16/08/2009 Lennik

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Ja mannen een dikke proficiat zenne, wat een prachtig parcours hier.
=D> Die bergskens die aangegeven stonden met de hellingscategorie waren ook heel erg leuk, bevoorradingen waren zeer goed, uitpijling was zeer goed, goede warme douches en zeer goede afspuitstand.

Zo zie je dat de perfecte organisatie nog bestaat!!! Tot volgend jaar (eh winter) op de wintertocht =D>
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Jongens,

Wat een prachtige tocht die 55 km ! Het vrij aangename weer (bewolkt en wat wind) van rond de 17 gr deze morgen, maakte dit voor mij (en mijn schoonbroer op de spiksplinternieuwe specialized epic) een ware belevenis en re-entry in de TT's na weken van bijna niet op de fiets gezeten te hebben. Bepijling kon hier en daar iets beter en bevoorrading was al wat povertjes (misschien doordat we ook maar rond 10h gestart zijn), maar alleszins een ferme proficiat ! De aangeduide hellingen ware leuk (mss volgend jaar nog de lengte en hetstijgingspercentage vermelden, zoals in de RHF ?). Volgend jaar zal ik onze delegatie zwette maanen ook eens warm maken om hier te komen rijden.

fieldbiker
Marckiemarc
Mountainbiker

Post by Marckiemarc »

Twas weer goed in orde in Lennik! alleen jammer da ik zoveel lekke banden heb gezien! ni normaal, zelf ben ik er wel gespaard van gebleven!
ik was rond 9.30u vertrokken voor de 45 km, en de bevoorradingen zaten der al ver door, dat was toch een minpuntje!

maar al bij al wast nen toffen TT! =D>

Tot op de volgende!

Marckiemarc :-D
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Heb zeer genoten, nu ja genoten er zaten nog wat Poperingse hellingen in mijn benen, van deze schitterende tocht. Perfect afgepijld en geen tekortkomingen aan de bevoorradingen (was wel vroeg vertrokken), het parcours was ronduit schitterend vooral het bosje voor de tweede bevoorrading, spijtig dat het privé is maar toch dank dat we daar mochten van genieten. Volgend jaar zeker opnieuw van de partij, en idd is leuk de aanduiding van de 20 hellingen....Dank aan de organisatie voor de mooie zondagmorgen
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Ik keer steeds tevreden terug van zo’n toertocht in Lennik. In deze lichtheuvelende streek liggen nog vele onverharde paadjes, wat steeds een interessant MTB parcours oplevert. Ik vind dit echt een aanrader, niet direct een top 10 plaats want niet heel technisch hoogstaand of superlastig qua hoogtemeters, maar een goeie sub-topper in een mooie streek.

Ik ken de mogelijkheden van de streek inmiddels vrij goed, maar toch wist de organisatie mij te verrassen met enkel nieuwigheden (zeker die bosstrook en daaropvolgende klim met zuigende modder rond Moeille). Bovengekomen snapte ik pas echt waarom die modder zo zoog – ik was immer lekgereden vooraan en dacht even dat ik door mijn beste krachten door zat. Ik was een van de vele slachtoffers van die gesnoeide meidoornhaag in de off-road afdaling op de Hunsel. Eerst dacht ik aan een lekke band ontsnapt te zijn, maar neen, enkele honderden meters verder moest ik toch van de fiets. Met DANK aan de goeie ziel die een reserveband kon missen aangezien mijn eigen reserveband het ook al had laten afweten. Dankzij hem heb ik van de volledige 55km kunnen genieten.

Toch bizar dat het aantal deelnemers hier veel lager ligt dan bijv. Vlezenbeek (nochtans vlakbij en qua parcours gelijkaardig, tenzij iets meer off-road voor Vlezenbeek). Misschien iets meer reclame maken? Geen probleem voor mij want het was nergens aanschuiven en ook niet de grote overrompeling. Ook het ontbreken van een marathonafstand speelt hierbij waarschijnlijk een rol.

