fiets merken
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- ToxicWaste
- Mountainbiker
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
wauw! heel tof!
stuk maken kan je het niet hoor, wel nog feller ontregelen, mja dat merk je snel en draai je je handelingen gewoon weer om
Oefening baart kunst.
Ik heb het geleerd van mijn fietsenboer , gewoon eens gaan vragen indertijd en hij liet het me zien waar ik op moest letten. Kan je ook altijd eens proberen heh :) Meestal vinden ze het ook leuk , want dan sta je achteraf niet voor elke afstelling bij je fietsboer
Have fun met die bike heh! Ziet er heel sjiek uit!
Mvg,
Gwen
stuk maken kan je het niet hoor, wel nog feller ontregelen, mja dat merk je snel en draai je je handelingen gewoon weer om
Oefening baart kunst.
Ik heb het geleerd van mijn fietsenboer , gewoon eens gaan vragen indertijd en hij liet het me zien waar ik op moest letten. Kan je ook altijd eens proberen heh :) Meestal vinden ze het ook leuk , want dan sta je achteraf niet voor elke afstelling bij je fietsboer
Have fun met die bike heh! Ziet er heel sjiek uit!
Mvg,
Gwen
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
L en H vijsjes bijregelen doe je best wanneer er geen spanning op de kabel staat. Deze dienen enkel om de uitersten van de derailleur te zetten. Precisie van het shiften regel je daarna door aan het stelvijsje aan shifter (of derailleur) te draaien om zo kabel op correcte spanning te zetten.looneycooney wrote:mja normaal is het vrij simpel hoor, je kan normaal hem zich goed zien verzetten ..desnoods eens je kabel verder aanspannen op het stuur en hoiud de derrailleur goed in het oog..zie je hem ineens een mm schuiven , speel dan nog eens met die vijsjesdie hebben minder effect als de kabel-spanning telaag is...
Blijven proberen , dat lukt welzo leer je het ..en vooral goed kijken , want echt veel verplaatst die zich niet en je kan er ook weer snel over zitten:)
Iedereen heeft het wel al eens voorgehad dat het niet meteen lukt :)
ps: prachtige bike trouwens , foto's !![]()
Mvg
Als de ketting tegen de voorderailleur sleept op je zwaartse verzet zal je het H vijsje moeten bijregelen.
het is opgelost :)
samen met de gebuur is nader onderzocht.
we hebben de kabel aan de shifter aangespannen tot derailleur in de juiste positie was. we hebben wel nog moeten aanpassen aan de achterderailleur en de kabel aan de shifter want er waren enkele versnellingen die haperden.
getest en de fiets rijd als een zonnetje :)
met deze gedachte ga ik de 42 km aangaan :) no pain, no gain é
moest een van jullie mij zien rijden ( ik ben vrij groot en rij op en trek 8000, zie foto's) geef mij dan maar een zetje
samen met de gebuur is nader onderzocht.
we hebben de kabel aan de shifter aangespannen tot derailleur in de juiste positie was. we hebben wel nog moeten aanpassen aan de achterderailleur en de kabel aan de shifter want er waren enkele versnellingen die haperden.
getest en de fiets rijd als een zonnetje :)
met deze gedachte ga ik de 42 km aangaan :) no pain, no gain é
moest een van jullie mij zien rijden ( ik ben vrij groot en rij op en trek 8000, zie foto's) geef mij dan maar een zetje
-
Yalta-cruiser
- Mountainbiker
Post by Yalta-cruiser »
Fantastische fiets om mee te starten...
Zal er geen spijt van hebben een Trek te rijden.
En ziet er idd geweldig uit.
Zal er geen spijt van hebben een Trek te rijden.
En ziet er idd geweldig uit.
net trg van de gordel, toch geopteerd voor de 32 km route, omdat we met de fiets er heen gingen en dus ook terug. enja, ik heb in jaren niet meer op de fiets gezeten :)
maar ging al bij al vrij goed, enkel op het laatste van die hellingen waar maar geen einde aan kwam. toch geen een keer moeten afstappen dus ben ik al fier op
maar ging al bij al vrij goed, enkel op het laatste van die hellingen waar maar geen einde aan kwam. toch geen een keer moeten afstappen dus ben ik al fier op