16/08/09 OPOETEREN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Ik denk dat de organisatoren de wetten van de Groene moeten volgen..de driepaal is inderdaad meer dan de moeite waard, maar de brede paden volgen heeft waarschijnlijk als reden dat ze niet echt "off road" mochten, zoals gewoonlijk. En we mogen nog blij zijn dat we nog door de bossen mogen, als je ziet hoe de wandelaars met hun boze blikken naar ons kijken :evil: .... ' t moet maar een voorzitter van wandel club Dolle-Puper-Heide-stappers met een lange arm bij de polithiek, en 't es gedaan met biken hier in de Hoge-Kempen. Het vlakkere plateau, naar Rooi en de Solterheide, na de buurt van het Weerstand kapel is meer dan welkom, wat me betreft, na 65 km wroeten en puffen is dit een makkie om de laatste 35 te doen, die door omstandigheden ingekort werden naar 20 km, maar ja, de paar blonde Grimbergen op 't einde hebben naar meer gesmaakt. Al bij al, heb ik me toch geamuseerd, het hele toertocht alleen gereden, en met een paar sukkelaars de terrils beklommen die het ook niet zagen zitten, en toch bovenop geraken zijn...op top terril 3 een jong gast tegen gekomen van Eisden in 't zwart, iemand van het forum misschien ????
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Spookvanhetbos wrote:Ik denk dat de organisatoren de wetten van de Groene moeten volgen..de driepaal is inderdaad meer dan de moeite waard, maar de brede paden volgen heeft waarschijnlijk als reden dat ze niet echt "off road" mochten, zoals gewoonlijk. En we mogen nog blij zijn dat we nog door de bossen mogen, als je ziet hoe de wandelaars met hun boze blikken naar ons kijken :evil: .... ' t moet maar een voorzitter van wandel club Dolle-Puper-Heide-stappers met een lange arm bij de polithiek, en 't es gedaan met biken hier in de Hoge-Kempen. Het vlakkere plateau, naar Rooi en de Solterheide, na de buurt van het Weerstand kapel is meer dan welkom, wat me betreft, na 65 km wroeten en puffen is dit een makkie om de laatste 35 te doen, die door omstandigheden ingekort werden naar 20 km, maar ja, de paar blonde Grimbergen op 't einde hebben naar meer gesmaakt. Al bij al, heb ik me toch geamuseerd, het hele toertocht alleen gereden, en met een paar sukkelaars de terrils beklommen die het ook niet zagen zitten, en toch bovenop geraken zijn...op top terril 3 een jong gast tegen gekomen van Eisden in 't zwart, iemand van het forum misschien ????
Ik heb inderdaad van een aantal mensen gehoord dat je op veel plaatsen in het park hoge kempen niet meer mag fietsen. Als tiener reed ik er vroeger overal en ik was toen zowat de enige die er met de mtb kwam. Ik spreek hier over 1989 - 1996. (Ondertussen woon ik reeds tien jaar in Oud-turnhout, maar ben afkomstig avn Eisden-Cité) Het verbod zou er gekomen zijn door nederlanders die met busjes tegelijk in de mechelse heide werden afgezet en zo de wandelaars hinderden. Spijtige zaak.
Ik heb immers als kind en tiener gezien hoe door geldgewin de zandgroeven alsmaar groter werden en de machines (graafmachines, bulldozers en camions)ook alsmaar groter. Er is op een bepaald moment een einddatum gesteld, ik dacht 2000, maar ook daar heeft men plaatselijke politici kunnen omkopen om het nog wat uit te stellen. Ondertussen is er gigantisch veel bos en fauna weg en zijn er plassen voor in de plaats gekomen. Het grondwater zou deels vervuild zijn door de schadelijke stoffen van de terils die dan weer in het water zakken.
Ik zou er nog verder kunnen over uitweiden, maar om een lang verhaal kort te maken. Nu gaat men opeens doen alsof dit kostbaar natuurgebied is (met huichelachtige borden die stellen "met de steun van Sibelco(=uitbater van de zand en grindgroeven"))
En zou je er dus opeens niet meer met de fiets mogen rijden, vanwege de vogels. #-o
anton
Mountainbiker

