Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Silverbol
Mountainbiker

Post by Silverbol »

Yalta-cruiser wrote:Iemand de Furious Freds gereden?
FF rijd super op een goed hard droog parkoers maar dan ook super snel. Plasje kan hij net hebben maar liefst niet te veel en daarna direct droog is het nog ok. Heb er ook nog geen lek of kapotte wand mee gehad rij ook met no tubes ermee en vind hem dus de ideale band voor het droge parcour.
Beestjes
Mountainbiker

Post by Beestjes »

Ivm. de Geax Barro Mountain ...
Ik rij (nog steeds) met binnenbanden. Zijn er voordelen om de TNT versie te nemen, qua lekbescherming, of is de foldable versie voldoende?
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Euhm, 2e domme vraag van de avond : is er een verschil in rolweerstand tussen UST-banden en niet UST-banden? Hebben UST banden meer rolweerstand dan de niet-UST banden, bv. bij NN, RaRa, RoRo, BP XTRAC, .....?
saiko
Test team

Post by saiko »

in theorie wel omdat ze een dikkere wand hebben.
of ge daar in de praktijk veel van merkt is een andere vraag.
amedeeke
Mountainbiker

Post by amedeeke »

Ik merk veel meer het verschil in gewicht dat het verschil in rolweerstand tussen UST of niet UST. Kzou mij daar nie al teveel zorgen om maken. Ik kan met UST wel met een lagere bandenspanning rijden (wat me mee tractie oplevert) en ze zijn veel meer "lekproef!" (wat me heel wat gefoeter uitspaart). Ik gebruik UST met latex vloeistof in en ik ben op 2000 km niet één keer lekgereden, gewoon af en toe bijpompen.

groets
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

amedeeke wrote: Ik gebruik UST met latex vloeistof in en ik ben op 2000 km niet één keer lekgereden, gewoon af en toe bijpompen.
Mijn Geax Saguaro's TNT liggen er bijna 6000km op zonder lek te rijden.
1 * om de 6 à 8 weken wat bijpompen.
Tsjimown
Mountainbiker

Post by Tsjimown »

heb sinds enkele weken crossrides voor velgremmen, heb ergens gelezen dat die velgen notubes toelaten, heb hier echter geen ervaring mee.

Kan iemand me beetje meer info verschaffen?

Nog een vraagje, dan iets meer 'on topic': ga de world games of mountainbike gaan rijden begin september in oostenrijk hinterglemm, weet iemand welke banden aangeraden zijn? rijd momenteel al enkele jaren met continental explorer tyres, waar ik zowel zomer als winter redelijk tevreden van ben ( enkel verslijten de tappen op loopvlak te vlug imo)
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Tsjimown wrote:heb sinds enkele weken crossrides voor velgremmen, heb ergens gelezen dat die velgen notubes toelaten, heb hier echter geen ervaring mee.

Kan iemand me beetje meer info verschaffen?
De Crossrides hebben gewone velgen en indien je ze tubeless wil maken is dit de aangewezen manier.http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0
teizman
Mountainbiker

Post by teizman »

Vandaag mijn deore Xt wielen voorzien van nieuwe bandjes en voor de eerste keer ook met Notubes melk.

Vooraan Rocket Ron, achteraan Racing Ralph. Voordien reed ik bij droog weer met Tiger Claw XC-G. In de winter met Nobby Nics.

Eerste meters op de weg valt toch op dat die rocket ron heel wat meer kabaal maakt dan de tiger claw XC-G. Heb voor deze gekozen omdat men van Racing Ralph zegt dat deze nogal weinig voorspelbaar is vooraan.

Heb niet voor Geax oid gekozen omwille van het grote verschil in gewicht. Die Schwalbes zijn toch wel heel erg licht niet? 460gr voor 2.1 (die wel wat dunner is dan een andere 2.1 van een ander merk).

Ben eens benieuwd of deze tubeless aankunnen....

teizman
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Vredestein black panther xtrac:

been there, done that..
nooit meer voor mij..

Waarom:

-

het "zoeken" naar grip bied me niet echt veel vetrouwen..
weinig grip in de bochten
Bij een iets natte ondergrond, op 2.1bar druk, ging de band al doorslippen
Na 400km was het beste er al af
Bij het remmen gaat de band vlug slippen
Noppen scheuren af

+
moet niet alles afbreken ook
fantastisch qua rolweerstand
redelijk licht
relatief makkelijk dicht te krijgen met joe's no flat

NU:
Racing ralph 2.25
aanvaarbare rolweerstand
super grip, ook in de bochten
niet echt zwaar
Rij nu voor de moment met biba op 2bar en ben nog niet plat gereden, dus redelijk lekbestendig ook
Post Reply