heb overlaatst een rocket ron (UST) vooraan gemonteerd en vind it een uitstekende band.
Rolt precies iets beter dan de noby nick die erop zat en geeft meer gript, de noppen staan verder uit elkaar waardoor er op het terein meer grip lijkt te zijn, ook op de asvalt is de grip uitstekend.
achteraan blijf ik bij de racing ralph.
Beste all-round banden winter
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- saiko
- Test team
daar heb ik anders gene last van. Ik duikel hier in Limburg het bos in en doe gerust 100-150 km zonder asvalt tegen te komen.rombaft wrote:aangezien we hier in Belgie leven kunnen we neit anders dan af en toe asvalt/beton tegenkomen, ook daar moeten de banden hun werk doenDr.Gonzo wrote:Op de asfalt heb ik liefst zo weinig mogelijk grip.rombaft wrote:ook op de asvalt is de grip uitstekend.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Dat bedoel ik niet, op asfalt heb ik liefst zo weinig mogelijk rolweerstand ipv een maximum aan grip.rombaft wrote:aangezien we hier in Belgie leven kunnen we neit anders dan af en toe asvalt/beton tegenkomen, ook daar moeten de banden hun werk doenDr.Gonzo wrote:Op de asfalt heb ik liefst zo weinig mogelijk grip.rombaft wrote:ook op de asvalt is de grip uitstekend.
als 't echt zwaar wordt, toch eens de bullock van vredestein proberen...
ok, rolweerstand is niet bepaald gering, maar tractie... !
verschillende maten ik geloof van 1.8 2.0 en 2.3...
aan u de keus !
en als't nie echt modder is : black panther, black panther, black panther
en mé veel wortels : den xtrack !
ok, rolweerstand is niet bepaald gering, maar tractie... !
verschillende maten ik geloof van 1.8 2.0 en 2.3...
aan u de keus !
en als't nie echt modder is : black panther, black panther, black panther
en mé veel wortels : den xtrack !
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
Het mag misschien een contradictie zijn, maar bij eenzelfde breedte van een band, hoe meer grip hoe minder de rolweerstand.Dr.Gonzo wrote:Dat bedoel ik niet, op asfalt heb ik liefst zo weinig mogelijk rolweerstand ipv een maximum aan grip.rombaft wrote:aangezien we hier in Belgie leven kunnen we neit anders dan af en toe asvalt/beton tegenkomen, ook daar moeten de banden hun werk doenDr.Gonzo wrote: Op de asfalt heb ik liefst zo weinig mogelijk grip.
Een band met hoge grip op asvalt is een band die heel soepel is, soepele banden absorberen de oneffenheden uit het wegdek en verminderen de rolweerstand.
Bij racebandjes of slicks bv, de banden met de beste rolweerstand zijn diegene met het soepelste rubber.
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
gefeliciteerdsaiko wrote:daar heb ik anders gene last van. Ik duikel hier in Limburg het bos in en doe gerust 100-150 km zonder asvalt tegen te komen.rombaft wrote:aangezien we hier in Belgie leven kunnen we neit anders dan af en toe asvalt/beton tegenkomen, ook daar moeten de banden hun werk doenDr.Gonzo wrote: Op de asfalt heb ik liefst zo weinig mogelijk grip.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
Heb gisteren mijn NN-ekes gaan testen ! Toch wa inrijden voor de mtb-school morgen.
Ze lijken me opvallend vlotter dan die standaardbandjes. Zelfs op de baan ging het zeer vlot, minder storing van de kleine oneffenheden in de weg. De minimum 2.5 bar voelde toch hard aan, vooral na de hervatting van de spinning, waar die zadels van beton zijn
.
Al bij al een heel fijne ervaring !
Enige "akkefietje" was de bochten nemen met kiezels ; daar roetsh je gewoon onderuit, als je ni oppast.... Ik bedoel wél enkel in de bochten, want rechtdoor gaat alles perfect.
Ze lijken me opvallend vlotter dan die standaardbandjes. Zelfs op de baan ging het zeer vlot, minder storing van de kleine oneffenheden in de weg. De minimum 2.5 bar voelde toch hard aan, vooral na de hervatting van de spinning, waar die zadels van beton zijn
Al bij al een heel fijne ervaring !
Enige "akkefietje" was de bochten nemen met kiezels ; daar roetsh je gewoon onderuit, als je ni oppast.... Ik bedoel wél enkel in de bochten, want rechtdoor gaat alles perfect.
Ik heb ook een vraagje daar ik qua materiaalkeuze voor MTB een leek ben.ikke met de fiets wrote:Bon, 'k ga voor de NN vooraan & de RR achteraan.
vooraan een 2.25, maar twijfel nog voor achteraan ; ofwel 2.1 ofwel 2
iemand ?
thx
2.25 en achteraan 2.1 of 2.
1. is dit de breedte van de buitenband?
2.Waarom moet dit minder zijn? wat is het voordeel dan?
bedankt voor de antwoorden.
mvg.
B.