wel al 100000 keer uitgelegd hier in dit en andere forums.
Er staan ook 150302 topics over wat goede beginnersfietsen zijn.
Eveneens 12568 topics over schijfremmen en hoe je moet centreren.
Ook kweetnie hoeveel vragen naar fietsen/frames en onderdelen terwijl de 'te koop' sectie er vol van staat.

...en zo kunnen we nog wel even bezig blijven....
Cubedude wrote:Simpel even googelen en je vind alles wat je ooit wilde weten over routes en tracks :wink:
Zo kan je elke vraag beantwoorden. :wink:
Met googelen vind je waarschijnlijk alles en dat maakt dan gelijk een forum overbodig.

Maar je hebt gelijk.
Ik zal volgende keer eerst even nadenken/googlen/zoeken voor ik nog een vraag stel. :oops:
Excuses. Ik zal het nooit meer doen. 8)
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Cubedude wrote:Met een route of track word de manier van navigeren bedoeld :-)
Gebruik jij dan ook nog maar eens de "zoek" functie :-D
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Bon, ik ga het risico nemen om een vraagje te stellen die al 1000000000000 keer is gesteld :-D :

heb net een toerke gedaan in groep, en nu is er een manneke da graag zijn routeke wil zien ; hij heeft geen garmin, geen software.
ik veronderstel dat er een manier bestaat om dat via de GoogleEarth zichtbaar te kunnen maken, nu is de vraag hoe ik deze route daar moet opkrijgen vanuit mijnen 705 Edge.

alvast vooraf bedankt.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ikke met de fiets wrote:Bon, ik ga het risico nemen om een vraagje te stellen die al 1000000000000 keer is gesteld :-D :

heb net een toerke gedaan in groep, en nu is er een manneke da graag zijn routeke wil zien ; hij heeft geen garmin, geen software.
ik veronderstel dat er een manier bestaat om dat via de GoogleEarth zichtbaar te kunnen maken, nu is de vraag hoe ik deze route daar moet opkrijgen vanuit mijnen 705 Edge.

alvast vooraf bedankt.
haal je rit (eigenlijk een track met extra sport info) binnen in trainingcenter
selecteer de rit
exporteer als koers via "bestand" "exporteer": wordt een tcx bestand
ga naar http://www.gpsies.com
kies het tabblad "converteren"
selecteer je tcx bestand
en converteer naar "google earth kml" file
sla de file op en verstuur deze naar je vriend :-D
Cubedude
Mountainbiker

Post by Cubedude »

hanske636 wrote:
Cubedude wrote:Met alle respect, maar dat staat wel al 100000 keer uitgelegd hier in dit en andere forums.
Er staan ook 150302 topics over wat goede beginnersfietsen zijn.
Eveneens 12568 topics over schijfremmen en hoe je moet centreren.
Ook kweetnie hoeveel vragen naar fietsen/frames en onderdelen terwijl de 'te koop' sectie er vol van staat.

...en zo kunnen we nog wel even bezig blijven....
Cubedude wrote:Simpel even googelen en je vind alles wat je ooit wilde weten over routes en tracks :wink:
Zo kan je elke vraag beantwoorden. :wink:
Met googelen vind je waarschijnlijk alles en dat maakt dan gelijk een forum overbodig.

Maar je hebt gelijk.
Ik zal volgende keer eerst even nadenken/googlen/zoeken voor ik nog een vraag stel. :oops:
Excuses. Ik zal het nooit meer doen. 8)
Je hoeft je helemaal niet te excuseren, zeg gewoon dan dat je iets zoeken niet erg ziet zitten en dat je liever bediend word :wink:
Cubedude
Mountainbiker

Post by Cubedude »

Beny wrote:
Cubedude wrote:Met een route of track word de manier van navigeren bedoeld :-)
Gebruik jij dan ook nog maar eens de "zoek" functie :-D
Kijk eens; net gegoogeld...

Een Route is een verzameling waypoints in een bepaalde volgorde. Een route heeft een beginpunt, een eindpunt en één of meer tussenpunten, ook wel Routepoints of Viapoints genoemd

Een Track is een verzameling van trackpoints in een bepaalde volgorde, die de afgelegde weg voorstellen. Je kunt een track ook vaak downloaden om na te lopen/rijden, maar eigenlijk maakt je gps er dan weer een route van. Sommige apparaten laten dat dan ook als een route zien, en andere als een track. Je kunt ook je eigen track terug volgen.

en waar is het probleem nu? :-)
Post Reply