ik kom wel af :)
30/08/09 Villers-La-Ville
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
@domme: hehe die is goed. neen broekies zijn zo van die baby-doekskes
ik ben 29 je kan me bezwaarlijk een broekkie noemen haha
@lukke
: je hebt 102% gelijk; maar ik wou ni te hard stoefen over dit tochtje; anders wordt't too crowdy. Inderdaad ni alles geven in het begin; hou nog ma wa poeier over; zeker op de 50 (want da zijn Waalse km's - die zijn langer)
Als het er goed bijligt één van de betere tochtjes in W-BR.
en da riviertje is nog wel vrij zwaar met die dikke stenen; maar op een hete dag wel lekker verfrissend
Kortom: see u guys tomorrow

@lukke
: je hebt 102% gelijk; maar ik wou ni te hard stoefen over dit tochtje; anders wordt't too crowdy. Inderdaad ni alles geven in het begin; hou nog ma wa poeier over; zeker op de 50 (want da zijn Waalse km's - die zijn langer)
Als het er goed bijligt één van de betere tochtjes in W-BR.
en da riviertje is nog wel vrij zwaar met die dikke stenen; maar op een hete dag wel lekker verfrissend
Kortom: see u guys tomorrow
- Schijfrem
- Mountainbiker
Eén woord: SCHITTEREND !!!
Nog nooit had ik het gevoel dat de Ardennen zo dichtbij lagen want deze tocht kan zijn gelijke vinden tov bepaalde Ardennen ritten die ik dit jaar al gedaan heb.
Er zijn zelf Ardennen tochten die hiervoor moeten onderdoen!
Alles was aanwezig: mooie klimmen, lange afdalingen, pittige klimmen, rotsige afdalingen, smalle tracks door de velden, schoon stukskes langs de huizen, prachtige klim onder dat viaduct, 2 prima bevoorradingen, perfecte afspuitstand, goei sossis achteraf, ....
Zeker een van de betere toertochten die ik al gereden heb dit jaar
Persoonlijke score voor Villers-La-Ville = 9/10 ( 1 punt van het max omdat deze morgen voor 8uur de bewaakte fietsenstalling nog niet kon gebruikt worden)
hier wat prentjes:
http://www.pixagogo.com/2698664166
Nog nooit had ik het gevoel dat de Ardennen zo dichtbij lagen want deze tocht kan zijn gelijke vinden tov bepaalde Ardennen ritten die ik dit jaar al gedaan heb.
Er zijn zelf Ardennen tochten die hiervoor moeten onderdoen!
Alles was aanwezig: mooie klimmen, lange afdalingen, pittige klimmen, rotsige afdalingen, smalle tracks door de velden, schoon stukskes langs de huizen, prachtige klim onder dat viaduct, 2 prima bevoorradingen, perfecte afspuitstand, goei sossis achteraf, ....
Zeker een van de betere toertochten die ik al gereden heb dit jaar
Persoonlijke score voor Villers-La-Ville = 9/10 ( 1 punt van het max omdat deze morgen voor 8uur de bewaakte fietsenstalling nog niet kon gebruikt worden)
hier wat prentjes:
http://www.pixagogo.com/2698664166
Last edited by Schijfrem on Sun 30 Aug 2009 16:11, edited 1 time in total.
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
50 km gedaan en ik kan enkel maar beamen wat schijfrem schrijft. Ik had eerder dit jaar Corroy-Le-Chateau al gereden (enkele kilometers verderop), maar dit was toch van een ander kaliber. Veel klimwerk, zalige afdalingen en veel bos. En als je dan op asfalt kwam, was dat om te klimmen en stond er 100 meter verder weer een pijl die de bossen inwees.
Ik heb me laten vertellen door iemand van de organisatie dat er 1200hm waren. Kan tellen voor een regio waar je het niet meteen verwacht.
1 minpunt: de afpijling. Vaak werd maar 1 pijltje gebruikt om de richting aan te geven. En aangezien de bladeren stilaan een goudgele herfstkleur krijgen, valt 1 pijltje niet op. Toch enkele keren moeten zoeken en terugkeren (en daar konden de markeringen op het asfalt niet veel aan helpen).
