La Roche
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- MaC'Red
- Mountainbiker
voor de rode route te Hotton heb ik een andere start gevonden namelijk aan de rotonde rechtdoor en rechtover het kerkhof het bos in, is wel een korte maar stevige klim maar stukken beter dan de lange betonweg tot boven Ny. beide komen op hetzelfde stuk uit waarna ge voor de rest het hele circuit kunt verder vervolgen.
Eens door de camping moet ge voor de route rechtsaf en gestaag naar boven, als ge linksaf draait krijgt ge wederom een klim voor de wielen maar deze keer ene waar ge best op het puntje van uw zadel zit want het stijgings percentage kan tot 20 % oplopen en mede dat het grotendeels een singletrail is.
Eens boven geraakt moet ge een kort stukje volgen en dan een baantje in dat gewoon moet blijven volgen, de kerk van Soy zal aan uwe linkerzijde te bekijken zijn, zoals gezegd dit baantje gewoon volgen en afdalen maar wel opletten voor de erosie en de dikke kleppers van stenen.
Ge komt wederom terug uit op de originele rode route die ge verder vervolgd.
Voor de groene route heb ik ook enkele aanpassingen maar hangen wel af van het weer en de groei van het struikgewas want anders hebt ge serieus wat lekke banden.
MaC'Red
Eens door de camping moet ge voor de route rechtsaf en gestaag naar boven, als ge linksaf draait krijgt ge wederom een klim voor de wielen maar deze keer ene waar ge best op het puntje van uw zadel zit want het stijgings percentage kan tot 20 % oplopen en mede dat het grotendeels een singletrail is.
Eens boven geraakt moet ge een kort stukje volgen en dan een baantje in dat gewoon moet blijven volgen, de kerk van Soy zal aan uwe linkerzijde te bekijken zijn, zoals gezegd dit baantje gewoon volgen en afdalen maar wel opletten voor de erosie en de dikke kleppers van stenen.
Ge komt wederom terug uit op de originele rode route die ge verder vervolgd.
Voor de groene route heb ik ook enkele aanpassingen maar hangen wel af van het weer en de groei van het struikgewas want anders hebt ge serieus wat lekke banden.
MaC'Red
- MaC'Red
- Mountainbiker
als ge zin hebt om in de week van 7 tot 13 eens af te komen laat het dan maar weten, den 10de bol ik mss mee met Liess.TITTYMAN wrote:Ahaa, nice to know. Ik weet perfect welk stuk je bedoelt, maar dan moet je het wel een beetje kennen daar hé.
Mbt Hotton is idd het enige minpunt de begroeing in de zomer omdat de route een pak minder afgebold wordt dan La Roche en Houffa.
MaC'Red
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
net terug van weekske la roche .den 1 gedaan en die is gewoonweg prachtig .eerst ne laaaaaange klim waarna het zeer technisch wordt met gevaarlijke en spectaculaire afdalingen.ook nog de 3 gedaan die ook de zeker de moeite was.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Tes de moeite é daar...spiermassa wrote:net terug van weekske la roche .den 1 gedaan en die is gewoonweg prachtig .eerst ne laaaaaange klim waarna het zeer technisch wordt met gevaarlijke en spectaculaire afdalingen.ook nog de 3 gedaan die ook de zeker de moeite was.
't Ga da wok een stukje trager zulle van mij
Ma idd, wa da je moet klimmen, mag je terug afdalen ook.. Achtervering open, en gaan......
