16/08/09 OPOETEREN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Vetrokken voor de 115, zijn er uiteindelijk 95 geworden. tegen het einde was er geen pijl meer te bespeuren, dan maar samen met een andere biker via de gewone weg terug naar de finisch. Toch jammer, had toch graag de 115 gedaan, maar het vet was toch van de soep dus zo erg vond ik het nu eigenlijk ook niet. Ook de terrils erbij gepakt, zo goed als alles te voet gedaan, wist ik op voorhand maar wou ze ook niet links laten liggen, afdalingen gingen een stuk beter, 3x veilig tot beneden geraakt, wat niet van iedereen gezegd kon worden, het rode kruis had werk genoeg precies. Na 3 terrils bleek de bevoorrading opgedroogd te zijn. Niet veel later kwam de hongerklop, de prestaties waren dan ook zienderogen minder. Doorgetuft tot bevoorrading 3, mij daar goe volgepropt met koeken en drank, ff later men maag van slag. De kater van zaterdag stak ook even terug de kop op maar heb me niet laten kennen. Bevoorrading 4 niet gezien/gevonden.
Uiteindelijk afgeklokt op 94,44 km in 4:52u, 19,36 gem en 901 hoogtemeters.

Ben toch content, het weer was ideaal, parcour was top. Bepijling begon veelbelovend, met witte kalklijnen en pijlen, lekker handig, maar tegen het einde was het maar poverkes, paar keer fout gereden. De bordjes na een splitsing waar de gekozen afstand herhaald word vind ik dan weer wel goe.
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

rubber-12 wrote:Om 9:45 vertrokken voor de 100 km

Voor : parcours =D> , parkeerplaats genoeg, bewaakte fietsenstalling

tegen :
afstand : de 100 en 115 hebben 15 km te weinig gedaan. Lag blijkbaar aan een intern dispuut bij de organisatie waardoor er van uitpeilers gewisseld is op het laatste moment. [-X
bevoorrading : de tweede had niks meer te eten, hun drank was ook bijna op [-X . De derde bevoorrading had genoeg maar daar zaten ze verschrikkelijk tegen hun goesting en waren ze aan het aftellen naar 14:00, dan gingen ze blijkbaar hun schup afkuisen.
Sorry hoor, maar dit kan niet voor 11 euro.

Uitpijling, eigenlijk geen problemen mee gehad. Wel zuinige plaatsing van pijltjes. Ik rij wel vlot door, maar ben geen racer. Zoals in een vorige post gemeld, in een afdaling serieus in de ankers gemoeten voor een slecht aangegeven 90° afslag naar links.

De conditie begint erop te trekken. De hele tijd goed kunnen doorgeven (behalve door een hongerdipje na de tweede bevoorrading). De eerste terril bijna opgeraakt, tot de balk in de bocht, neem ik toch wel de buitenkant zeker. Slippend achterwiel en gedaan. Ze zullen mij tot boven hebben horen vloeken.
Max helling : 32%, 596 hm.

Er reed een kereltje van een jaar of 11 de 75 km, chapeau. Die tufte flink door.
Over het eten en drinken spreken: der zijn kerels die hun Camelback bijvullen met isotone drank, wat de bedoeling niet is.
Over het eten, denken sommigen dat een restaurant is, ze vullen hun zakken met koekjes, en degenen die later vertrekken, die moeten maar mos en gras eten en ook braambessen, zo redeneren egoïsten eenmaal, als ik het maar heb...ik vul mijn camelback met water van thuis, drink wat bekertjes op de pitstop, en ik neem een drietal goedkoop suikerwafels van de Aldi mee, en een drietal gel van bij de bikeshop...voor in het geval van #-o dat er niks meer te vreten is, wat vaak het geval is (of zeer vroeg vertrekken is ook een oplossing).
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

Het parcours is echt wel prachtig in deze streek. Wij kwamen van Brugge, en daar zijn we die korte nijdige hellinkjes en eindeloze bospassages niet gewoon :drunk:

Ik vraag me af of er rijders zijn die die laatste terril op geraken ? Niet te doen zeg, dat was precies een muur die voor me opdoemde :oops:
Misschien hadden ze beter die asfaltklim met haarspeldbochten gebruikt om naar boven te rijden, om dan via de offroad naar beneden te sjezen.

