06/09/2009 Diest

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

Ferme tocht inderdaad. Toch spijtig dat er weer ene dacht dat'm een wedstrijd aan't rijden was. Ne sorry is zelfs al teveel, gewoon rap wegrijde en zelfs ni durven zien als ge er iets tegen zegt, die kunne beter thuisblijven. Voor de rest goed geamuseerd en ne goeje pasta achteraf binnengewerkt!
looike
Mountainbiker

Post by looike »

waar kun je de foto's terugvinden die vlak na de bevoorrading zijn getrokken ?
full speed down
Mountainbiker

Post by full speed down »

wij hebben de 82 gedaan,goe geregeld allemaal,wel wat pech gehad.
wespensteek op voorhoofd,schuiver gemaakt met dikke knie en schaafwonden tot gevolg,goed verzorgd aan bevoorrading,bedankt.
op het einde krampen tot achter mijn oren,en nog platte band ook nog.
totaal 120 km avs 25
tot vlgd jaar
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

De 61 gedaan en ook wreed content. Met de Zoenk, Ottignies en Lasnes behoort deze voor mij tot 'moeders mooisten'. Samen met medebikers ons afgevraagd wat of waar die drankenstand op 28 km betekende.
Ik heb eindelijk het bos in Lummen(?) kunnen fietsen zonder pech, mijn ketting heeft het deze keer gehouden, mijn banden hebben de lucht bijgehouden. En het was daar genieten. Merci jongens!
Pogo
Mountainbiker

Post by Pogo »

Heb het vandaag weer prima naar m'n zin gehad daar, alles was toch wel goed geregeld (misschien op gevaarlijke kruisingen een begeleider), goede stops, bepeiling en noem het maar op. Afgekomen voor de 80, ter plaatse met z'n allen besloten om toch maar de 60 te doen en bij aankomst spijt dat we toch niet de 80 gedaan hebben. Vond het stuk na de 2de pauze echt het mooist, daar had ik niemand voor of achter me en heb me daar serieus uitgeleefd!!!! [-o<
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Van een Papegaai en een hond met een rood koppeke!

Post by StrammerMax »

Vandaag naar Diest afgezakt en even over 9.00 u samen met nidecker vertrokken voor de 61 km. Het rijden ging zeer vlot omdat ik geregeld op de hielen gezeten werd door andere bikers en bovendien mijn haas bij had, zodat ik toch geregeld een tandje bij moest steken. Hier en daar had men mij toch liggen op een onverwacht klimmeke of een afdaling waarbij ik eerst even moest overwegen of dat nog iets was voor mijn oude knoken! Ik ben toch bovengeraakt op een klim waar de twee bikers voor mij omvielen! Een prestatie, want gewoonlijk ben ik degene die valt of moet stoppen!

Het parcours was zeer afwisselend met singletracks, pittige klimmen, snelle afdalingen, klimmetjes over asfalt, lekker naar beneden razen over kasseien in holle wegen, stroken zand, bospaden, hobbels en bulten in het gras, draaien en keren tussen de bomen en rijden over kiezelpaden, alles zat er in!

Ik heb jammer genoeg ook enkele staaltjes gezien van onvoorzichtig rijgedrag! Een biker die rakelings langs wandelaars vliegt. “Degene die dit heeft uitgevonden…”, zei die mens, het vervolg heb ik niet gehoord, maar het zal niet fraai geweest zijn! Een biker die een drukke baan over vliegt, met toeterende auto’s tot gevolg! Die gast was zijn leven precies moe! Een jogger die boos was omdat hij al drie keren aangetikt was door bikers en een idem dito wielertoerist die bijna in de coulissen werd gedrumd door vier koerskonijnen die inhaalden zonder eerst te kijken naar eventuele tegenliggers! Sommigen maken er toch een koers van! Op de wallen van Diest hoorde ik in een bocht met afdaling iemand roepen om te laten horen dat zij daar waren! Vader, moeder en twee kinderen. Ik dacht eerst dat er bikers gevallen waren. Die mensen waren verwonderd door de drukte. Ik heb hen gezegd dat er nog gingen komen en die mensen waren zo wijs van het smalle paadje dan maar beter niet in tegengestelde richting te berijden. Ze konden er begrip voor opbrengen, ook al zei ik hen dat iedereen daar in principe mocht rijden.

Onderweg hadden wij een hele tijd een gemiddelde van 19 km/h, bij aankomst 18,6 km/h, wat voor mij toch een prestatie is! Het gaat altijd sneller als ik met iemand meerijd, dan moet ik wel vooruit. De bevoorradingen waren in orde met appelsien, banaan, wafels, koeken, zelfs zachte speculaas met kokos, sportdrank en water. Het was er overal druk. Aan de eerste stop keken de mensen in de lijnbus raar op toen ze al die bikers daar zagen wemelen. Nidecker had meer oog voor arriverend vrouwelijk schoon. :lol: En aan de tweede stop waren een paar klein mannen zich duchtig aan ’t amuseren met hun gocart. De pasta bij aankomst smaakte lekker. Ik had gerust nog een portie gelust! De Aquariusman had blijkbaar forfait gegeven, want hij stond niet zoals vorig jaar aan die kasseistrook. Ik weet nog dat dit drankje toen welkom was! De “ketting links” en de steile klim waren er dit jaar blijkbaar niet bij.