- facebreaker
- Mountainbiker
Post by facebreaker »
Ook net terug , alle 4 de routes gedaan
begonnen met route 3 , middelmatig : wat men hier middelmatig noemt weet ik niet maar die eerste klim in het begin is onbegonnen werk te noemen of je moet echt struisvogelbenen hebben , steil veel los en groot gesteente , eens hier voorbij is het genieten geblazen
dan route 1 gedaan die als moeilijk werd beschreven maar hier heb ik eigenlijk minder moeite mee gehad die col haussiere 495m col cat1 Belge
is echt een aanrader, dacht hier ook de afdaling te hebben gedaan waar ze bezig waren met bosontginning , man ging mijne rekker daar open en toe van de schrik ( heb nog niet lang een fietsaccident achter de rug waarbij men facade serieuze schade mee heeft opgelopen )
daarna route 2 gedaan , ook hier weer via de bossen van samree en onderweg de col van haussiere, heb hier wel even moeten terugkeren wegens teveel modder na het induiken van het bos ( tot helft onderbeen )dus gezocht waar de route verder ging en dan teruggereden tot zover mogelijk , om die blubber te omzeilen .
dan route 4 waarbij ik heb gesukkeld om het begin te vinden , ( werkzaamheden aan het wegdek ) volgens mijn kaart dus ging het naar beausaint dus heb ik dat gedaan via het asfalt en daar gezocht waar het begin zat . man was dit lag afdalen , wil dus ook zeggen dat het volledige stuk terug omhoog moest gereden worden om de volledige rit toch gereden te hebben , alhoewel deze route redelijk veel over asfaltstroken word gereden is dit zeker niet te onderschatten
voor de vier routes zat ik met een gemiddelde van 14.5 / a 16Km/u
.
toch heb ik me hier geammuseerd.
begonnen met route 3 , middelmatig : wat men hier middelmatig noemt weet ik niet maar die eerste klim in het begin is onbegonnen werk te noemen of je moet echt struisvogelbenen hebben , steil veel los en groot gesteente , eens hier voorbij is het genieten geblazen
dan route 1 gedaan die als moeilijk werd beschreven maar hier heb ik eigenlijk minder moeite mee gehad die col haussiere 495m col cat1 Belge
is echt een aanrader, dacht hier ook de afdaling te hebben gedaan waar ze bezig waren met bosontginning , man ging mijne rekker daar open en toe van de schrik ( heb nog niet lang een fietsaccident achter de rug waarbij men facade serieuze schade mee heeft opgelopen )
daarna route 2 gedaan , ook hier weer via de bossen van samree en onderweg de col van haussiere, heb hier wel even moeten terugkeren wegens teveel modder na het induiken van het bos ( tot helft onderbeen )dus gezocht waar de route verder ging en dan teruggereden tot zover mogelijk , om die blubber te omzeilen .
dan route 4 waarbij ik heb gesukkeld om het begin te vinden , ( werkzaamheden aan het wegdek ) volgens mijn kaart dus ging het naar beausaint dus heb ik dat gedaan via het asfalt en daar gezocht waar het begin zat . man was dit lag afdalen , wil dus ook zeggen dat het volledige stuk terug omhoog moest gereden worden om de volledige rit toch gereden te hebben , alhoewel deze route redelijk veel over asfaltstroken word gereden is dit zeker niet te onderschatten
voor de vier routes zat ik met een gemiddelde van 14.5 / a 16Km/u
- facebreaker
- Mountainbiker
Post by facebreaker »
alle routes ben ik gestart vanuit vakantie dorp La Boverie +/-7km van la roche
je kan er op 3 manieren naar toe , gewoon via de hoofdbaan rendeux/ la roche , dit is een goede opwarming
je kan via la boverie over de wandelpaden rood en bruin via Cielle naar la roche , dit is een stevige kuitenbijter al direct als je vertrekt , met nadien voorbij cielle een spectaculaire afdaling over het asfalt en zo naar la roche
of je kan over het asfalt van la boverie via cielle naar la roche
dus het moet niet altijd hetzelfde zijn
je kan er op 3 manieren naar toe , gewoon via de hoofdbaan rendeux/ la roche , dit is een goede opwarming
je kan via la boverie over de wandelpaden rood en bruin via Cielle naar la roche , dit is een stevige kuitenbijter al direct als je vertrekt , met nadien voorbij cielle een spectaculaire afdaling over het asfalt en zo naar la roche
of je kan over het asfalt van la boverie via cielle naar la roche
dus het moet niet altijd hetzelfde zijn