15/08/2009 Poperinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

't was al mijn vijfde deelname en zoals altijd voor de 105 (125 zat er met huidige conditie niet in) gegaan, samen met twee medesteenbakkers.
In het begin was het duidelijk dat er enkele parcourswijzigingen waren doorgevoerd (ik vermoed het Heuvellandse erosieplan als oorzaak) en hoe meer we de Cats naderden, hoe meer ik merkte dat het parcours enkele Bailleulaanpassingen heeft gekregen, wat uiteraard toegejuichd mag worden. Ook enkele technische keuzestukken op de Cats!

Tot aan de Cassel (doe hem liever in deze richting, dan omgekeerd zoals vorig jaar) ging het betrekkelijk goed, maar plots ging het licht uit. Combinatie van mindere conditie, slecht geslapen, warmte en vergeten drinkpul te vullen zeker. Afzien tot aan de laatste bevoorrading en dan nog eens die Cats over gekropen. Mijn compagnons waren er inmiddels vandoor (zoals afgesproken), en me voortgesleept. In Abeele dan toch maar voor één keer tegen mijn basisprincipes gezondigd en van het parcours afgeweken. De grote baan richting Poperinge met wind in het gat was te aanlokkelijk. Versleten met 109 op de teller aangekomen.
Niettemin na wat bekomen te zijn, best wel genoten van deze tocht. We komen nog!

PS Buspendeldienst werkte heel goed!! proficiat voor dit initiatief!
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

KUBA wrote:PS. K'zou wel eens willen weten of er ook maar iemand die helling door het bos van het laatste technische stuk opraakt zonder voet aan de grond (den buk als ik het goed voorheb) #-o #-o
Ja, wil ik ook wel eens weten :lol:
Mij is het wel gelukt met alle moeite van de wereld :d
Eenmaal boven heb ik heel het bos bij elkaar geroepen, zo content was ik.
En de naam van dat klimmetje was de buk van boeschèpe zeker ?
slakje
Mountainbiker
Location: stumpjumper marathon,stumpjumper 29 s works,Isaac Impact

Post by slakje »

Eerst en vooral voor de organisatie en de rit =D> =D> =D> =D>
Wat mij wel is opgevallen is dat er zeer veel lekke banden waren,in onze groep 4 maal lek :evil: Voor de rest hetzelde als de andere jaren" super tocht "al woog de cassel wel zwaar door, nu hij meer naar het einde zit.
Op het einde van de rit redelijk wat "lijken" tegengekomen.

Tot volgend jaar (we zijn al aan het aftellen)

Voor mijn medebikers was het de eerste maal, ze waren kapot tot op het bot maar wel content :lol: :lol:
Signer
Mountainbiker

XXL

Post by Signer »

Poperinge overstelpt door MTBers. :P :P :P :lol:
Jawadde, wat een volk bij aankomst.
Met 8 Copains gestart voor de 85km.
Qua organisatie, op enkele details na vlekkeloos.
Tweede bevoorrading waren er nog maar slechts koekjes.
Bananen gemillimeterd, en de zoetekoek in reepjes gesneden.
Was er te kort of is men in Poperinge profijtig #-o #-o #-o #-o
Best dat ik mijn eigen reepjes mee had.
Voor de rest, genoten van begin tot einde en bij de laatste nog wat lijken opgeraapt.
Busjes pendeldienst =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Poperinge tot volgend jaar. =D> =D> =D> =D>
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

HAllo,

eerst en vooral ... proficiat aan de organisatoren !!!
Voor de eerste maal de 105 ( 112.5 ) gereden. Na de Cassel voortdurend met krampjes ... maar toch verder gedaan ( avs 18.4 ).
Vele zeggen al tot volgend jaar maar daar wil ik nog niet aan denken ( te moe ). Dan maar op naar de volgend TT.

Bedankt en ...
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Belle wrote:
KUBA wrote:
Belle wrote:

Dan nog wat in de kantine blijven hangen, waar ik ook katrien 20 nog heb zien aankomen! Chapeau voor haar zij heeft weer de grootste toer afgehaspeld! [-o< [-o< [-o<
Was Katrien20 de dame in het wit?
Indien ja ben ik ze een Km of 10 voor de meet gepasseerd terwijl ze juist aan haar medebiker voor haar liet weten aan 100Km te zitten en gene klim meer te kunnen zien :lol: :lol:
Maar toch respect man eeuh vrouw.... =D> =D>
Nee, die in het wit was ik! En inderdaad ik kon geen klim niet meer zien dat moment.
Wij waren deze (demme6 en ik) die even achter jullie blijven hangen zijn met de 2 zwarte speci's , ik was dendezen op de hartail in blauwe outfit.

Bij deze , aangename kennismaking :wink:
med26
Mountainbiker

Post by med26 »

timothyd wrote:Download je foto gratis op http://www.mtb-you.be/mtb-fotos-toertoc ... e-1365.php
Thanks =D> :-D
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

frawiwi wrote:=Heel veel bikers bellen de pechdienst omdat ze zich overschat hebben en gebruiken deze dienst als bezemwagen ???? Dit kan toch niet de bedoeling zijn dacht ik ???
Tja , t'is niet uitzonderlijk op dergelijke ritten , en vooral als de splitsing zo vroeg zit , dat je naar het einde toe mannen ziet die half in coma op hunne fiets zitten.

Zorg vooral dat ge uzelf kent voor je dergelijke ritten aangaat en ga niet af op hoe de benen voelen na 40Km om te beslissen of je er nog meer dan het dubbele zal bij doen , t'kan zo vlug omslaan.

Zelf reed ik pas dergelijke ritten als ik op een gewone VTT (zonder vele hellingen) minimaal 1/3 van de afstand meer kon rijden , nog nooit mis uitgekomen.

Maarja , das mijn bescheiden mening natuurlijk. :wink:
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

Donavan wrote:
KUBA wrote:PS. K'zou wel eens willen weten of er ook maar iemand die helling door het bos van het laatste technische stuk opraakt zonder voet aan de grond (den buk als ik het goed voorheb) #-o #-o
met een goede aanloop en het juiste schakelmoment ben je al 1/2 boven, dan ist puur opt tandvlees bijten:p
Post Reply