Ijstheke gedronken met nidecker en nadien nog gewacht op andere maten waarvan ik wist dat ze gingen komen. Eigenlijk heb ik vandaag heel veel mannen/vrouw gezien die ik via dit forum heb leren kennen! Nidecker (dat was de eerste die ik leerde kennen), rubber-12 (de tweede), sik (ploegmaat van de 10 u van Grobbendonk), jaro heb ik zien zitten (mountainbike.be-dag), Pierrot le fou, Karel, Hilde en de andere talrijk vertegenwoordigde Bierbikers uit het Leuvense (leren kennen op de Boerenbike in Opwijk), twee Nederlanders die vrijdag ook op de nightbike in Sint-Job waren, ik heb mannen van Secret Trails zien zitten (maar ik ken ze niet), een hele delegatie Bikers4Maarten (bikers die Duchenne Heroes rijden ten voordele van Maarten, een jongen uit Diest die lijdt aan de ziekte van Duchenne, ik ken ze niet, wel Kevin_V die op 13 september mee start). Alleen SilverFokske ontbrak eigenlijk, maar zijn keuze voor vandaag was Housse-Blegny. De sik is er anders weer in geslaagd van de mensen van de EHBO werk te bezorgen, want weer onderuit gegaan in een afdaling op de tweede TT die hij rijdt na een vorige schuiver! Toen mochten we hem na de Hoebelbike gaan ophalen op de spoed in Halle! :roll:

Ik heb me vandaag mega-geamuseerd. Ik weet niet met hoevelen de United Bikers zijn om dit in elkaar te steken, maar ’t was ferm. =D> Vorig jaar de 40 km gereden, deze keer de 60 km, dus volgend jaar de 80! Maar degene die vandaag zijn beste dag beleefd heeft is de kleine hond aan de aankomst wiens koppeke rood zag omdat hij zich overal in die lege pastapotjes op de grond probeerde te wurmen! Grappig beestje! :P Hij luisterde anders goed als hij geroepen werd!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be (Duchenne Heroes)
CAT124BE
Mountainbiker

Post by CAT124BE »

Als beginneling voor eerste keer meegedaan in Diest, super organisatie! Echt genoten van de 26km.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de foto's van net na de eerste bevoorrading. Iemand een idee?
O-biker
Mountainbiker

Post by O-biker »

Heb de 36 gedaan. Een mooie tocht met veel klimmetjes, prachtige afdalingen, single tracks en mooie verharde stukken. Perfect om conditie te handhaven. Alles goed aangegeven en bev. dik in orde! Tot volgend jaar. Vraagje: is er nog een andere site dan de officiele waar foto's opstaan van deze tocht?
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Vandaag ook de 60km gedaan (550hms) en uitstekend geamuseerd!

Alles dik in orde, allen een beetje raar dat er geen korting was voor leden van VWB?
Volgend jaar moet de 80km haalbaar zijn :D
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

Héhé... de dag zit erop :-D

ALLEMAAL HARTELIJK DANK VOOR JULLIE DEELNAME =D> =D> =D>

Het hele team United Bikers, samen met verschillende echtgenoten, vriendinnen, zonen en dochters hebben echt hun best gedaan om van onze toertocht een geslaagde dag te maken
Heel plezierig om jullie positieve commentaren hier te lezen, al kan ik best wel begrijpen dat hier en daar er iemand zal zijn die ergens een minder goede ervaring heeft
Een mountainbike tocht organiseren met vrijwilligers (wat wij toch wel allemaal zijn) is, zoals de meeste clubs ongetwijfeld wel weten, niet altijd evident.
Altijd duiken er wel onverwachte zaken op (foefelen ze daar toch wel niet een paar dozen groene bananen tussen al die andere rijpe dozen :evil: ),
Kom je voor patstellingen (dank U Aquarius :-? ),
Of meerdere organisaties op dezelfde dag op hetzelfde parcours...
Wat we zeker geleerd hebben is dat je met dialoog veel bereikt,
Vriendelijk en beleefd zijn doet wonderen, zowel op als naast de fiets, dat komt de verdraagzaamheid zeker ten goede

Helaas een paar bikers die onzacht in aanraking gekomen zijn met de ondergrond, wij wensen heb spoedig herstel en hopen dat ze vlug weer onze mooie hobby kunnen beoefenen

Wij doen ons best om volgend jaar minstens even goed te doen, maar dan moeten jullie ook terug van de partij zijn :-D

Team United Bikers Diest
Post Reply