't Zal de combinatie zijn...fcb wrote:Dan zuipt ge teveel of rijdt ge te traagkoenvools wrote:Tja, dan ga ik nu op zoek naar een camelback met een inhoud van zo'n 5 à 6 liter...Tinman wrote:Als je je camelbak onderweg moet bijvullen moet je grotere camelbak kopen.![]()
Iemand een tip ?
16/08/09 OPOETEREN
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cube biker ;-)
- Mountainbiker
Post by cube biker ;-) »
voor 11 € mag je je camelbac wel een keertje bijvullen, of nietkoenvools wrote:'t Zal de combinatie zijn...fcb wrote:Dan zuipt ge teveel of rijdt ge te traagkoenvools wrote: Tja, dan ga ik nu op zoek naar een camelback met een inhoud van zo'n 5 à 6 liter...Iemand een tip ?
- portugeesje
- Mountainbiker
Post by portugeesje »
was een zeer mooi parcours. op de derde terril na.
we gaan daar regelmatig biken en ze konden het zeer aangenaam maken door opt asfalt omhoog te gaan en dan rechtdoor oversteken en naar beneden dat is goed te doen en dan geraakt iedereen de terril op.
nu was het van kijk eens wat een steile helling wij hier hebben die niemand of toch 99% niet opgeraakt. het was zelfs te voet op sommige delen amper te doen.
en de 'uitgebreide bevoorradingen' waren schandalig. en zeker om 12€ te betalen.
de 2de bevoorrading had zelfs geen fruit en bekertjes meer!!!! en het was nog niet eens laat.
de derde bevoorrading was nogal slecht gezind en je mocht enkel je bidon bijvullen met water niet met sportdrank (wat trouwens nog eens gratis was voor hun want het was gesponserd zeiden ze op de eerste bevoorrading)
ze kunnen nog zeer veel leren van de tochten in de ardennen waar we vorige week in andoumont op 40 km 3 uitgebreide bevoorradingen hadden voor 3,5€
we gaan daar regelmatig biken en ze konden het zeer aangenaam maken door opt asfalt omhoog te gaan en dan rechtdoor oversteken en naar beneden dat is goed te doen en dan geraakt iedereen de terril op.
nu was het van kijk eens wat een steile helling wij hier hebben die niemand of toch 99% niet opgeraakt. het was zelfs te voet op sommige delen amper te doen.
en de 'uitgebreide bevoorradingen' waren schandalig. en zeker om 12€ te betalen.
de 2de bevoorrading had zelfs geen fruit en bekertjes meer!!!! en het was nog niet eens laat.
de derde bevoorrading was nogal slecht gezind en je mocht enkel je bidon bijvullen met water niet met sportdrank (wat trouwens nog eens gratis was voor hun want het was gesponserd zeiden ze op de eerste bevoorrading)
ze kunnen nog zeer veel leren van de tochten in de ardennen waar we vorige week in andoumont op 40 km 3 uitgebreide bevoorradingen hadden voor 3,5€
In de colruyt verkopen ze van die kartonnekes wijn van 5 liter. Je kan die zak uit de doos halen en in je rugzak steken. De rit zal er alleen maar plezanter op worden.koenvools wrote:Tja, dan ga ik nu op zoek naar een camelback met een inhoud van zo'n 5 à 6 liter...Tinman wrote:Als je je camelbak onderweg moet bijvullen moet je grotere camelbak kopen.![]()
Iemand een tip ?
- Tinman
- Mountainbiker
Ik rij nooit met een camelbak.rollemol wrote:Of ge moet ne kleinere afstand doen zonder terril zodat je niet moe hoeft te worden en je dan toch toe komt met je kleine camelback .Tinman wrote:De eerste keer deze gereden. Vond het allemaal wat tegenvallen voor 11 euro. De 3e terril links laten liggen omdat ik toch al weet dat ik daar niet fietsend omhoog kom. Ik heb de 75km gedaan en dit waren ook excact 75km.![]()
Heb de 75km uitgereden met 1 bidon en bij iedere verversing 1 bekertje drank. Ik ben niet zo'n dorstig type.
rollemol wrote:Of ge moet ne kleinere afstand doen zonder terril zodat je niet moe hoeft te worden en je dan toch toe komt met je kleine camelback . Of met één bidon en een bekertje drinken aan elke bevoorrading .Tinman wrote:De eerste keer deze gereden. Vond het allemaal wat tegenvallen voor 11 euro. De 3e terril links laten liggen omdat ik toch al weet dat ik daar niet fietsend omhoog kom. Ik heb de 75km gedaan en dit waren ook excact 75km.![]()
Als ik die afstand maar doe zonder terril , dan ben ik ook geen dorstig type .Maar als ik voor de 115 km ga met terrils en ik fiets een beetje door dan ben ik wel een dorstig type !
![]()
Ik wil de organisatie toch wat bijtreden: ik ben er van overtuigd dat ik met mijne maat een van de laatsten waren op het parcours (tegen 10h30 vertrokken) en de mannen van de 3de en 4de bevoorrading waren wel degelijk nog tot over hun tijd blijven staan en boden nog met plezier koeken aan!
Over een gebrek aan eten heb ik niets gemerkt, want op alle bevoorradingen lagen nog pakken koeken in overschot...
(de mannen die L'achouffe gereden hebben vorige week, die weten pas wat een magere bevoorrading inhoudt voor 20 euro...)
Ik vond het parcours ook zeer goed:
- alleen spijtig van het stuk na Bergerven. Dit stuk zit er elk jaar in, en het kan mij geen enkel jaar bekoren.
-Ook mogen er soms wat meer single tracks worden gebruikt (bijvoorbeeld: Bos van Rotem, die hellingen van de rode route werden vervangen door een snel stuk richting bergerven OF op de Oudsberg was een breed pad uitgepeil ipv een heerlijke single track die net erlangs ligt...).
Dit zijn kleine dingen die, naar mijn bescheiden mening, het parcours naar een hoger niveau kunnen tillen.
Nu maar hopen dat de terrils er volgend jaar nog inzitten (ze lagen er trouwens heerlijk bij!!!!)
Over een gebrek aan eten heb ik niets gemerkt, want op alle bevoorradingen lagen nog pakken koeken in overschot...
(de mannen die L'achouffe gereden hebben vorige week, die weten pas wat een magere bevoorrading inhoudt voor 20 euro...)
Ik vond het parcours ook zeer goed:
- alleen spijtig van het stuk na Bergerven. Dit stuk zit er elk jaar in, en het kan mij geen enkel jaar bekoren.
-Ook mogen er soms wat meer single tracks worden gebruikt (bijvoorbeeld: Bos van Rotem, die hellingen van de rode route werden vervangen door een snel stuk richting bergerven OF op de Oudsberg was een breed pad uitgepeil ipv een heerlijke single track die net erlangs ligt...).
Dit zijn kleine dingen die, naar mijn bescheiden mening, het parcours naar een hoger niveau kunnen tillen.
Nu maar hopen dat de terrils er volgend jaar nog inzitten (ze lagen er trouwens heerlijk bij!!!!)