15/08/2009 Poperinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

Mooie tocht! Heel goeie organisatie! Alles tot in de puntjes afgewerkt!!! Ik bewonder de mensen die dit in elkaar boksen (van de kleinste vrijwilliger tot de grootste verantwoordelijke!!!) Ik heb me geamuseerd!!!

1 minpuntje? de eerste 10 km (van de 45, wegens tijdsgebrek...) gingen iets te veel over asfalt.

Maar we gaan niet muggeziften!!! Bij leven en welzijn... tot volgend jaar voor meer km!!

edit: Nog nooit gezien op een TT: iemand reed gewoon met een mp3 of gsm of whatever met boxen rond. Kweetnie hoe luide muziek die iedereen kon horen... Ik hoop dat dit geen trend wordt!!!!
Last edited by blomsky on Sun 16 Aug 2009 00:20, edited 1 time in total.
Noobie
Mountainbiker

Post by Noobie »

Vandaag gestart voor de 85 voor wat een prachtige eerste deelname moest worden. Een paar probleempjes beslisten er anders over. Het begon al bij de start toen ik , door op de fiets te stappen, gewaar werd dat het puistje van deze week was uitgegroeid tot een volwaardige puist/zweer en zich daarenboven ideaal geplaatst had.
Ik had er net een uur auto opzitten dus toch maar besloten om in te schrijven voor de 85, doch bij de splitsing na een tijdje op de tanden zitten bijten dan maar gekozen voor de 65. Door te zitten wringen op mijn zadel werden mijn lagere rugspieren op de proef gesteld en dit werd ik naar mate dat de afstand vorderde meer en meer gewaar :( .
Voorderrailleur had zijn kuren waardoor ik niet op de kleinste plateau raakte bij de eerste beklimmingen. Met mijn klimmerstalent en 90 kg is dit niet echt waar ik zat op te wachten. UIteindelijk toch op het klein tandwiel geraakt en dan maar besloten om daar te blijven oprijden tot na de laatste helling, ook niet echt ideaal, maar ja...
Toch wel kunnen genieten van de zalige afdalingen (stond recht op de pedalen :wink: ) en de mooie vergezichten. Maar ik was toch wreed content om over dat brugje in de tent te rijden. Nu een weekje van mijn fiets afblijven en het zitvlak wat rust gunnen want it hurts like hell :lol:

Inderdaad één van de best georganiseerde tochten die ik gereden heb, waarvoor een dik =D> =D> =D> voor de organisatoren en medewerkers die dit mogelijk maakten. Volgend jaar kom ik zeker terug om dan zonder accidenten toch minimum de 85 km te proberen.
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

=D> V =D> oor deze tocht, reeds 2 keer 106 gereden, maar deze keer gekozen voor de 65 samen met bart te rijden, ondanks constante problemen bij t schakelen niet geplooid, overal op en over gereden, juist bij technische zone Boeschepe moeten afstappen maar wie niet ? Dan in t spoor van een racketman mijn ketting verloren in de afdaling van de boeschepeberg. Nog teruggewandeld en gezocht, maar niet meer te vinden, dan maar pachdienst gebeld. Die waren snel terplaatse en brachten me netjes terug. =D> =D> =D> Prima
[-X [-X [-X Wat ik hoorde bij t terugrijden : Heel veel bikers bellen de pechdienst omdat ze zich overschat hebben en gebruiken deze dienst als bezemwagen ???? Dit kan toch niet de bedoeling zijn dacht ik ???
Je kan ook over de weg terugkeren en vooral jezelf beter inschatten. Je begint toch niet aan 100 km om na 50 km op te geven???
Ondanks alles een mooie rit gehad. thx poperinge voor de perfecte organisatie
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

125 gereden, prachtige tocht. Ken de streek goed en organistoren wisten er veel moois uit te halen.

Toch verbazingwekkend hoe weinig er de lange afstand rijden ( ik denk dat bij splitsing 65/langere 4/5 de korte namen... Wie niet naar Cassel is geweest heeft toch veel gemist volgens mij.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

den bisch wrote:Deze morgend om 8u met veel goesting en onder een stralende zon gestart om de 85km af te bollen.Ik heb mij weer geamuseerd van de eerste tot de laatste km.Minpuntjes zijn er op deze TT niet te vinden.
Enig nadeel voor mij is dat het een dik uur rijden is met de auto.(en amaai de benen bij het uitstappen).Maar volgend jaar weer van de partij,hopelijk wil mijne maat dan eens meekomen.
Ik doe beter,1u40
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

edy wrote:Dit was gewoon genieten van begin tot einde, respect voor alle energie dat al die mensen in deze prachtig tocht hebben gestoken.
De tocht was schitterend, de sfeer was fantastisch, er waren veel enthousiaste vriendelijke bikers op pad, de bevoorradingen waren echte feestmaaltijden, en de zon was de ganse dag van de partij.
Kwas van thuis vertrokken met de fiets om in Poperinge de grote tocht te doen, halverwege een serieuze val gedaan en ik had een diepe wonde net onder mijn knie, even getwijfeld of ik wel nog zou verder rijden, maar het was veel te leuk om te stoppen, aan de 2 volgende bevoorradingen hebben ze mijn wonde ontsmet en aan de laatste bevoorrading heeft een mooie lieve jufrouw zelf een perfect verbandje geplaatst. Wat een service!!!!
Uiteindelijk thuisgekomen met 210km op de teller, lichamelijk volledig leeg, maar mentaal waren de batterijen volledig opgeladen, dankzij deze prachtige fietsdag. Kfiets al vele jaren, maar dit was echt één van de toppers die ik gereden heb. Waarvoor dank!!!
Leuk te horen dat je thuis bent gekomen. Soms zijn er zo dat je zegt, zou die aangekomen zijn, hoe zou het ermee zijn? Chapeau!

Aan alle 1938 deelnemers :
Dank voor alle leuke commentaar. Ook de minpunten nemen we ter harte. Het help ons voor de volgende jaren.
We zijn blij dat we jullie dit kunnen aanbieden.
... en nu snel 1500 pijlkes gaan verzamelen met de mannen!!
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

cowboy peter wrote:
KUBA wrote:PS. K'zou wel eens willen weten of er ook maar iemand die helling door het bos van het laatste technische stuk opraakt zonder voet aan de grond (den buk als ik het goed voorheb) #-o #-o
't was waarschijnlijk de enigste helling da'k als eerste boven was, maar't was er één die kon tellen. =D> voor mijn eigen.
Ik ook zonder problemen de buk naar boven gereden 8)
De ketting lag eraf beneden,terug opgelegd en vanuit stilstand aan de boom gewoon naar boven gereden :wink:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

MX jorgy wrote:
Ik ook zonder problemen de buk naar boven gereden 8)
De ketting lag eraf beneden,terug opgelegd en vanuit stilstand aan de boom gewoon naar boven gereden :wink:
Getuigen? :roll: :lol:

Weinig blabla over deze tocht: het was 'af'! =D> Net als de pat boven mn voorderrie... :( #-o
edse
Mountainbiker

Post by edse »

Er valt niet te veel meer toe te voegen aan al de lovende commentaren,het is gewoon zo =D> .Een prachtige rit. =D> Ik was bij aankomst met de wagen nogal onder de indruk over de parking,zoiets had ik nog nooit gezien.Dikke pluim voor al diegene die meewerken aan zo een organisatie.Het was voor de 2de maal de 85 voor mij.Tot volgend jaar.
Post Reply