Wat wel jammer is: we rijden vanuit Brugge 2 uur door en 2 uur terug om een marathon te rijden van 100 km, om dan na 83 km terug aan de start te staan. Dit kan echt niet ! Dat er op 100 km nu nog 5 km afgeweken wordt, oké, maar 17 km??? Dat is erg teleurstellend ! En we hebben geen pijlkes gemist, want iedereen die aankwam (de 100 en 115 toch) had het over het tekort aan km's !

Verder was de bevoorrading op de tweede post ondermaats: niets meer om te eten ??? Gelukkig zijn wij steeds goed voorzien van eten en drinken, maar dikke pech natuurlijk voor diegenen die op een deftige bevoorrading rekenen...

Bepijling vond ik soms ook niet zeer duidelijk, vooral midden in een afdaling...

bikeparking en douches waren dik oké !

Besluit: de organisatie heeft het geluk een prachtige streek te hebben om een parcours uit te stippelen. Maar alle "rand" organisatie (bepijling, bevoorrading, juistheid km's) is voor verbetering vatbaar.
Hopelijk leren ze uit de indrukken die de bikers op het forum achterlaten, zodat ze volgend jaar de minpuntjes kunnen wegwerken, want mijn maten en ik komen zeker terug !!!
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

koenvools wrote:Het parcours is echt wel prachtig in deze streek. Wij kwamen van Brugge, en daar zijn we die korte nijdige hellinkjes en eindeloze bospassages niet gewoon :drunk:

Ik vraag me af of er rijders zijn die die laatste terril op geraken ? Niet te doen zeg, dat was precies een muur die voor me opdoemde :oops:
Misschien hadden ze beter die asfaltklim met haarspeldbochten gebruikt om naar boven te rijden, om dan via de offroad naar beneden te sjezen.

Wat wel jammer is: we rijden vanuit Brugge 2 uur door en 2 uur terug om een marathon te rijden van 100 km, om dan na 83 km terug aan de start te staan. Dit kan echt niet ! Dat er op 100 km nu nog 5 km afgeweken wordt, oké, maar 17 km??? Dat is erg teleurstellend ! En we hebben geen pijlkes gemist, want iedereen die aankwam (de 100 en 115 toch) had het over het tekort aan km's !

Verder was de bevoorrading op de tweede post ondermaats: niets meer om te eten ??? Gelukkig zijn wij steeds goed voorzien van eten en drinken, maar dikke pech natuurlijk voor diegenen die op een deftige bevoorrading rekenen...

Bepijling vond ik soms ook niet zeer duidelijk, vooral midden in een afdaling...

bikeparking en douches waren dik oké !

Besluit: de organisatie heeft het geluk een prachtige streek te hebben om een parcours uit te stippelen. Maar alle "rand" organisatie (bepijling, bevoorrading, juistheid km's) is voor verbetering vatbaar.
Hopelijk leren ze uit de indrukken die de bikers op het forum achterlaten, zodat ze volgend jaar de minpuntjes kunnen wegwerken, want mijn maten en ik komen zeker terug !!!
De terril 3 heb ik dit en vorig jaar gedaan, en ook nu en dan tussendoor (fiets op de "muur" geduwd) en de asfaltweg afgereden...andersom is natuurlijk een mogelijkheid, maar de "muur" af...ik vrees dat al de ambulance uit de buurt niets anders gedaan hadden dan gereden te hebben, heen en weer naar de spoedafd. van Genk en Maaseik, zoals vorig jaar #-o
Er waren inderdaad tov vorig jaar min-punten ivm met de bepijling. 15 km afwijking is niet niets hé...de mannen van de organisatie zullen dit zeker lezen en ook de nodige lessen trekken. Ik woon hier in de buurt, en het is zo, Limburg is een ware fietsparadijs :bounce:
Maar de terril 1 van Waterschei is ook zo een venijnig en groter en hoger dan die van Eisden....
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

