15/08/2009 Poperinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

SD2E wrote:
aan de eerste bevoorrading wou het manneke van isostar niet uitdelen omdat de drank maar 10° was, die heeft zijne beste dag niet gehad denk ik :lol:
Man, wat een sukkel :lol:
Ik was al 17 km (vanaf de start dus :P ) aan het snakken naar aquarius, en dan kreeg ik er geen ! En bleek dat de colatjes dan nog eens zonder cafeïne waren... pfft, best dat er nog water was :lol:
Mr. Swiss
Mountainbiker
Location: Specialized stumpjumper expert fsr 2008 + Rider XT hardtail 1999

Post by Mr. Swiss »

Eindelijk Poperinge eens kunnen rijden (125 km). Zit al 19 j in het vtt-wereldje. De organisatie en de tocht waren schitterend (en de zon ook). De meeste paden kende ik wel van andere tochten maar hier en daar ontdekte ik er nieuwe (vooral in Frankrijk). Toch even schrikken als we de Cats voor de tweede maal moesten beklimmen. Op de folder stond de laatste helling aangeduid als Boeschepe-berg. Er was geen vermelding van tweede maal Cats. Uiteindelijk na 6.15 tevreden aangekomen. Ps : weet er iemand of Katrien hem uitgereden heeft. Heb een eindje met haar mee gereden en ze zei dat ze nog niet zoveel vtt-km had getraind.
Poperinge bedankt !!!!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Dieter ex Mx-er wrote:
Herder Steven wrote: Neenee, ik heb dat op onze marathon gezien dat je vlot die klimmetjes in het Livierenbos opzoefde. Je hebt er zelfs 2 toertjes gereden! :-)
[-X da zal ik geweest zijn, khad toen zin in nog meer van da :lol:
Ja just, met dienen Lapierre. Op den duur met al die MX'ers hier... #-o Bestaat er voor jullie geen forum? :lol:
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

na 10 km km overkop gegaan in een afdaling en toch verder gezet. rechterkant volledig geschaaf en ribben doen nog zeer. bij eerste bevoorrading laten verzorgen door verpleegster van dienst waarvoor dank. rit uitgereden en na de douche naar het rode kruis geweest om me terug te laten verzorgen. naaien was gelukkig nie nodig , enkel als goe ontsmetten en uitkuisen en niks gebroken. heb dus massa's afgezien maar tevreden dak ik de 65 heb kunnen uitrijden. Dus dank aan organisatie voor de verpleegsters & rodekruis.
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

En ekik maar werken terwijl jullie daar zo'n skone TT mogen rijden :cry: :cry:
kbenekik jalooooooers
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Mr. Swiss wrote:Eindelijk Poperinge eens kunnen rijden (125 km). Zit al 19 j in het vtt-wereldje. De organisatie en de tocht waren schitterend (en de zon ook). De meeste paden kende ik wel van andere tochten maar hier en daar ontdekte ik er nieuwe (vooral in Frankrijk). Toch even schrikken als we de Cats voor de tweede maal moesten beklimmen. Op de folder stond de laatste helling aangeduid als Boeschepe-berg. Er was geen vermelding van tweede maal Cats. Uiteindelijk na 6.15 tevreden aangekomen. Ps : weet er iemand of Katrien hem uitgereden heeft. Heb een eindje met haar mee gereden en ze zei dat ze nog niet zoveel vtt-km had getraind.
Poperinge bedankt !!!!
We hebben Katrien nog gezien aan de aankomst en ze heeft inderdaad de 125 km uitgereden......
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

straf vrouwmens die katrien :-D
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Herder Steven wrote:
Dieter ex Mx-er wrote:
Herder Steven wrote: Neenee, ik heb dat op onze marathon gezien dat je vlot die klimmetjes in het Livierenbos opzoefde. Je hebt er zelfs 2 toertjes gereden! :-)
[-X da zal ik geweest zijn, khad toen zin in nog meer van da :lol:
Ja just, met dienen Lapierre. Op den duur met al die MX'ers hier... #-o Bestaat er voor jullie geen forum? :lol:
Joat,mo da is passé :lol:
Ipv de moto ist nu de velo :lol:
Ikzelf rij met de canyon nerve wxc ,tis bij jullie ook altijd plezant hé =D>
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

Over de gemillimeterde bananen e.d.
We hebben de bevoorradingsposten wat herschikt. Zo is er één bij gekomen om andere te ontlasten. Dat houdt in dat je ook opnieuw moet inschatten wat je overal meeneemt. Ook het systeem dat we hebben uitgedokterd met voorspellingen van drukte per post en per uur heeft overal gewerkt maar daarmee weet je nog niet hoe uitgehongerd de bikers er aan komen.
Al bij al is het op een post een gegeven moment een beetje krap geweest maar na een half uurtje of zo is dat opgelost geweest. Volgend jaar beter, beloofd. Je kent ons.

Over de lekke banden en de bars :
Een nadeel van een passage door Frankrijk zijn de talrijke doornen hagen en het snoeisel die er op de grond ligt. Volgens mij moet je het echt niet zoeken bij de bandendruk. Calculeer een lekke band in en je rijdt niet lek!
slakje
Mountainbiker
Location: stumpjumper marathon,stumpjumper 29 s works,Isaac Impact

Post by slakje »

Nog even over de bandendruk, Als ik hier lees over 1.8 tot 2.2 val ik zwaar uit den boot geloof ik, 4 achter en 3 voor heb er wel al een wiel door naar de kl++en gereden maar dat neem ik er dan maar bij.Je kan toch geen bocht houden bij zulke lage bandenspanning????dan spreek ik wel van op de baan hé

Wat de lekke banden in onze groep betreft. 1* nagel er dwars door,1* stuk oud ijzer die een gat in mijn tublessband maakte die ik nog gelukkig gestopt kreeg en 2 keer een FRANSE doorn in den band.We waren maar met vier man en het was eerlijk verdeeld elk 1 keer lek.

En nu op naar volgend weekend :bounce: :bounce: we zien nog wel waar we naar toe gaan
Post Reply