Positief:
-Organisatie zoekt steeds wat variatie in het parcours (en er zijn nog genoeg stroken die ze deze keer links lieten leggen – waarschijnlijk voor volgend jaar) – dit houdt het ietwat minder voorspelbaar.
-Moeille-bosje en technische strook in Levenslust

Vatbaar voor verbetering
-1e bevoorrading was nipt – de 2e was nochtans dik in orde
-Meidoorn eventueel verwijderen of opzij vegen (ik denk niet dat dit het werk was van de organisatie, maar die stekels lagen daar serieus in de weg).
weldman
Mountainbiker

Post by weldman »

Prachtige tocht en prima organisatie ,het weer zat goed mee ,en de asfaltstroken waren welgekomen om te recupereren , goed uitgeballanseerd parcour , tip voor de winterrit laat de zware modderstroken uit het parcour .
JORBIN
Mountainbiker

16/08/2009 Lennik

Post by JORBIN »

Bedankt aan alle 505 bikers om zondag naar Lennik te komen. Bedankt ook voor de opbouwende en positeive kritieken die wij op de apres bike en hier op het forum hebben mogen ontvangen. We zullen zeker aan de aandachtspunten werken en hopen jullie op onze volgende tocht (waarschijnlijk eind februari) terug te mogen ontmoeten.
Graag tot dan of op een of andere TT in de wijde omgeving.

Sportieve groeten,

Bart De Luyck
Sportdienst Lennik
Beireken
Mountainbiker

Post by Beireken »

fieldbiker wrote:Jongens,

Wat een prachtige tocht die 55 km ! Het vrij aangename weer (bewolkt en wat wind) van rond de 17 gr deze morgen, maakte dit voor mij (en mijn schoonbroer op de spiksplinternieuwe specialized epic) een ware belevenis en re-entry in de TT's na weken van bijna niet op de fiets gezeten te hebben. Bepijling kon hier en daar iets beter en bevoorrading was al wat povertjes (misschien doordat we ook maar rond 10h gestart zijn), maar alleszins een ferme proficiat ! De aangeduide hellingen ware leuk (mss volgend jaar nog de lengte en hetstijgingspercentage vermelden, zoals in de RHF ?). Volgend jaar zal ik onze delegatie zwette maanen ook eens warm maken om hier te komen rijden.

fieldbiker
waren jullie dat bij de 1e bevoorrading waarvan er 1 aan het bellen was en de andere ondermeer naar mijn specialized stumpjumper aan het kijken was ?

Ontopic: goeie tocht, ik woon aan de moeile en ken de streek vrij goed maar ik heb toch terug een aantal nieuwigheden ontdekt.
Minder leuk is dat ik met een serieuze slag in mijn achterwiel zit na een aanrijding met iemand die niet op tijd kon remmen.

Dat groene (munt?)drankje aant de bevoorrading was wel wat minder :-?
Voor de rest geen klagen!
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Beireken wrote:
fieldbiker wrote:Jongens,

fieldbiker
waren jullie dat bij de 1e bevoorrading waarvan er 1 aan het bellen was en de andere ondermeer naar mijn specialized stumpjumper aan het kijken was ?

Ontopic: goeie tocht, ik woon aan de moeile en ken de streek vrij goed maar ik heb toch terug een aantal nieuwigheden ontdekt.
Minder leuk is dat ik met een serieuze slag in mijn achterwiel zit na een aanrijding met iemand die niet op tijd kon remmen.

Dat groene (munt?)drankje aant de bevoorrading was wel wat minder :-?
Voor de rest geen klagen!
Jep, m'n schoonbroer aan het bellen (diene Langen) en ik was aan naar jouw rode specialized hardtail aan het lonken en ook aan het vergelijken met de nieuwe epic van mijn schoonbroer.
Dat groene spul was inderdaad wat minder; de tocht heeft veel goedgemaakt.

Field
Post Reply