De eerste keer deze gereden. Vond het allemaal wat tegenvallen voor 11 euro. De 3e terril links laten liggen omdat ik toch al weet dat ik daar niet fietsend omhoog kom. Ik heb de 75km gedaan en dit waren ook excact 75km.
Freggeltje
Mountainbiker

Post by Freggeltje »

Mooi parcours, maar schandalig veel geld voor dit niveau van organisatie:

* te weinig voorzien op tweede bevoorrading (en zo laat was ik niet vertrokken), en de andere 2 waren ook niet overdreven uitgebreid

* nergens seingevers aan oversteken (er was er minstens één levensgevaarlijke waar je recht van een snelle afdaling op de baan komt)

* voor de 75 km was het ok, maar mijn kompanen op de 100 en 115 km hadden elk 15 km te weinig

* vorig jaar zat er in het inschrijvingsgeld nog een cadeautje maar dit jaar ook niks

Dan heb ik al marathons gereden voor minder geld met super-uitgebreide bevoorradingen en perfecte organisatie, of voor 12€ maar dan met gratis volle drinkbussen en spaghetti. Volgens mij maken ze hier pure winst!
Tinman
Mountainbiker

Post by Tinman »

Inderdaad, ik wil best wat meer betalen voor een tocht maar dan moet ik dat ook terugzien in de organisatie en bevoorrading. Deze tocht was van hetzelfde niveau als al die andere waar ik maar 3,50 euro betaal.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

@koenvools: Van brugge!!!!! =D> amai,voel ik mij hier dan in het paradijs ivm mountain biken.Zal in de toekomst hier wel véél minder worden.
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Een zeer mooie tocht in de streek waarvan ik afkomstig ben. Ze hebben er de beste stukken uitgekozen. =D>
Ben vertrokken iets na negenen. En inderdaad geen bekertjes of water meer bij de tweede bevoorrading .(je kon er wel je bus met sportdrank laten vullen) Verder miste ik (voor een marathon tocht) ook bananen, rozijnen, noten, muëslirepen of iets dergelijks in plaats van wafels of koekjes. Enkel bij de laatste bevoorrading waren er kleine stukjes banaan. Bij de voorlaatste bevoorrading stonden ze er echt tegen hun goesting [-X (ik wilde mijn drinkbus laten vullen, maar het was "enkel ter consumptie" en ik kreeg een wijsvinger zonder commentaar naar een bak met water om mijn bus te vullen. Dit kan je ook op een fatsoenlijke manier meedelen)
Ik had gekozen voor de 100 en dat waren er 85,87 volgens de gps en afgelegd met een gemiddelde van 21,3. Toch spijtig als je je mentaal op 100 voorbereid. Wel voldoende plaats aan de afspuitstand en ook goede douches.
zandbiker
Mountainbiker

Post by zandbiker »

Ik denk te weten wat er scheelt. De heren die gekend zijn van fietspromo zijn sinds dit jaar niet betrokken bij de organisatie. Amaai wat een verschil.
Aan de bevoorrading stonden mensen die er niets van kende (met uitzondering van vooral de laatste, deze mensen doen het dus ook al jaren) Aan de bevoorrading in Bergerven stonden mensen voor wie het duidelijk een verplichting was. Bekertjes vullen was overbodig en een renner met een bekertje in zijn hand helpen ook, dus maar zelf tappen.
Als de koeken op zijn zeggen dat er teveel gegeten wordt; Eigenschuld dikke bult, dan moeten ze maar niet zo lui zijn om ze uit te pakken.
De bepijling was ondermaats, we zijn zelf misgereden ondanks dat we het parcours min of meer kenden. Een pijl hangt men voor, in en na een bocht. Niet enkel in een bocht.
Wat de prijs betreft, ik dacht dat er bij de Fietspromo kalender een afspraak was van meer als 10€ inschrijving is gelijk aan een aandenken.
Positief, het parcours lag er droog bij en het was een lekker fiets weertje.
Tot volgende week bij de ter doolen. (opnieuw een terril die iets meer fiets waardig is)
Post Reply