16/08/09 OPOETEREN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

biketastic wrote:@
Jack, geniet van de fles, hij is je van harte gegund. =D>

spook........Alweer een fles,straks is hem nog een alkolieker.
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

rollemol wrote:
walter 123 wrote:Er heeft iemand foto's gemaakt bij het uitkomen van de bos Bergerven ' kort bij de manege ,Ik was met een prachtige Ghost htx 7500 ,komen die ergens op te staan ? De rit was volgens mij toch lichtjes anders als de jaren ervoor ik heb de houten trappen gemist met erachter een klim gevolgd door een prachtige afdaling .Ben gegaan voor de 115 km het waren er 100 km .De eerste 2 terils heb ik tot boven kunnen rijden de 3de dat is te veel van het goede .mijn gemiddelde kunnen scherper stellen t.o.v.vorig jaar ,in totaal kwam ik op 116km / gem 22.90 wel van thuis vertrokken met de fiets , dus ik was een tevreden man .Nu op naar de volgende Marathon komende zondag Aarschot . singeltrackparadijs ,kan ik iedereen aanraden, vindt ik persoonlijk wel zwaarder als die van Opoeteren .
http://www.fietspromo.be/ :wink:
Allez, volgende keer scherpe foto's en dan is iedereen content. :roll:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

BASSMAN wrote:
biketastic wrote:@

spook........Alweer een fles,straks is hem nog een alkolieker.
Ik peins dat het over iemand anders gaat hoor !!!! Op top terril 3 was er geen trappist te bespeuren, we hebben de afdaling nog samen gedaan, tot aan de ingang Maas vallei en de rest van het TT heb ik geen bekenden meer tegen gekomen (in Rooi ben ik nog een ouder MTBiker tegengekomen, zowat mijn leeftijd...maar hij ging sneller dan ik :-?
Vos in de bossen
Mountainbiker

biketastic wrote:@SPOOK. Ben jij de man van het fossiel? Dan ben ik de man in't zwart van Eisden. Ik weet niet hoe jong jij bent, maar ik voel me goed als je me beschrijft als jonge man. Loop al midden de 30ers. :lol:

Je ziet nog goed uit voor je mid.30....ik ben een late 50 er...eerder korterbij de 60 dan de 50...59 om exact te zijn.

@IEDEREEN

Een geweldige vent, die ik niet persoonlijk heb kunnen ontmoeten, heeft mijn HELM en HANDSCHOENEN eerlijk gevonden. :bounce:

Ja Ja er bestaan nog eerlijke mensen op de wereld.

tot op de volgende TT allemaal
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Spookvanhetbos wrote:

(in Rooi ben ik nog een ouder MTBiker tegengekomen, zowat mijn leeftijd...maar hij ging sneller dan ik :-?
Haha,is dat nu grappig bedoeld ofwa.Iedereen is sneller als u,of moest zwaar gebrekkig zijn.
KoRn
Mountainbiker

Post by KoRn »

:lol:
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

Deze 13de editie van de marathon oeterdal was inderdaad de minst goeie.
Ik denk dat degenen die de 75 km reden , weinig reden tot klagen hadden omdat daar nauwelijks iets misgelopen is.
Het is duidelijk misgelopen op de langste afstanden ( 100 km en 115 km) : Dit heeft ook niks te maken met de "groenen" zoals sommigen suggereren maar enkel en alleen met het feit dat er een ongelooflijke communicatiestoornis geweest is tussen de inrichtende clubs waardoor op zaterdag pijlers die het parcours onvoldoende kenden , er een potje van gemaakt hebben.
Dit heb ik zelf kunnen vaststellen omdat mijn taak erin bestond op maandag de pijlen te verwijderen.
Geloof me vrij :ik viel van de ene verbazing in de andere.
3 mooie lussen met singeltracks is men gewoon vergeten, een stuk in het gruiitroderbos werd gewoon overgeslagen en wat voor mij echt ongelooflijk was, is dat men na de laatste bevoorrading op een bepaald moment tussen de mais door via een kiezelweg rechtstreeks naar de aankomst gepijld heeft in plaats van terug aan te sluiten op het parcours in Bergerven.
Door al deze missers is het parcours inderdaad 15 km verkort en zijn mooie stukken niet aangedaan.
Ik wil hier zeker geen steen werpen naar de pijlers die blijkbaar niet beter wisten: er zou iemand meegaan die het parcours uitstekend kende, doch dit is niet gebeurd. Blijkbaar is er 's morgens ook geen controle geweest op dat gedeelte van het parcours want anders had men de fouten toch kunnen rechtzetten.
Reden genoeg dus voor het organisatiecomité voor een grondige evaluatie om dergelijke toestanden in de toekomst te vermijden.
Wat de inschrijvingsprijs betreft : Deze is sinds het onststaan van de marathon niet of nauwelijks verhoogd maar de kosten zijn wel verhoogd: voor de passage door de maasvallei ( 3 terrils)moet immers per deelnemer betaald worden.
Bij een perfekte organisatie zoals het in het verleden steeds het geval was, vind ik deze prijs dan ook verantwoord.
Ik ben ervan overtuigd dat het organisatiecomité de terechte kritiek ter harte zal nemen en er voor zal zorgen dat alles bij volgende edities terug perfekt verloopt.
En zoals sommigen hier suggereerden, wordt het steeds moeilijker om dergelijke organisatie op poten te krijgen: de marathon Oeterdal krijgt de volgende jaren te maken met parcoursmoeilijkheden : zullen de terrils nog in het parcours mogen? wat met het maasmechels bos dat opgekocht is door een privéfirma die alle recreatie aldaar wil verbieden?
Kortom , aan alle deelnemers zou ik willen vragen om de inrichters deze éne misser op 13 edities niet al te zeer kwalijk te nemen . Met alle moeilijkheden die op hen afkomen kunnen zij een steuntje in de rug best gebruiken : per slot van zake proberen zij toch steeds hun best te doen om jullie een aangename dag te bezorgen.
Vos in de bossen
Mountainbiker

