wie koerst met de lichtste fiets

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Matthijs
Mountainbiker

Post by Matthijs »

funky wrote:ultralicht scandium frameken, kgeloof 1120gr in medium, helaas scheurden ze bijna allemaal, dan nog vaste vork, v-brake's, cotsmaxxen, wcs, kan toch?

heeft er mss iemand meer info over waar die scandium frames scheurden
was van plan me er zo eentje aan te schaffen
ik heb er 2 gemold :bounce: :roll:

Bij mij bijden gescheurd op de bevestigings punten van je bidonhouder.... #-o

Niks raars mee gedaan, ook niet zacht mee gereden, maar gewoon het normale xc gebruik (ook wedstrijden dan). Ook geen grote bidons gebruikt, ze scheurden gewoon spontaan na een 3/4 jaar ofzo.... Verder flext het als de malle, wat je dus aan gewicht wint, verlies je aan krachtverlies door de flex...

Koop maar een carbon frame als je het geld ervoor over hebt, anders een licht alu frampje!
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

8.070kg met Roro rider 90kg 1.86 met spullen bij kom op 92/94kg dus dat je niet licht kan met perpaalde gewicht is dus onzin als zo was dan had al lang iets gemolt aan mjn bike :P
Kustom Koen
Mountainbiker

Post by Kustom Koen »

Matthijs wrote:
funky wrote:ultralicht scandium frameken, kgeloof 1120gr in medium, helaas scheurden ze bijna allemaal, dan nog vaste vork, v-brake's, cotsmaxxen, wcs, kan toch?

heeft er mss iemand meer info over waar die scandium frames scheurden
was van plan me er zo eentje aan te schaffen
ik heb er 2 gemold :bounce: :roll:

Bij mij bijden gescheurd op de bevestigings punten van je bidonhouder.... #-o

Niks raars mee gedaan, ook niet zacht mee gereden, maar gewoon het normale xc gebruik (ook wedstrijden dan). Ook geen grote bidons gebruikt, ze scheurden gewoon spontaan na een 3/4 jaar ofzo.... Verder flext het als de malle, wat je dus aan gewicht wint, verlies je aan krachtverlies door de flex...

Koop maar een carbon frame als je het geld ervoor over hebt, anders een licht alu frampje!
inderdaad matthijs, k heb ook een scandiumkader en had er helaas niet met gereden voor ik de fiets samenstelde. Lekker licht, maar veel te beweeglijk in de bochten. Ik heb liever een fiets die iets strakker is.
WimVDD
Mountainbiker

Post by WimVDD »

Vorige week een ritje gedaan met de fiets van mijn broer: <8 kilo (met 2 carbonwielen en andere pedalen) en "raceproof" ;-). De helft van de wedstrijdrijders van onze club rijdt er met zo ééntje en die mannen toch nog niet horen klagen dat ze er een paar per seizoen breken... Frame weegt 1050 g, de wielen om en bij de 1500 g en dan een mix van KCNC (scandiumreeks), X0, FRM en nog wat light-stuff.

Wim
Image
SlowOne
Mountainbiker

Post by SlowOne »

Fiets gistere gewoge : 9,1kg
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... &highlight

Zelf : 1m93 en 80kg droog aan den haak :)
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

WimVDD wrote:Vorige week een ritje gedaan met de fiets van mijn broer: <8 kilo (met 2 carbonwielen en andere pedalen) en "raceproof" ;-). De helft van de wedstrijdrijders van onze club rijdt er met zo ééntje en die mannen toch nog niet horen klagen dat ze er een paar per seizoen breken... Frame weegt 1050 g, de wielen om en bij de 1500 g en dan een mix van KCNC (scandiumreeks), X0, FRM en nog wat light-stuff.

Wim
Image
-8 kg? das heel licht e...
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

minder dan 8 kilo????????laat dat dan es zien,ik geloof er niks van
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

jimi wrote:minder dan 8 kilo????????laat dat dan es zien,ik geloof er niks van
+1
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

+2 :lol:
saiko
Test team

Post by saiko »

zal eerder tussen de 8,5 en 9kg zitten als ik even kijk en gok.
post eens alle specs dan kunnen we beter kijken :)

mijne zit echter op 8.5 en daar zitten veel lichtere spullen op als op den deze.
Post Reply