15/08/2009 Poperinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

slakje wrote:Nog even over de bandendruk, Als ik hier lees over 1.8 tot 2.2 val ik zwaar uit den boot geloof ik, 4 achter en 3 voor heb er wel al een wiel door naar de kl++en gereden maar dat neem ik er dan maar bij.Je kan toch geen bocht houden bij zulke lage bandenspanning????dan spreek ik wel van op de baan hé

Wat de lekke banden in onze groep betreft. 1* nagel er dwars door,1* stuk oud ijzer die een gat in mijn tublessband maakte die ik nog gelukkig gestopt kreeg en 2 keer een FRANSE doorn in den band.We waren maar met vier man en het was eerlijk verdeeld elk 1 keer lek.

En nu op naar volgend weekend :bounce: :bounce: we zien nog wel waar we naar toe gaan

4 bar achter #-o
Als je 200 kilo weegt ja...
Uw wielen (en banden?) zijn daar zelfs niet op berekend...

In het begin heb ik ook de fout gemaakt om met zo keiharde banden te rijden omdat ik dacht dat ge daar rapper mee kunt rijden. Maar ik ondervind nu dat ge offroad veel meer snelheid verliest omdat ge constant zit te botsen.
Heb mijn bandenspanning gecontroleerd voor poperinge en er zat 1,8 in en ik weeg iets meer dan 70kg. IK rij wel met notubes.
En dat stuurt veel beter want met hoge druk kets je af op kiezeltjes e.d. en das pas gevaarlijk in een bocht.
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Download je foto gratis op http://www.mtb-you.be/fotoalbum.php
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

timothyd wrote:Download je foto gratis op http://www.mtb-you.be/fotoalbum.php
kunt ge die foto ook in hogere resolutie krijgen ?
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

105 gereden met up en downs, al bij al viel het goed mee en vond ik de tocht minder zwaar dan vorig jaar, heeft waarschijnelijk met de omgekeerde richting te maken

K'wil wel eens mij bewondering uitspreken over een mede-biker die ik tegenkwam met een leeftijd van 63 jaar ( een meulebeekse trapper), deze ging vlotjes de Casselberg ophoog, en reed mezelf en andere bikers los uit het wiel. Hij ging voor de 125. Chapeau, k'hoop dat ik binnen 35 jaar dezelfde prestatie kan neerzetten op die leeftijd.

K'heb volop genoten van het parcours (avs 20) en de volgende keer doe ik de max. afstand.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Wat hoogtemeters, afstanden, schoon panorama's en perfecte organisatie betreft, kan deze tocht zondermeer bij de elite gerekend worden.
Ik had mij op deze criteria gefocust en heb mij dus formidabel geamuseerd.

Na 85km en op 2km van de meet - de derde keer in drie tochten - zomaar onderuit op opnieuw een éénvoudige boerewegel:
Stuur in de ribben, dij smurfenblauw, zelfvertrouwen mega mini.

Anno 2010:
Iets meer techniek en funpassage's aub. Dan kunnen we dit criteria toevoegen en even tevreden zijn.
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

Motorbiker wrote:zomaar onderuit op opnieuw een éénvoudige boerewegel

Anno 2010:
Iets meer techniek en funpassage's
Hoeveel keer ga je dan de paus imiteren ??? :-D :-D :-D
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Slick wrote:K'wil wel eens mij bewondering uitspreken over een mede-biker die ik tegenkwam met een leeftijd van 63 jaar ( een meulebeekse trapper), deze ging vlotjes de Casselberg ophoog, en reed mezelf en andere bikers los uit het wiel. Hij ging voor de 125. Chapeau, k'hoop dat ik binnen 35 jaar dezelfde prestatie kan neerzetten op die leeftijd.
Door mij toedoen is hij ooit begonnen met mountainbiken .Ik heb er al veel spijt van gehad dat ik dit ooit gedaan heb .Tientallen keren heb ik al kapot gegaan in zijn wiel zonder dat ik 1 meter kop moest doen .Anderzijds heeft hij mij echt leren fietsen en valt dienen spijt meteen weer weg .
Soms heeft hij wat last van zijn nek .Dit komt omdat hij voortdurend achter hem kijkt of ik nog mee ben want mij heeft hij nog nooit in de steek gelaten .
Ooit is hij de Cassel vollenbak naar beneden gereden op het gevoel en het geluid van mijn fiets .Hij durfde niet te stoppen omdat hij niet zag waar hij ging uitkomen .Reden :Een veel te donkere zonnebril .Straf ee !
Maar hij is niet alleen sterk in het fietsen .Probeer hem maar eens te volgen op den apres wanneer hij in form zit . :drunk:
Ja ,er zijn er nie veel die dit kunnen vertellen over hun trouwpa hé .
LittleWhiteDog
Mountainbiker

Post by LittleWhiteDog »

Ik heb in Pop voor de eerste keer een +100 afstand gereden: afgeklokt op 115, kon niet meer op mijn zadel zitten op het einde :D

Maar de voldoening na zo'n prestatie is enorm, tenslotte 7u op mijn fiets gezeten.

Het was mijn 3de start in Poperinge, en kan alleen maar terugkijken op een ongelooflijke goede organisatie. Dat dit keer het weer ook meezat, was lekker meegenomen, anders zou de tocht nog een stuk zwaarder zijn.

15 augustus 2010 is alweer met stip aangeduidt !
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Andermaal dank voor jullie komst allemaal.

Echter we zitten met een probleem. Blijkbaar hebben er een paar van de wonderen van de techniek (lees GPS) gebruik gemaakt en de tochten van MTB XL op het net geplaatst.
Allemaal goed en wel maar we hebben al een paar eigenaars van privéstukken op ons dak gehad met de melding dat er regelmatig mtb-ers passeren.
Voor alle duidelijkheid : dat was niet de bedoeling. In zoverre zelfs, dat we de passages volgend jaar moeten schrappen en zullen moeten vervangen door een stuk asfalt.
Kunnen de eigenaars van de te dowloaden files die verwijderen. We zijn bereid, indien technisch mogelijk, een "privéloze" versie op onze site te zetten.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

[quote="sean braire"]Andermaal dank voor jullie komst allemaal.

Echter we zitten met een probleem. Blijkbaar hebben er een paar van de wonderen van de techniek (lees GPS) gebruik gemaakt en de tochten van MTB XL op het net geplaatst.
Allemaal goed en wel maar we hebben al een paar eigenaars van privéstukken op ons dak gehad met de melding dat er regelmatig mtb-ers passeren.
Voor alle duidelijkheid : dat was niet de bedoeling. In zoverre zelfs, dat we de passages volgend jaar moeten schrappen en zullen moeten vervangen door een stuk asfalt.
quote]

Damn you guys :evil: :evil: :evil: [-X [-X [-X
Effe verder denken dan jullie neus lang is , er is al eindeloos gevraagd prive stukken niet te gebruiken buiten de georganiseerde ritten maar bij sommigen raakt het er blijkbaar moeilijk in , bij deze dank voor de extra alsfaltstroken voor volgend jaar :roll: :roll:
Post Reply