draad in kader is over
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Action-Man
- Mountainbiker
draad in kader is over
Post by Action-Man »
bij mijn oud fietsje is de draad versleten in de kader waar mijn trapas in zit.er draait een cup in en die is niet meer vast te krijgen.zou dit euvel te herstellen zijn of moet ik mijn kader in de prullen mand gooien en mij een nieuwe kader kopen.alle goede raad is welkom. dank bij voorbaat
- edse
- Mountainbiker
ik heb onlangs hetzelfde voor gehad en ik kon die zelfs met de hand overdraaien.Ik heb het opgelost met loctite eraan te doen en de boel goed te laten drogen.Na een 3 tal ritjes op de weg zit alles voorlopig nog muurvast.
Verder is er ook nog de mogelijkheid om de draad van belgische naar italiaanse om te vormen(als dit al niet zo is)maar dat is een serieus karweitje.De belgische is 1.37 * 24 en de italiaanse 36 * 24,staat op één van de cups van de braket.
Verder is er ook nog de mogelijkheid om de draad van belgische naar italiaanse om te vormen(als dit al niet zo is)maar dat is een serieus karweitje.De belgische is 1.37 * 24 en de italiaanse 36 * 24,staat op één van de cups van de braket.
- Action-Man
- Mountainbiker
-
Bikerkf
- Mountainbiker
je kan ook een inslag-as kopen bij je lbs. Dat is een bracket-as, waarvan de lagers in je bracket worden geperst (lagers zitten in een conisch toelopend deel). Dit kan je makkelijk zelf. Wel moet je de juiste maat van je bracket weten (diameter). Dit kan variëren van 35 tot 40mm als ik me niet vergis