15/08/2009 Poperinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

KUBA wrote:
Belle wrote:
KUBA wrote: Was Katrien20 de dame in het wit?
Indien ja ben ik ze een Km of 10 voor de meet gepasseerd terwijl ze juist aan haar medebiker voor haar liet weten aan 100Km te zitten en gene klim meer te kunnen zien :lol: :lol:
Maar toch respect man eeuh vrouw.... =D> =D>
Nee, die in het wit was ik! En inderdaad ik kon geen klim niet meer zien dat moment.
Wij waren deze (demme6 en ik) die even achter jullie blijven hangen zijn met de 2 zwarte speci's , ik was dendezen op de hartail in blauwe outfit.

Bij deze , aangename kennismaking :wink:

Ook aangename kenismaking :wink: Vandaag was ik van plan om naar Licques te gaan, maar de beentjes lieten het niet toe. Dan maar een toertje hier op streek de beentjes losgedraaid op kleine vitesse. Hein zag het toch nog zitten om te vertrekken naar Licques deze morgen.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Chriske wrote:
Donavan wrote:
KUBA wrote:PS. K'zou wel eens willen weten of er ook maar iemand die helling door het bos van het laatste technische stuk opraakt zonder voet aan de grond (den buk als ik het goed voorheb) #-o #-o
met een goede aanloop en het juiste schakelmoment ben je al 1/2 boven, dan ist puur opt tandvlees bijten:p
Ik had hem al boven op mijn koffiemolentje klaargelegd, dan laten bollen en moment dat ik stilstond beginnen trappen. Mijn fiets wil wel nog rijden maar schakelen onder zware belasting is er niet meer bij. :-?
Boven geraakt maar niet geschreeuwd, daar had ik geen energie meer voor, hoor! :oops:

Als ik me niet vergis zat die helling er de vorige keer in omgekeerde richting in. Ik ben toen beneden uitgegleden over een gladde boomwortel. #-o
mtbkris
Mountainbiker

Post by mtbkris »

Een klassieker met tiptoporganisatie die met de hitte nog wat extra zwaar was.Lekker afzien in deze omstandigheden.
Die Cassel(Romeinse tyd) vond ik het mooiste stukje,wat een venijnig bergske die die we als mtbgladiatoren paar keer te lyf gingen :-D .
Voor diene bug op te vlammen waren de krachten op,degene die er opreden,deden jullie allemaal de langste afstand?
En na de Cassel kwamen wy nog wel eens de Catsberg tegen,dat was
een onaangekondigde verrassing #-o
Volgend jaar de 105 want da stuk v Kemmel ietske minder vond ik,
zo vlug mogelyk nr de Casselarena dan :wink:
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

PS. K'zou wel eens willen weten of er ook maar iemand die helling door het bos van het laatste technische stuk opraakt zonder voet aan de grond (den buk als ik het goed voorheb) #-o #-o[/quote]

Tot op een halve meter van de top #-o , tijdens de tt van Baillieul (denk ik) volledig tot boven gereden maar daar stonden toen Red Bull girls ons op te wachten :lol:
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

KUBA wrote:
frawiwi wrote:=Heel veel bikers bellen de pechdienst omdat ze zich overschat hebben en gebruiken deze dienst als bezemwagen ???? Dit kan toch niet de bedoeling zijn dacht ik ???
Tja , t'is niet uitzonderlijk op dergelijke ritten , en vooral als de splitsing zo vroeg zit , dat je naar het einde toe mannen ziet die half in coma op hunne fiets zitten.

Zorg vooral dat ge uzelf kent voor je dergelijke ritten aangaat en ga niet af op hoe de benen voelen na 40Km om te beslissen of je er nog meer dan het dubbele zal bij doen , t'kan zo vlug omslaan.

Zelf reed ik pas dergelijke ritten als ik op een gewone VTT (zonder vele hellingen) minimaal 1/3 van de afstand meer kon rijden , nog nooit mis uitgekomen.

