30-08-09 Herne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koenbb
Mountainbiker

Post by koenbb »

@Laagvlieger: helaas kunnen we dit jaar geen douches voorzien
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

hallo, bedankt voor de info,
kom zondag zeker af, breng emmertje water mee :-D ,
louis
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

ze geven enkel vandaag regen en de rest van de week terug tot 27° en amper 10% kans op regen.

Ik en Koen komen wss ook terug af voor de 60 km ( met veeeeeeeeel bos )

Mac'Red 8)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

@ koen: dan is de 44km eigenlijk meer een baantocht dan mtb ofwat? ik lees 48% offroad?
koenbb
Mountainbiker

Post by koenbb »

Voor de echte MTBer hebben we de 60km tocht - die gaat inderdaad %-gewijs een stuk meer offroad.
De 44km (het correcte offroad % blijkt uiteindelijk 51% te zijn) is ontworpen voor MTBers die nog conditie moeten opbouwen om naar langere afstand op te schalen... Hij vervangt nl. de 25km tocht die we vorig jaar op het programma hadden.

Trouwens, de gemiddelde offroad % van tochten in Vlaanderen ligt niet veel boven de 50%. Ik reed vorige week nog de tocht in Ellezelles, waarbij het parcours door de meesten heel erg gesmaakt bleek, maar toch ook nauwelijks boven de 50+% offroad kan zijn uitgekomen...
Thommie
Mountainbiker
Location: zwarte BBp met RessorS vanveuren en 27 vitessen van e goe merk

Post by Thommie »

Ik ben gisteren al eens gaan kijken in de buurt van Graty. Er hangen daar al fluo roze pijltjes. (al het die van herne zijn tenminste)
In de bossen is mooi droog. Al zal er hier en daar wel nog een eenzame plas overblijven om, als je dat echt wil, afkoeling in te zoeken.
Ze hebben zelfs voor de gelegenheid in het Bois de Ligne de brug over de beek vervangen.

Uiteraard kan je bij ons niet "echt" mountainbiken ( wegens het groot te kort aan bergen) maar een halfdagje rondcrossen in de natuur over veldwegen en rustige banen is voor mij ook al de moeite. Wie dat niet zint moet maar wegblijven en niet zagen.
koenbb
Mountainbiker

Post by koenbb »

Wij zijn inderdaad schuldig aan die roze pijltjes...
Vorig jaar hadden we witte voorzien, maar die bleken niet altijd even goed zichtbaar... Roze werkt een stuk beter - én kleurrijker! :-)

Dat brugje vraagt nu wel nog wat technische behendigheid om erover te komen, maar wel een stuk beter dan natte voeten!
Iets verder hebben we trouwens ook een bospad heropend dat blijkbaar reeds jaren dichtgegroeid was... Kwam wat maaiwerk aan te pas, maar het resultaat is een mooie downhill waarin toch wat gewerkt moet worden om door die laag bosbladeren door te komen :lol:
nat180
Mountainbiker

Post by nat180 »

Vanmorgen rond 10u gestart voor de 44km , met o.a mijn 15jarige dochter die sinds eind mei niet meer op haar MTB had gezeten :-) .
Natuurlijk 50% asfalt en niet al te veel hoogtemeters maar toch het nodige plezier gevonden in deze tocht. De offroad singles waren echt een postieve verrassing , de beekdoorgang ook :bounce: . De afdaling die de organisatie speciaal vrijmaakte mocht er best wel wezen en bravo om daar iemand te zetten die zonodig de auto's kon stoppen .
Organisatie heeft denk ik wel haar best gedaan om het beste uit de streek te halen. =D>
Billy_47
Mountainbiker
Location: Granville Fuse 1.0 + Scott Spark RC + Scott Scale RC 29

Post by Billy_47 »

koenbb wrote:60 km route:
Exacte afstand: 62,3 km
Hoogtemeters: 746 hm
% offroad: 60%

Uiteraard raden we de 60 km route aan!
De 44 km route heeft 1 bospassage van ongeveer 2,5 km - de 60 km route heeft meerdere lange bospassages van totaal ong. 15km...
Deze morgen rond 9h00 gestart voor de 62km, die uiteindelijk 60,85 km bleken te zijn, gemeten met de Edge 705. Prachtig parcours, uitstekende bewegwijzering, prima bevoorrading. De parcoursbouwer heeft meer dan zijn best gedaan om het beste uit de streek te halen. Doe zo verder mannen, jullie rit staat met stip genoteerd in mijn kalender voor volgend jaar.
De hoogtemeters waren misschien wel iets overschat, ik kwam uit op "slechts" 624 HM.
Last edited by Billy_47 on Sun 30 Aug 2009 22:46, edited 1 time in total.
Plattemband
Mountainbiker

Post by Plattemband »

ik ben vanochtend omstreeks 9.00 gestart.
bevoorrading was dik in orde.
parcours was prachtig. zeer mooie streek. het teveel aan asfalt kon mij eigenlijk niet deren. de straten waren zo verlaten dat het een plezier was om op te rijden.
veel singletracks, hier en daar een steil klimmetje en afdalingske, diepe beek doorgang, ... het was tof!!

proficiat aan de organisatie.
Post Reply