slakje wrote:Nog even over de bandendruk, Als ik hier lees over 1.8 tot 2.2 val ik zwaar uit den boot geloof ik, 4 achter en 3 voor heb er wel al een wiel door naar de kl++en gereden maar dat neem ik er dan maar bij.Je kan toch geen bocht houden bij zulke lage bandenspanning????dan spreek ik wel van op de baan hé
Wat de lekke banden in onze groep betreft. 1* nagel er dwars door,1* stuk oud ijzer die een gat in mijn tublessband maakte die ik nog gelukkig gestopt kreeg en 2 keer een FRANSE doorn in den band.We waren maar met vier man en het was eerlijk verdeeld elk 1 keer lek.
En nu op naar volgend weekend![]()
we zien nog wel waar we naar toe gaan
4 bar achter
Als je 200 kilo weegt ja...
Uw wielen (en banden?) zijn daar zelfs niet op berekend...
In het begin heb ik ook de fout gemaakt om met zo keiharde banden te rijden omdat ik dacht dat ge daar rapper mee kunt rijden. Maar ik ondervind nu dat ge offroad veel meer snelheid verliest omdat ge constant zit te botsen.
Heb mijn bandenspanning gecontroleerd voor poperinge en er zat 1,8 in en ik weeg iets meer dan 70kg. IK rij wel met notubes.
En dat stuurt veel beter want met hoge druk kets je af op kiezeltjes e.d. en das pas gevaarlijk in een bocht.