Post by anton »

het was mooie dag en het was een mooi en goed parcour ,de 100km, 8) :lol: de terrils, de eerste en tweede heb half op gereden en te voet gegaan en genoten van mooie uitzicht de derde was maar een stukje gereden van de terril . alleen wat jammer dat er geen 100km waren er was 10km teweinig :-? de organisatie was goed =D> =D> alleen aan de bevoorrading hadden ze niet genoeg bekertjes verdeelt want op de tweede bevoorradding zaten ze even zonder bekertjes.
Vos in de bossen
Mountainbiker

anton wrote:het was mooie dag en het was een mooi en goed parcour ,de 100km, 8) :lol: de terrils, de eerste en tweede heb half op gereden en te voet gegaan en genoten van mooie uitzicht de derde was maar een stukje gereden van de terril . alleen wat jammer dat er geen 100km waren er was 10km teweinig :-? de organisatie was goed =D> =D> alleen aan de bevoorrading hadden ze niet genoeg bekertjes verdeelt want op de tweede bevoorradding zaten ze even zonder bekertjes.
Ho ja, de minsen van Heeeuusde waren ook van de partij heb ik gezien :wink:
Vos in de bossen
Mountainbiker

Michaël wrote:
Spookvanhetbos wrote:Ik denk dat de organisatoren de wetten van de Groene moeten volgen..de driepaal is inderdaad meer dan de moeite waard, maar de brede paden volgen heeft waarschijnlijk als reden dat ze niet echt "off road" mochten, zoals gewoonlijk. En we mogen nog blij zijn dat we nog door de bossen mogen, als je ziet hoe de wandelaars met hun boze blikken naar ons kijken :evil: .... ' t moet maar een voorzitter van wandel club Dolle-Puper-Heide-stappers met een lange arm bij de polithiek, en 't es gedaan met biken hier in de Hoge-Kempen. Het vlakkere plateau, naar Rooi en de Solterheide, na de buurt van het Weerstand kapel is meer dan welkom, wat me betreft, na 65 km wroeten en puffen is dit een makkie om de laatste 35 te doen, die door omstandigheden ingekort werden naar 20 km, maar ja, de paar blonde Grimbergen op 't einde hebben naar meer gesmaakt. Al bij al, heb ik me toch geamuseerd, het hele toertocht alleen gereden, en met een paar sukkelaars de terrils beklommen die het ook niet zagen zitten, en toch bovenop geraken zijn...op top terril 3 een jong gast tegen gekomen van Eisden in 't zwart, iemand van het forum misschien ????
Ik heb inderdaad van een aantal mensen gehoord dat je op veel plaatsen in het park hoge kempen niet meer mag fietsen. Als tiener reed ik er vroeger overal en ik was toen zowat de enige die er met de mtb kwam. Ik spreek hier over 1989 - 1996. (Ondertussen woon ik reeds tien jaar in Oud-turnhout, maar ben afkomstig avn Eisden-Cité) Het verbod zou er gekomen zijn door nederlanders die met busjes tegelijk in de mechelse heide werden afgezet en zo de wandelaars hinderden. Spijtige zaak.
Ik heb immers als kind en tiener gezien hoe door geldgewin de zandgroeven alsmaar groter werden en de machines (graafmachines, bulldozers en camions)ook alsmaar groter. Er is op een bepaald moment een einddatum gesteld, ik dacht 2000, maar ook daar heeft men plaatselijke politici kunnen omkopen om het nog wat uit te stellen. Ondertussen is er gigantisch veel bos en fauna weg en zijn er plassen voor in de plaats gekomen. Het grondwater zou deels vervuild zijn door de schadelijke stoffen van de terils die dan weer in het water zakken.
Ik zou er nog verder kunnen over uitweiden, maar om een lang verhaal kort te maken. Nu gaat men opeens doen alsof dit kostbaar natuurgebied is (met huichelachtige borden die stellen "met de steun van Sibelco(=uitbater van de zand en grindgroeven"))
En zou je er dus opeens niet meer met de fiets mogen rijden, vanwege de vogels. #-o
Ja, zo zal het ongeveer zijn :-? als topper van dit verhaal, wil ik de huichelaars van de Hoge Kempen willen aanklagen wegens het toelaten van de jacht op reeën en konijnen, want deze mensen, met hun 4X4, die mogen daar wel rijden hoor !!!! Paf poef paf paf en nog een paar neerknallen paf paf paf paf....want 't zijn de echte natuur beschermers hoor, oh ja !!! er zijn teveel reeën weet je dat :cry: maar het geknal van hun tweeloop, dat stoort de vogels niet, en de roofvogels ook niet, want ze worden vergiftigd, evenals de vossen enz...maar ja, het is off-topic denk ik, maar het moet uit mijn hart . Men moet voor iedereen consequent zijn, natuurpark= ok, maar dan voor iedereen.
Lau Loenen
Mountainbiker

Post by Lau Loenen »

Ook Lau was van de parij zondag en ik heb me geweldig geamuseerd. Op tijd vertrokken, goed half 8 en gekozen voor de 75 km. Dit bleken er inclusief 2 van de 3 terrils 80 km te zijn wat voor ons geen bezwaar was.

