Hetzelfde verhaal hier. Iedereen verwacht een serieuze controle en wat blijkt, de fietsenmaker staat meer naar je kader te loeren dan de eigenlijke controle uit te voeren. Ondertussen kwamen er opmerkingen in de trand van : "tiens, ik ken dat merk niet" of "uwen demper staat veel te hard" en de beste van al "uw banden staan te plat".d@Mit wrote:Die technische controle is dus wel "stressen". Ik weet dat mijn fiets perfect in orde is maar toch vinden die mannen wel iets om te zeggen dat het niet helemaal perfect is. Ik heb mijn fiets gisteren laten controleren bij een lokale bikeshop, dit was gewoon om te lachen. Hij checkte enkel of mijn remblokken niet versleten waren en of er spel stond op mijn wielen ... dat was dus alles. De controle in Sion was vele grondiger maar die mocht ik voorbij, ze checkte enkel nogmaals mijn remblokken. Mijn ketting was volgens hem nieuw, dit is helemaal niet het geval. En van NoTubes had hij nog nooit gehoord, volgens hem stonden mijn banden veel te plat. Hij volgde altijd de raad van Schwalbe en duwt 3 bar minimum in zijn banden ... die technische controle is dus gewoon klote.
Persoonlijk had ik meer "mountainbike" verwacht. Ik vond persoonlijk dat het eerste deel van de race quasi niets technisch had en dat op de zeldzame singletracks het "aanschuiven" was als er een "technisch stukje" was. Veel volk die de hindernissen te voet nam, alhoewel deze perfect bereidbaar waren.
Indien de GRC onder andere (weers)omstandigheden gereden wordt, is het een ander paar mouwen.
Ik ben blij dat ik hem uitgereden heb en zal zeker nog meedoen. Een andere voorbereiding zal m'n tijd wel wat doen zakken (hoop ik)
Wat me wel opviel is dat bij de mindere goden (waaronder mezelf) de sfeer opperbest is tijdens de dag. 'k Heb met redelijk veel mensen gepraat en iedereen die de GRC al eens had gereden, had wel advies voor de débutanten. Hoe de sfeer bij de koerskonijnen was kan ik niet zeggen, maar wat m'n maten aan de aankomst allemaal hebben gezien, bleek toch minder fraai.
En dan nog het geval Veris Wim... 1000X chapeau. Nog maar ongeveer een jaar Mtb-en en dan dit doen. Doe zo voort Wim...