12/09/09 Vulkanbike Daun

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Stany
Mountainbiker

12/09/09 Vulkanbike Daun

Post by Stany »

Over twee weken rijd ik voor de eerste keer de Vulkanbike.
Zijn er in Daun net zoals in Houffalize camperplaatsen voorzien of moet ik mezelf begeven naar de overnachtingsplaatsen die je kan terugvinden op de site van de organisatie?
Heeft hier iemand ervaring mee?
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

Of echte camperplaatsen voorzien zijn weet ik niet.
Maar op de parking van de bioscoop, die ligt aan het begin van de straat waar de start is, stonden vorig jaar wel enkele campers.
Stany
Mountainbiker

Post by Stany »

Bedankt voor de informatie, deze plaats gaan we zeker bekijken.

Grtjs,

Stany
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Wij gaan ook naar hier met een man of 10. Dit jaar nood gedwongen op hotel daar men het slapen in de sporthal heeft afgeschaft :( Deden dit al jaren, maar blijkbaar vond men dat er niet genoeg kandidaten meer waren voor dit alternatief. Met een mobilhome of caravan hoef je je geen zorgen te maken er zijn plaatsen genoeg waar je kan staan. :wink:
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

MTBHA8 gaat ( voor de ..ste maal) ook hier present zijn met 6 bikers en veeel supporters :lol:
xuomi
Mountainbiker
Location: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch

Post by xuomi »

de United Bikers gaan hier ook naartoe met een 5 tal man en 2 vrouwen :wink:
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Jep den dezen gaat ook met ne maat :bounce:

iemand ervaring met deze rit ivm bandenkeuze? Ik beschik over racing ralph en noby nic! Is dit iets zoals bv de black forest marathon met grindpaden?

Andere tips nog welkom.........

ik logeer in een hotel in ulmen burgerstube als daar nog bikers zitten laat maar weten.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

tyro13 wrote:Jep den dezen gaat ook met ne maat :bounce:

iemand ervaring met deze rit ivm bandenkeuze? Ik beschik over racing ralph en noby nic! Is dit iets zoals bv de black forest marathon met grindpaden?

Andere tips nog welkom.........

ik logeer in een hotel in ulmen burgerstube als daar nog bikers zitten laat maar weten.
gezien Daun niet zo ver van hier is,
veronderstel ik dat de ondergrond er droog zal bijliggen
snelle bandjes dus :-D

inderdaad vele schotterwegen,
maar hier en daar toch ook wel stukjes gras
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Okay.......tzullen de RR worden.

Gib gaaaaaaazzzzzzzzz :drunk:
RIBI
Mountainbiker

Post by RIBI »

Ben juist terug van Daun.
De afpijling was al aangebracht en heb de 60 km gefietst en een stukje van de kortere afstand. De ondergrond is zoals de Black forrest. Bij een stralende zon lag het parcours er snel bij. Leuke rit met wel wat hm. 1300 voor de 60 km en 650 voor 22 km van de korte. Prachtige omgeving en bijna geen asfalt en toch redelijk wat singletrack. Niet technisch maar geen meter vlak. De marathon doet met 25 km langer nog 700 hm meer. Ik heb er genoten maar zou er niet heen rijden om enkel deze rit te rijden.
Post Reply