Rustig aan vertrokken zodat we de na de terrils nog voldoende energie over hadden om moeiteloos thuis te komen en dit lukte geweldig. Het was voor ons de eerste tocht van een dergelijke afstand dus het is toch even zoeken naar de juiste indeling. Terug bij af 21,7 km/h op de teller waar wij dik tevreden mee waren.

De bevoorradingen waren op het vroege uur nog dik in orde en ik heb niemand zich schuldig zien maken aan overmatige consumptie. Ik denk dat de organisatie een inschattingsfoutje gemaakt heeft aangaande de bevoorradingsinkoop.

Verders was de bepijling dik in orde en lag de route er super bij. Wij komen volgend jaar zeker terug voor wellicht een langere afstand.
biketastic
Mountainbiker

Post by biketastic »

@SPOOK. Ben jij de man van het fossiel? Dan ben ik de man in't zwart van Eisden. Ik weet niet hoe jong jij bent, maar ik voel me goed als je me beschrijft als jonge man. Loop al midden de 30ers. :lol:

@IEDEREEN

Een geweldige vent, die ik niet persoonlijk heb kunnen ontmoeten, heeft mijn HELM en HANDSCHOENEN eerlijk gevonden. :bounce:

Jack, geniet van de fles, hij is je van harte gegund. =D>

Ja Ja er bestaan nog eerlijke mensen op de wereld.

tot op de volgende TT allemaal
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik heb me goed vermaakt maar het plotse einde vind ik toch teleurstellend.
11 euro vind ik te duur voor een nummerbordje aan het stuur. Dat had ook wel de helft goedkoper gekund. Maar daar ben ik Hollander voor zullen we maar zeggen.

Vervelender vind ik dat iemand met zijn auto tegen de neus van mijn auto heeft zitten duwen waardoor de lak van de bumper gebroken is. :evil: [-X
walter 123
Mountainbiker

Post by walter 123 »

Er heeft iemand foto's gemaakt bij het uitkomen van de bos Bergerven ' kort bij de manege ,Ik was met een prachtige Ghost htx 7500 ,komen die ergens op te staan ? De rit was volgens mij toch lichtjes anders als de jaren ervoor ik heb de houten trappen gemist met erachter een klim gevolgd door een prachtige afdaling .Ben gegaan voor de 115 km het waren er 100 km .De eerste 2 terils heb ik tot boven kunnen rijden de 3de dat is te veel van het goede .mijn gemiddelde kunnen scherper stellen t.o.v.vorig jaar ,in totaal kwam ik op 116km / gem 22.90 wel van thuis vertrokken met de fiets , dus ik was een tevreden man .Nu op naar de volgende Marathon komende zondag Aarschot . singeltrackparadijs ,kan ik iedereen aanraden, vindt ik persoonlijk wel zwaarder als die van Opoeteren .
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

walter 123 wrote:Er heeft iemand foto's gemaakt bij het uitkomen van de bos Bergerven ' kort bij de manege ,Ik was met een prachtige Ghost htx 7500 ,komen die ergens op te staan ? De rit was volgens mij toch lichtjes anders als de jaren ervoor ik heb de houten trappen gemist met erachter een klim gevolgd door een prachtige afdaling .Ben gegaan voor de 115 km het waren er 100 km .De eerste 2 terils heb ik tot boven kunnen rijden de 3de dat is te veel van het goede .mijn gemiddelde kunnen scherper stellen t.o.v.vorig jaar ,in totaal kwam ik op 116km / gem 22.90 wel van thuis vertrokken met de fiets , dus ik was een tevreden man .Nu op naar de volgende Marathon komende zondag Aarschot . singeltrackparadijs ,kan ik iedereen aanraden, vindt ik persoonlijk wel zwaarder als die van Opoeteren .
http://www.fietspromo.be/ :wink:
Post Reply