BASSMAN wrote:
Spookvanhetbos wrote:

(in Rooi ben ik nog een ouder MTBiker tegengekomen, zowat mijn leeftijd...maar hij ging sneller dan ik :-?
Haha,is dat nu grappig bedoeld ofwa.Iedereen is sneller als u,of moest zwaar gebrekkig zijn.
Moet ik daar van wenen of van lachen ??? Als ik u niet zou kennen, zou ik nu met een liesbreuk te kampen hebben, van ' t lachen.... :lol: :lol: :lol:
Vos in de bossen
Mountainbiker

KoRn wrote::lol:
KoRn, hou je bek :evil: of ik word kwaad :-D
Vos in de bossen
Mountainbiker

Josss wrote:Deze 13de editie van de marathon oeterdal was inderdaad de minst goeie.
Ik denk dat degenen die de 75 km reden , weinig reden tot klagen hadden omdat daar nauwelijks iets misgelopen is.
Het is duidelijk misgelopen op de langste afstanden ( 100 km en 115 km) : Dit heeft ook niks te maken met de "groenen" zoals sommigen suggereren maar enkel en alleen met het feit dat er een ongelooflijke communicatiestoornis geweest is tussen de inrichtende clubs waardoor op zaterdag pijlers die het parcours onvoldoende kenden , er een potje van gemaakt hebben.
Dit heb ik zelf kunnen vaststellen omdat mijn taak erin bestond op maandag de pijlen te verwijderen.
Geloof me vrij :ik viel van de ene verbazing in de andere.
3 mooie lussen met singeltracks is men gewoon vergeten, een stuk in het gruiitroderbos werd gewoon overgeslagen en wat voor mij echt ongelooflijk was, is dat men na de laatste bevoorrading op een bepaald moment tussen de mais door via een kiezelweg rechtstreeks naar de aankomst gepijld heeft in plaats van terug aan te sluiten op het parcours in Bergerven.
Door al deze missers is het parcours inderdaad 15 km verkort en zijn mooie stukken niet aangedaan.
Ik wil hier zeker geen steen werpen naar de pijlers die blijkbaar niet beter wisten: er zou iemand meegaan die het parcours uitstekend kende, doch dit is niet gebeurd. Blijkbaar is er 's morgens ook geen controle geweest op dat gedeelte van het parcours want anders had men de fouten toch kunnen rechtzetten.
Reden genoeg dus voor het organisatiecomité voor een grondige evaluatie om dergelijke toestanden in de toekomst te vermijden.
Wat de inschrijvingsprijs betreft : Deze is sinds het onststaan van de marathon niet of nauwelijks verhoogd maar de kosten zijn wel verhoogd: voor de passage door de maasvallei ( 3 terrils)moet immers per deelnemer betaald worden.
Bij een perfekte organisatie zoals het in het verleden steeds het geval was, vind ik deze prijs dan ook verantwoord.
Ik ben ervan overtuigd dat het organisatiecomité de terechte kritiek ter harte zal nemen en er voor zal zorgen dat alles bij volgende edities terug perfekt verloopt.
En zoals sommigen hier suggereerden, wordt het steeds moeilijker om dergelijke organisatie op poten te krijgen: de marathon Oeterdal krijgt de volgende jaren te maken met parcoursmoeilijkheden : zullen de terrils nog in het parcours mogen? wat met het maasmechels bos dat opgekocht is door een privéfirma die alle recreatie aldaar wil verbieden?
Kortom , aan alle deelnemers zou ik willen vragen om de inrichters deze éne misser op 13 edities niet al te zeer kwalijk te nemen . Met alle moeilijkheden die op hen afkomen kunnen zij een steuntje in de rug best gebruiken : per slot van zake proberen zij toch steeds hun best te doen om jullie een aangename dag te bezorgen.
Josss, we hebben alle begrip voor al wat fout is gewest te begrijpen, en ondertussen is dit al lang verteerd, wat me betreft (pitstop 2 "geplunderd", daar kunnen jullie niet veel aan doen)...het zat in het groot gedeelte van de deelnemers, de 75,100,115 km....de pijlen aan het 3 paal dacht ik echt dat het maken hadden met een "verbod", zoals het vandaag de dag meer dan eens gebeurd . De onzekerheid is een minpunt inderdaad naar de toekomst toe (het verbod voor het Mechelsebos te mogen/kunnen gebruiken, in de toekomst, is blijkbaar opgeheven ??? Plakkaat ingang aan Salamander is weg =D> maar door wie ???...Burg Peeters zei dat de toegang tot de Maas vallei voor iedereen openblijft, maar hoelang ???
Laten we hopen op de 14° editie, met een paar bananen meer :-) een toog met pilsjes op den top van terril 3...en nog meer.
Post Reply