Ik heb me laten vertellen door iemand van de organisatie dat er 1200hm waren. Kan tellen voor een regio waar je het niet meteen verwacht.
1 minpunt: de afpijling. Vaak werd maar 1 pijltje gebruikt om de richting aan te geven. En aangezien de bladeren stilaan een goudgele herfstkleur krijgen, valt 1 pijltje niet op. Toch enkele keren moeten zoeken en terugkeren (en daar konden de markeringen op het asfalt niet veel aan helpen).
- gettah
- Mountainbiker
Villers is idd de max, zeker met dit weer !
Ik had toch ook rond de 1000hm op de 54 op mijne cumpjoeterke staan.
Ik vond het een prachtig zicht om die stervende bikers aan die 2de ravito te zien boven komen. Der zijn er daar een paar letterlijk van hun fietske gevallen ( niet allemaal he
)
Volgend jaar zeker terug aanwezig !
G.
Ik had toch ook rond de 1000hm op de 54 op mijne cumpjoeterke staan.
Ik vond het een prachtig zicht om die stervende bikers aan die 2de ravito te zien boven komen. Der zijn er daar een paar letterlijk van hun fietske gevallen ( niet allemaal he
Volgend jaar zeker terug aanwezig !
G.
Ik heb het erop gevonden ,ik rij graag de langere afstanden.
Daar hier max50km mogelijk was heb ik eerst de 35 gedaan en dan de 50.
Leuk voor 5 euro ongeveer 85km,4 bevoorradingen en vooral op tijd terug thuis.eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik vandaag niet veel tijd had.
Het parcour was echt wel goed,ook droog en vlot bollend. Alleen de hellingen in de Ardennen zijn langer,daar kun je natuurlijk niks aan veranderen.Prima bepijling,ook de betere editie dan die van oktober-november die daar in de buurt vertrekt,waarschijnlijk een andere organisatie.
Daar hier max50km mogelijk was heb ik eerst de 35 gedaan en dan de 50.
Leuk voor 5 euro ongeveer 85km,4 bevoorradingen en vooral op tijd terug thuis.eerlijkheids halve moet ik wel zeggen dat ik vandaag niet veel tijd had.
Het parcour was echt wel goed,ook droog en vlot bollend. Alleen de hellingen in de Ardennen zijn langer,daar kun je natuurlijk niks aan veranderen.Prima bepijling,ook de betere editie dan die van oktober-november die daar in de buurt vertrekt,waarschijnlijk een andere organisatie.
-
dirtymtbiker
- Mountainbiker
verwachtingen ingelost
Post by dirtymtbiker »
ja, mooi tt
alle tochten in die streek zijn goed, kwa parcours
om nu te gaan zeggen van "Ardennen gelijkenis" ???
Dan moet men eens dringend oa; Theux, Malmedy, Bataille des Ardennes,
Hautes Fagnes, Bouillon, Bastognarde, Hollange ... gaan rijden.
Daar kunt ge drie maal zo lang een afdalingske doen
... wel eerst drie maal zo lang naar boven !
Ik had er 860 hm op polar/50km
Wie heeft er nog hm gegevens?
Daar kunt ge drie maal zo lang een afdalingske doen
- Schijfrem
- Mountainbiker
Re: verwachtingen ingelost
Misschien verkeerd uitgedrukt, bijna nergens in Waals/Vlaams-Brabant vind je zo een variëteit terug wat het aangeboden parcours betreft. Alle dingen die je op de doorsnee Ardennen "toertocht" tegenkomt zaten er hier ook in. Het ging hier over een TT en jij haalt daar direct de zware kleppers aan die je met deze TT uiteraard niet kan vergelijken. En natuurlijk zijn de klimmen daar langer en de afdalingen ook. Maar je moet er dan ook veel vroeger voor uit je nest terwijl V-L-V voor mij amper 45 min rijden was.dirtymtbiker wrote:ja, mooi tt
Daar kunt ge drie maal zo lang een afdalingske doen... wel eerst drie maal zo lang naar boven !
![]()