Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Ik ben er van't weekend mee gaan rijden in theux (Ardennen). Zolang het droog is zijn de racing ralph super banden, ze lopen zeer licht en ook het confort en grip is ok, alleen als er modder ligt moet je toch iets voorzichtiger zijn dan is de grip veel minder. Er zit ook een doorn in, maar ik heb de tocht zonder moeite kunnen uitrijden. Bij het kuisen van de bike heb ik de doorn gezien door de luchtbelletjes, ook zit er een kleine scheur in de voorband en dit tussen de noppen maar daar ontsnapt geen lucht.
Ik ben zeer tevreden van deze banden maar zal er toch nog wat langer mee moeten rijden om een definitief oordeel over te kunnen geven.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

zijn deze Racing Ralfkes ook in double density te verkrijgen?? ik ga dat toch eens navragen want ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in deze banden, maar niet als ze nog erger zijn of even erg als de fast freds (fast flats!)
ik heb zo een paar jimmy's in DD , die zijn een paar tientallen grammen zwaarder maar ik ben er nog nooit mee lekgereden (hout vasthouden :drunk: )
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

A d r i wrote:zijn deze Racing Ralfkes ook in double density te verkrijgen?? ik ga dat toch eens navragen want ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in deze banden, maar niet als ze nog erger zijn of even erg als de fast freds (fast flats!)
ik heb zo een paar jimmy's in DD , die zijn een paar tientallen grammen zwaarder maar ik ben er nog nooit mee lekgereden (hout vasthouden :drunk: )
nee, ni in DD , de RR zijn gemaakt van een speciaal karkas en compound, er is enkel een gewone versie, dus geen light of DD
Hij zal volgens mij wel iets beter beschermd zijn tegen lekrijden dan een FF ,omdat de RR hogere noppen heeft :wink:

iemand trouwens al wedstrijdrijders met deze banden zien rijden ?
ik enkel het thompson racing team =D>
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

heb nu iets meer dan 600km met die RR. Band loopt zéér goed, maar.

Het zijn lekrijders tot en met!!! Nu weet ik ook dat je met lekrijden, geluk en pech kan hebben hé maar wat ik nu meemaak, foewie!!!! Op 600km al 7x lek!!! Dat is gemiddeld om de 85km!!!!! Bij mijn vorige bike had ik een gemiddelde van om de 1500km!!!!

Zoals ik al zei, ze rijden supergoed (buiten zijdelingse grip vind ik wat min). Maar wat heb je aan een supergoede band als je, bij wijze van spreken, 1x per marathon lek rijdt???????? Dan is je "goedeband"-voordeel nihil hé.

Voorlopig houd ik ze nog, vind ze eigenlijk ook "mooi" staan op mijn bike.

Nog iemand dergelijke ervaring???
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb er tot nu toe enkel mee op de weg gereden en een paar grintwegen en kasseistroken
Ik ben m'n nieuw machien nog aan het tunen. Ik heb wel de indruk dat ze niet zo licht lopen als bvb de fast freds, maar dat kan ook aan m'n naven liggen die nog moeten ingereden worden. Nog niet mee plat gereden in alle geval.
Tr@ndy
Mountainbiker

Post by Tr@ndy »

Nog een vraagje: Zijn de ervaringen hier met de gewone versie of met de tubeless?

Ik heb de tubeless-versie liggen maar nog altijd niet gebruikt. Binnenkort pas leg ik ze erop met de bedoeling om de cristalp te rijden, maar als ze zo gevoelig zijn voor scheuren weet ik het toch nog niet. Zeker eerst uittesten dus...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Voor mij met de gewone versie.. tubeless zal wel wat zwaarder zijn met een dikkere wand.
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Gisteren 80km in Theux gereden, ongeveer om de 500m stond er iemand lek. Ik daarentegen met mijn RR niet lekgereden. Geluk gehad zekers? ofwel m'n mening herzien. Zijdelingse grip daarentegen blijft me ontgoochelen.
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

En waarom kopen bovenstaande personen niet gewoon ne Hutchinson python gold: goede grip (op droog), comfortabel, lichtlopend en acceptabel gewicht (585g) voor veel minder platrijden. Ben wel zelf al meer dan 3 maand aan het wachten om ze te pakken te krijgen in Vaneyck.
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Racing Ralph

Post by C-DALE »

Heb ze na 6 maanden wachten eindelijk in m'n bezit.

Spreek wel over de 2.1 tubeless versie.
Op de doos stond 670 gram,de mijne wegen elk 700 gram.
Voor 41 € stuk verwachtte ik veel.

Heb er maandagnamiddag ne toerke mee gedaan,op fireroads en
paardeweggetjes rond Brugge,let op t'is wel al plat hé!!!
M'n eerste indruk WOOWW,die band loopt licht tegenover m'n Hutchinson
Phyton.Voelt aan als een semislick!!!
Op zanderig parcour geef ik hem nog het voordeel van de twijfel omdat ze harder staan(4.5 bar) tegenover m'n Phytons.
Durfde op m'n rear lichtjes wegglippen,denk met wat zachter te zetten dat dat opgelost is.

Heb nog nooit met een tubeless plat gereden,das nu al zo'n 3 jaar.
Vrienden van mij hebben wel al lek gereden met verschillende merken.
Dus hopelijk blijft het voor mij zo.

Vindt dat Schwalbe weer z'n grenzen verlegt heeft met die evolutie van banden,zeker qua rijgedrag.
Hoe het verder moet met lekrijden en slijtage zal de tijd moeten uitwijzen.
Post Reply