06-09-09 Olloy-sur-Viroin

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

StrammerMax wrote:Volgens de site www.catsbikers.be van 8.00 u tot 11.00 u.

Ik zou in deze streek wel eens willen komen biken, maar ik zie op tegen de 164 autokilometers enkele reis! En dan nadien weer terug! Ik ben jaren geleden ooit met collega's in de streek van Viroinval geweest voor een wandeltocht.
Heb deze TT een 3tal jaar geleden gereden en ik heb er in elk geval goeie herinneringen aan. Wat de 164 km betreft, probeer het anders te zien : in Brussel ben je direct, van Brussel naar Charlerloi is ook niet zo ver en als je op de ring van Charleroi de juiste afrit niet voorbij rijdt ben je Philippeville gepasseerd voor je het beseft en dan is het echt niet ver meer. Om terug te rijden ben je waarschijnlijk te moe of te voldaan om je er druk over te maken. Kortom, een aanrader.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Om de twijfelaars te overtuigen,een verslagje van vorig jaar :
http://www.herders.be/verslagen/2008/0907.html

Ikzelf woon ook op 160 km van de startplaats,zo'n2 uurtjes met de auto,maar die zijn zo voorbij met goeie muziek op de achtergrond.
Dit jaar vertrek ik op zaterdag en maak gebruik van de aangeboden logies van de catsbikers.Zo ben ik toch wat beter uitgerust... :wink:
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

Laatste bericht van één van de organisatoren.
Blijkbaar is er een bepaalde passage geschrapt wegens geen toelating,vandaar een lichte parcourswijziging.Lees vooral het rode gedeelte,dat beloofd! #-o

Hallo,

De eerste helft hebben we kunnen behouden (in het calestienne deel), de tweede helft werd opgebouwd door een aantal lussen in het bos tussen Olloy en Regniessart/Oignies.

De hoogtemeters werden op de website gezet maar in bijlage geef ik je in avant-première het profiel van de 45Km en het einde van de 85Km, deze 2 samen stemmen voor 95% overeen met de hele 85Km.

Deze editie is zeker lastiger dan vorig jaar, dus ik hoop dat het nog een dikke week droog blijft, anders wordt het misschien te zwaar. Er zijn wel een aantal passages over asfalt dit jaar maar deze worden zeker gecompenseerd door de singletracks (en uitkijkpunten) die we daardoor kunnen nemen.

Sprotieve groeten,

Geert
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

tzal weer leuk worden :-D :-D :-D
lastig :-D
T&L
Mountainbiker

Post by T&L »

Is deze toertocht de moeite voor een verre verplaatsing?
JAZEKER. Deze organisatie heeft mij nog nooit teleurgesteld.
Meer nog. Sedert editie 2003 is dit mijn jaarlijkse "mtb-bedevaart" geworden waarvoor ik mij 218 km (enkele reis) moet verplaatsen.
Gewoon doen en genieten! :bounce: :bounce: :bounce: =P~
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

na Villers-la-ville......sta ik reeds te popelen om deze mooie rit zondag te gaan bollen.'t zal wel vroeg opstaan worden :roll:
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

wij gaan ook reeds vanaf de zaterdag... kijk er al naar uit want het is m.i. de mooiste streek van België.
Voor ons is het ook dik 200 km, vandaar dat we de overnachting genomen hebben georganiseerd door de organisatie.
Hopelijk blijft het een beetje droog. [-o<
mathieu
Mountainbiker
Location: train fiets scott scale 70 wedstrijdfiets scott scal 30

Post by mathieu »

ze geven regen uit mja dan ist nog technieser é :-D
wzien wel
Murdock
Mountainbiker
Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29

Post by Murdock »

Op hun site gezien dat er zo'n slordige 2200 hm in de 85 km zitten. Of ik neem maandag een dag verlof, of ik kies voor de 65 km ...
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

Als er zijn die ook de zaterdag al eens de streek willen verkennen... heb nogal wat tracks van de streek staan op gps. Wij zullen rond de middag vertrekken voor een ritje van een uur of 3-4. Je kan gerust met ons meerijden.
Post Reply