Maarja , das mijn bescheiden mening natuurlijk. :wink:
En toch kan een mens zich mispakken. Ik heb de langste afstand in Poperinge al twee-drie keer probleemloos gereden, deed in 't verleden de volledige afstand van RVV, Parijs-Roubaix, Milaan-San Remo, Luik-Bastenaken-Luik, ... met de koersfiets. Maar gisteren ben ik ondanks alles compleet kapot gegaan. Nog nooit meegemaakt, goed gegeten en veel gedronken maar door de hitte (kwart voor tien gestart) gewoon mezelf leeggezweet en 't licht ging uit. Niets aan te doen.
Maar... ik ben wel op eigen krachten en slakketempo in Poperinge geraakt.
Pechdienst bellen, dat was een stap te ver. :wink:
Koen V
Mountainbiker

Post by Koen V »

De 85km vlot uitgereden. Alle bergen (met uitzondering van "den Buk van Boeschepe") vlot opgereden.
Mijn grootste vijand bleek nog de zon te zijn. Dank trouwens aan de mevrouw op de 3de bevoorrading voor de zonnecrème ! Volgend jaar 105km of 125km (als het niet te warm is).

En bij deze nog es een proficiat aan de organisatie.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Misschien is het wel wijselijk als je té diep bent gegaan,dat je dan de pechdienst oproept?
Over je limiet gaan kan grote gevolgen hebben,en zeker bij zo'n weer!
Ben ook diep gegaan,maar niet over de grens,die zware klim op het laatst onmiddelijk afgestapt(is niet mijn gewoonte)
maar beter zo,dan hier in krampen te trekken of uw motor op te blazen en moeten beademt worden??
Te voet is hij natuurlijk ook lastig,maar je moet niet naar boven lopen in een ruk!
Mooie foto-gallerij(waar ik wel heel vooraan sta),en erg snel op't net gegooid! =D>
Kunnen deze in vergrote versie verkregen worden,en zoja,onder welke voorwaarden?
Vuilbek
Mountainbiker

Post by Vuilbek »

Ben met mijn maat naar Poperinge getrokken (125 km rijden) smorgens vroeg om half 7. Prima parking politie stond wel aan de ingang van de Oostlaan maar weet niet of ze controleerden. Inschrijving ging niet vlot, was net druk rond 08:00. We gingen voor de 125 km , vorige zomer ook een marathon gereden (122 van Aalst). Prima weer , veel klaagden over de temperatuur persoonlijk vond ik het wel meevallen, het rijdt lekker, behalve rond de Cassel daar was het met die steile klimmen uit de wind erg warm. Bovenop was het winderig, bij de bevoorrading vloog een party-tent telkens weg. Bevoorrading waren top, kunnen andere organisaties een voorbeeld aan nemen. 5 lijkt veel op de langste afstand maar is telkens een mooi richt en rustpunt om naar uit te kijken. Om iets over 4 stoven we hal terug binnen over het schavot met vuile benen en een vuile bek van het stof! Ondanks de vele liters drinken en veelvuldig eten zag ik s'avonds dat ik 2 kg ben afgevallen!! Da's de moeite toch!! Anderen vergelijkbare ervaring?
Prachtige aan te bevelen tocht, alles was in orde..
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Donavan wrote:
KUBA wrote:PS. K'zou wel eens willen weten of er ook maar iemand die helling door het bos van het laatste technische stuk opraakt zonder voet aan de grond (den buk als ik het goed voorheb) #-o #-o
Ja, wil ik ook wel eens weten :lol:
Mij is het wel gelukt met alle moeite van de wereld :d
Eenmaal boven heb ik heel het bos bij elkaar geroepen, zo content was ik.
En de naam van dat klimmetje was de buk van boeschèpe zeker ?
Is nochtans een makkie die beklimming. Wrs ook omdat ik hem uit mn broekzak ken aangezien ik hem regelmatig aanvat als training.
Als je eens wilt komen trainen of losrijden in het Heuvelland, geef maar seintje en ik toon je enkele zeer mooie tracks :wink:
(Komende week ben ik nog in verlof :wink:)
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Dieter ex Mx-er wrote:PS. K'zou wel eens willen weten of er ook maar iemand die helling door het bos van het laatste technische stuk opraakt zonder voet aan de grond (den buk als ik het goed voorheb) #-o #-o
Tot op een halve meter van de top #-o , tijdens de tt van Baillieul (denk ik) volledig tot boven gereden maar daar stonden toen Red Bull girls ons op te wachten :lol:[/quote]

Mij is ook gelukt, voor de één een onmogelijke opgave, voor de ander kinderspel :-D
Post Reply