fiets merken

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
locust
Mountainbiker

Post by locust »

bulls maakt degelijke frames in tegenstelling tot de witte producten (focus, Xtrail, Radon...) ik zou het niet met die merken vergelijken. De copperhead 3 hoor ik veel goed over en heeft dacht ik goede testen gehad in MTB-magazines.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

@ ronse; wit produkt: Standaard redelijk kader dat zijn diensten al bewezen heeft en aan dumprijzen word verkocht onder andere namen...
Meestal wel goede kaders maar oudere research of zwaardere buizen.
Niets mis daarmee want Baracuda geeft toch ook garantie.
En meestal zit de geldbesparing in een paar leuke details (bv xt spullen of Reba vorkje...)
Voor beginnend biker is dit volgens mij een goede keuze.
Van Bulls heb ik enkel gehoord dat het (zelfs na upgrades) geen racegerichte mtb levert... (en ik meen het, enkel van horen zeggen...)
Wil wel weten wat het uiteindelijk word... grts
siemenmoens
Mountainbiker

Post by siemenmoens »

locust wrote:bulls maakt degelijke frames in tegenstelling tot de witte producten (focus, Xtrail, Radon...) ik zou het niet met die merken vergelijken. De copperhead 3 hoor ik veel goed over en heeft dacht ik goede testen gehad in MTB-magazines.
ja lap dan zit ik me een frame van de witte producte.
nochtans niks slecht gelezen over cube(radon) frames
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Mja specialized , scott en granville zijn de merken waar ik meestal nr kijk en tevens ook wat mooie modellen tss vind.
Zelf heeeel content vd scott die ik enkele jaren terug gekocht heb , toen hadden ze wel 1 nadeel..de 80mm vorken , waardoor ze een te hoog race-houding hadden ( mijne gaat bv makkelijk over de kop) , maar natuurlijk heeft men dat reeds opgelost...
Granville heeft prijs/kwaliteit ook aardig wat in zijn mars.
Mag het wat specialer en met een eigenwijs design..go specialized! zeer goede bikes en een ferm contente aanhang onder hun gebruikers..dat zegt genoeg denkik !

Mvg
prototype
Mountainbiker

Post by prototype »

ben gisteren dan gaan zien voor de copperhead 3, niet meer in mijn maat te verkrijgen. moet wachten op model 2010 en die is tevens 200 euro opgeslagen.

ben naar andere winkel geweest en die heeft mij daar een prijsje gemaakt voor een trek 8000 model 2010.

was niet meteen wat ik oorspronkelijk in gedachte had maarja.
mss dat ik mij anders na enkele jaren begin te beklagen dus... heb ik hem meegenomen :)

allesinds bedankt voor de hulp :bounce:
Last edited by prototype on Thu 03 Sep 2009 20:01, edited 2 times in total.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Proficiat en ongetwijfeld een goede keuze....
Veel geluk.
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

zeer goede keuze =D>
prototype
Mountainbiker

Post by prototype »

heb net probleem ontdekt.

wanneer ik schakel naar mijn grootste versnelling schuurt mijn ketting tegen de rechter zijkant van mijn voorderailleur.

heb met mijn broer die toch wat kennis van zaken heeft geprobeerd dit op te lossen door te draaien aan de L en H- vijsjes maar dit maakt niks uit
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

mja normaal is het vrij simpel hoor, je kan normaal hem zich goed zien verzetten ..desnoods eens je kabel verder aanspannen op het stuur en hoiud de derrailleur goed in het oog..zie je hem ineens een mm schuiven , speel dan nog eens met die vijsjes ;) die hebben minder effect als de kabel-spanning telaag is...
Blijven proberen , dat lukt wel ;) zo leer je het ..en vooral goed kijken , want echt veel verplaatst die zich niet en je kan er ook weer snel over zitten:)
Iedereen heeft het wel al eens voorgehad dat het niet meteen lukt :)

ps: prachtige bike trouwens , foto's ! ;)

Mvg
prototype
Mountainbiker

Post by prototype »

ik wil het gerust is proberen :)

heb enkel schrik om iets kapot te maken

dit zijn de pics waar je om vroeg :)

Image

Image

Image

en in het groot :):)

Image