06-09-09 Olloy-sur-Viroin

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

Was mijn eerste ardennen-tt, als ge dit ardennen moogt noemen tenminste.
Had voor de 45 gekozen en wist niet dat dat zo lang kan duren. 12,6 gemiddeld :oops:

Prachtige tocht, praktisch alles offroad in het bos. Er was een lang stuk asfalt van 1,5km maar dat was 10% omhoog! Goede organisatie ook, heel hulpvaardig er er waren zelfs vlaamse mensen die meehielpen.

Was op 't einde wat in paniek omdat ik na 43km nog altijd geen splitsing tegengekomen was, begon te vrezen dat ik op de 65 of de 85 beland was :)

Hebben alle ardennen tt's zoveel hoogtemeters? Dit smaakt in ieder geval naar meer.
Een frigorit
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

dacht ge dat de ardennen plat waren dan?
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

@roeln;
Amai,12.5 avs,het moet daar serieus geweest zijn?
Zijn alle bikers al binnen voor het donker wordt?
k'Was ook eerst van plan,maar door tijdsgebrek en een iets mindere conditie,dus niet.
Denk dat je gemiddeld genomen zo'n 1000 hm hebt per 50 km voor de echte Ardennen-ritten?
De zwaarste liggen zo rond 1500 hm/50 km!
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

LuckyIron wrote:dacht ge dat de ardennen plat waren dan?
=D> =D> :lol: :lol:
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

Prachtige tocht gereden daar in Olloy-Sur-Viroin. Alles was dik in orde! Volgend jaar zien ze me daar zeker terug.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Het was AF ginder! Spijtig dat de organisator content is met dit aantal deelnemers, meer moeten het er niet zijn! Daarom: enkel wie vandaag gereden heeft, mag volgend jaar terugkomen! :P
roeln
Mountainbiker

Post by roeln »

Volgens de site : Hoogtemeters: 25Km=560hm, 35Km=800hm, 45Km=1200hm, 55Km=1500hm, 65Km=1700hm, 85Km=2200hm

Ik had de indruk dat de opkomst hoger was dan verwacht. Overal wachtrijen (inschrijving, bonnetjes, toog, barbecue). 2de bevoorrading was ook precies door z'n beste krachten.
Om 9u30 gestart.

12,6 km/u klinkt idd nogal zielig :oops: nochthans ben ik er veel voorbijgereden.... Reed zowat op gemiddelde van de deelnemers schat ik...
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

roeln wrote:Volgens de site : Hoogtemeters: 25Km=560hm, 35Km=800hm, 45Km=1200hm, 55Km=1500hm, 65Km=1700hm, 85Km=2200hm

Ik had de indruk dat de opkomst hoger was dan verwacht. Overal wachtrijen (inschrijving, bonnetjes, toog, barbecue). 2de bevoorrading was ook precies door z'n beste krachten.
Om 9u30 gestart.
Dit jaar waren er 652 inschrijvingen, terwijl ze op 500 mensen gegokt hadden (ook voor de ravito's, maar dat hebben ze vrij snel opgelost door te gaan winkelen).
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

roeln wrote:12,6 km/u klinkt idd nogal zielig :oops: nochthans ben ik er veel voorbijgereden.... Reed zowat op gemiddelde van de deelnemers schat ik...
Ik denk niet dat dit zo zielig is voor de Ardennen. Ik had hier ook willen komen biken, maar zag wat op tegen de lange rit en ik vraag me af of 't niet te zwaar zou geweest zijn voor mij. Ik ben in Diest gaan biken. Zijn er in Viroinval geen vaste routes om eens te komen proberen tijdens een vakantie, als ik meer tijd heb?
Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

zwiebertje wrote:@roeln;
Amai,12.5 avs,het moet daar serieus geweest zijn?
Zijn alle bikers al binnen voor het donker wordt?
k'Was ook eerst van plan,maar door tijdsgebrek en een iets mindere conditie,dus niet.
Denk dat je gemiddeld genomen zo'n 1000 hm hebt per 50 km voor de echte Ardennen-ritten?
De zwaarste liggen zo rond 1500 hm/50 km!
Ik had 1548hm op 58km (vertrokken voor 65 maar de laatste splitsing niet meer gedaan). 13,3 gem. Reken deze tocht inderdaad maar bij de zwaardere!
Catsbikers proficiat! Deze club heeft een groot hart voor de sport. Alles was perfect! (vb. gratis bewaakte fietsstalling MET bikewash terwijl we zelf onder de douche gingen. =D> )
Ik kom zeker terug!
Post Reply