stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Ik ben nu meer dan 35 jaar gestopt met roken (rookte vanaf mijn 14 tot de geboorte van ons eerste zoon...).
Wat hebben we tot nu toe kunnen besparen ? Gezondheid het allerbelangrijkste, maar een bom geld (vrouwke rookte ook totdat ze wist dat ze zwanger was, ik ben haar gevolgd een paar maanden later.
Volhouden mannen, je maakt maar een man rijker ten koste van je eigen leven, de dikke sigaren fabrikant :wink:
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

:evil: "mens sana in corpore sano" :evil:
[-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

:evil: "mens sana in corpore sano" :evil:
Sgt.Stedenko
Mountainbiker

Post by Sgt.Stedenko »

:evil: In Nomine Dei Nostri Satanas Luciferi Excelsi :evil:
letsgetloose
Mountainbiker

Post by letsgetloose »

Morgen 2 weken gestopt, mijn grootste dank gaat eigenlijk uit naar de makers van 'Nicorette'. 2 weken verder pak ik geen enkel microtabje meer :-D
Voor al de rest die aan het stoppen zijn of willen stoppen: DOORZETTEN EN VEEL SUCCES ! =D>
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

jonaske_12 wrote:Morgen 2 weken gestopt, mijn grootste dank gaat eigenlijk uit naar de makers van 'Nicorette'. 2 weken verder pak ik geen enkel microtabje meer :-D
Voor al de rest die aan het stoppen zijn of willen stoppen: DOORZETTEN EN VEEL SUCCES ! =D>
Welcome to the club!
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Gestopt van rond de 5de augustus na 6 jaar gerookt te hebben (soms een pakske per dag) en heb er niet de minste last van gehad.
Er heeft mij iemand gezegt eens een aangestoken sigaret in een glas water te gooien (iedere roker zal wel weten hoe dat er uit ziet na een tijdje) en dat dat glas uit te drinken. Ik zei: WA??!!! En toen die gast zei dat je longen er even kiezig uitzien als dat glas water dan had ik zoiets van ja: ge drinkt da glas niet uit omda ge het echt megavies vindt, maar ge zou t wel in je longen "roken". De eerste 2 weken heb je natuurlijk uit gewoonte soms zin in een sigaret, maar gewoon dat beeld zien van dat glas en denken dat je het moet opdrinken doet je toch gauw de zin naar een sigaret vergeten. Mss een tip voor sommigen :wink:
Zwisse
Mountainbiker

Post by Zwisse »

matthias d wrote:De eerste 2 weken heb je natuurlijk uit gewoonte soms zin in een sigaret, maar gewoon dat beeld zien van dat glas en denken dat je het moet opdrinken doet je toch gauw de zin naar een sigaret vergeten. Mss een tip voor sommigen :wink:
Mijn maag keerde van het bovenstaande te lezen. Sinds gisterenmorgen gestopt met roken. Tot nu toe geen last gehad.
Ikea potloodjes doen ook wel wonderen ... (handeling van de handen bij het roken)
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Goed begin, en het beste dat helpt is er niet echt aan denken. Wie is er sterker ?

Jij of de sigaret ?
kevinvt
Mountainbiker

Post by kevinvt »

vanaf vandaag gestopt met roken op aanraden van de dokter!! Ik ben 32 jaar en deze voormiddag een ritje gaan doen in de bossen ongeveer 50km. Na 20km steken in de borststreek!! Al een geluk dat ik niet alleen reed want nog geen 5 km erna alles verkrampte en ik lag daar volledig buiten adem hartkloppingen van 197 slagen per minuut. Mijn maat in volle paniek na 5 minuten beetje beter. Naar huis gefietst en dokter laten komen. Ik moest van hem aan plaat laten nemen. Resultaat: als ik nog ongeveer 6 maanden had gerookt kon het fataal aflopen tijdens het fietsen :-? De longen kunnen het begeven of gaatjes vertonen. Dus beslissing snel genomen. Daarnet de kast opengedaan en de overige 3 pakjes sigaretten aan mijn buur gaan geven.
Post Reply