Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Ik krijg ook een sociaal abonnement ,58€ voor 31km enkel
Bij het badgen om binnen te komen kun je op knop drukken dat je met de fiets gekomen bent.
Als mijn fietsvergoeding op einde van de maand > 58€, krijg ik de fietsvergoeding.
Momenteel moet ik dus 7/maand met de fiets komen om fietsvergoeding te krijgen. (7*31*2*0.15) Fietsvergoeding is netto, op die 58€ gaat wel nog de helft belasting af natuurlijk.

Controle zouden ze doen dmv een nummerplaatje aan de fiets.
Dit nummer heeft er bij mij echter nog nooit aangehangen....
Er staan wel 100 fietsen, dus dat is onbegonnen werk.

In wintermaanden duw ik soms wel eens op die knop om aan 7 beurten te komen. De werkuren om dit te controleren zouden trouwens veel meer kosten dat de fraude die er mee gepleegd wordt.

In de nieuwe CAO zou trouwens de 20c/km fietsvergoeding opgenomen zijn =D> =D>
WorkZ
Mountainbiker

Post by WorkZ »

Vorige week ook alles geregeld ivm m'n fietsvergoeding. Hebben samen drie verschillende routes vastgelegd (eentje zo kort mogekijk, 'n tweede over 't fietsroutenetwerk en de derde is een combinatie van de twee eerste). Bij 't intikken ff aangeven welke fietsroute je gekozen hebt en klaar. De kortste is 24km enkel.
M'n kleren, handdoeken en 't hele gedoe al meegenomen. Als 't vanaf nu mooi weer is kruip ik 's morgens' of 's middags, op de fiets :wink:
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Vandaag een interview gedaan met FM Brussel omdat ik af en toe met de fiets naar het werk kom.

http://www.stillaert.be/interview.mp3
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

deze maand ook al ne keer of 11 met de fiets naar 't werk geweest.

23km enkel ongeveer....soms wat bijtrainen na 't werk.

=D> voor mezelf
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Is het jullie ook al opgevallen dat met de fiets naar het werk gaan veel gevaarlijker is tijdens de vakantieperiode dan tijdens het jaar (ik werk in brussel)?

Ik moet bijna dagelijks uitwijken of brusk remmen voor een of andere automobilist die mij niet gezien heeft.

Volgens mij heeft het enerzijds te maken met automobilisten die enkel tijdens de vakantieperiode met auto komen wegens geen file (en niet gewoon zijn van in brussel te rijden) en anderzijds doordat men sneller kan rijden (tijdens jaar toch altijd file - dan vind ik het gemakkelijker om alles int oog te houden).

+ nog ne keer de werken aan de tervurenlaan - vorstlaan waar ik altijd voorbij moet er waar er bijna dagelijks andere rijbanen gebruikt worden
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Wel zalig weertje om te fietsen. Laat ze maar bakken en braden in de trein en de bus. :wink:

Mojo
peejee
Mountainbiker

Post by peejee »

Moest ik me kunnen wassen op den unief zou ik ook met de fiets gaan. Het duurt even lang als met de bus :roll: Ik heb gewoon geen zin om daar altijd bezweet/stinkend in de lessen te zitten.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

peejee wrote:Moest ik me kunnen wassen op den unief zou ik ook met de fiets gaan. Het duurt even lang als met de bus :roll: Ik heb gewoon geen zin om daar altijd bezweet/stinkend in de lessen te zitten.
Daar heb jij toch geen last van :wink: #-o

Streets
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

PVB wrote:Is het jullie ook al opgevallen dat met de fiets naar het werk gaan veel gevaarlijker is tijdens de vakantieperiode dan tijdens het jaar (ik werk in brussel)?

Ik moet bijna dagelijks uitwijken of brusk remmen voor een of andere automobilist die mij niet gezien heeft.

Volgens mij heeft het enerzijds te maken met automobilisten die enkel tijdens de vakantieperiode met auto komen wegens geen file (en niet gewoon zijn van in brussel te rijden) en anderzijds doordat men sneller kan rijden (tijdens jaar toch altijd file - dan vind ik het gemakkelijker om alles int oog te houden).

+ nog ne keer de werken aan de tervurenlaan - vorstlaan waar ik altijd voorbij moet er waar er bijna dagelijks andere rijbanen gebruikt worden
is me vandaag ook opgevallen.

@peejee: eventueel kunt ge de toiletten van een auditorium als kleedhok gebruiken, met een lavabo als waterbron. Zo deed ik het indertijd soms ook. En nu nog dagelijks (op het werk). Dit is niet 100% ideaal, maar wel doenbaar vind ik.
MadMan
Mountainbiker
Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /

Post by MadMan »

Dit jaar een keer of 6 naar het werk gereden (+/- 140km heen/terug), probeer 1x per week als de vrouw niet moet werken. Het moeilijkste voor mij is opstaan 04:40 :drunk: . Vertrek om 5u15 en aankomst rond 7u45. S'avonds ben ik meestal om 18u30 thuis..

Mijn rit: http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=304586
Post Reply