Vandaag al een mail hierover gekregen dat ze het gingen nakijken.Havik wrote:zal het morgen doorgeven dat ze eens gaan kijken
Bonheiden - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ik vond Bonheiden toch veel verharde weg. Beetje te vergelijken met Putte (das nog erger natuurlijk) maar de offroad is wel stukken leuker.
Toch een kleine opmerking, ik vond veel pijltjes laat hangen. Die hingen dan eigenlijk in de weg waar je in moet rijden ipv voor de kruising/splitsing. Hierdoor twijfel je telkens en geraakt het tempo er uit. Voor de rest wel een goed toertje, mijn nieuwe trainingstocht
Toch een kleine opmerking, ik vond veel pijltjes laat hangen. Die hingen dan eigenlijk in de weg waar je in moet rijden ipv voor de kruising/splitsing. Hierdoor twijfel je telkens en geraakt het tempo er uit. Voor de rest wel een goed toertje, mijn nieuwe trainingstocht
Vrijdag de route eens voor de eerste keer geprobeerd, maar halverwege ergens plat gereden (en natuurlijk een reserveband vergeten...).
Zondag ze nog eens opnieuw gedaan, best een leuke rit. In Rijmenam dorp vond ik de pijltjes een beetje verwarrend, maar voor de rest is alles wel goed aangegeven. Op twee andere plaatsen een beetje te enthousiast geweest en daardoor nog wat te ver gereden, maar als ik terugreed moest ik wel toegeven dat de weg goed stond aangegeven.
Ik denk wel dat ik ze regelmatig ga doen: ik moet nog een vijftal kilometer rijden tot aan de krankhoef, dus een leuke trainingsrit van een 40-tal kilometer.
Zondag ze nog eens opnieuw gedaan, best een leuke rit. In Rijmenam dorp vond ik de pijltjes een beetje verwarrend, maar voor de rest is alles wel goed aangegeven. Op twee andere plaatsen een beetje te enthousiast geweest en daardoor nog wat te ver gereden, maar als ik terugreed moest ik wel toegeven dat de weg goed stond aangegeven.
Ik denk wel dat ik ze regelmatig ga doen: ik moet nog een vijftal kilometer rijden tot aan de krankhoef, dus een leuke trainingsrit van een 40-tal kilometer.
- frederikc
- Mountainbiker
Marvin wrote:Vrijdag de route eens voor de eerste keer geprobeerd, maar halverwege ergens plat gereden (en natuurlijk een reserveband vergeten...).
voornamelijk aan de kerk in rijmenam is het wel een beetje verwarrend,
hier geeft het pijltje aan dat je rechtoor moet, maar als je dit doet rij je gewoon tegen de muur van de verhoging waar de kerk op sta
best dus rechtsaf gaan
Ah, en ik dacht dat dat gewoon een bijzonder zwaar onderdeel was van het parcoursfrederikc wrote:Marvin wrote:Vrijdag de route eens voor de eerste keer geprobeerd, maar halverwege ergens plat gereden (en natuurlijk een reserveband vergeten...).
voornamelijk aan de kerk in rijmenam is het wel een beetje verwarrend,
hier geeft het pijltje aan dat je rechtoor moet, maar als je dit doet rij je gewoon tegen de muur van de verhoging waar de kerk op sta![]()
best dus rechtsaf gaan
vandaag is deze route gaan rijden...
eerst wat gegevens:
reed met ongeveerde fiets, dus vaste vork
banden: RocketRon 2.1 en op 2.2 bar kon gemakkelijk met RacingRalph of zelfs semi slick enmss zelfs ook slick gezien het meer verhard is dan onverhard kan je daar veel tijd winnen.
ik reed er 1h25 op
afstand 32km en ik heb een paar keer fout gereden..
gemiddelde snelheid = 23.6km/h
het parcours was kurkdroog en dus zeer zeer snel
op het einde zijn er wel wat smalle "brugskes" waar ge efkes moet voor opletten
de bewegwijzering is niet slecht maar ook niet echt goed.
gezien je hier vrij hoge snelheden haalt zou het mooi zijn mochten er hier en daar wat meer pijltjes staan, ik denk bv aan iets langere stukken rechtdoor een pijltje meer dat je zeker bent dat je geen afslag hebt gemist en indien er een afslag komt tijdig aanduiden zowel Li als Re van de baan op sommige plaatsen en ik denk specifiek aan de kasseiweg waar je Li gaat rijden omdat daar een strookje asfalt ligt je moet wel effe uitwijken voor een bunker die daar staat op het "fietspad". Daar moet je naar Re bos in maar die pijl staat Re in de struiken dus ferm fout gereden daar..
Maar al bij al viel het nog goede mee
MAAR:
bij het inrijden van de PEERLAER begon de miserie.. je rijdt een doodlopende straat in die achteraan eindigd Re op een oprit en je kan er Li van rijdenen dan rij je de wei in. Das het pad maar das afgespannen met koorden. Ik daarover en verder gereden. Bleek dat je dan toch wel effe zoet bent met de volgende pijl te vinden ( sabotage??) maar goed je houdt op de harde weg( asfalt) steeds Li aan tot op de T en daar naar Re daar zie je verder weer een pijltje. Ik terug naar die koorden gereden en deze verwijdert. De sportdienst zal ik ervan op de hoogte brengen moeten zij maar oplossen wat er aan gedaan kan worden OF koorden weg definitief OF omweg voorzien.
en nu ga ik douchen heb een reco hartslag van
HF max van 182 HF gemidd van 16456 op 15 min
zouden er kandidaten zijn om deze tocht is te rijden bij nacht? een soort training van nachtrit dus ....
eerst wat gegevens:
reed met ongeveerde fiets, dus vaste vork
banden: RocketRon 2.1 en op 2.2 bar kon gemakkelijk met RacingRalph of zelfs semi slick enmss zelfs ook slick gezien het meer verhard is dan onverhard kan je daar veel tijd winnen.
ik reed er 1h25 op
afstand 32km en ik heb een paar keer fout gereden..
gemiddelde snelheid = 23.6km/h
het parcours was kurkdroog en dus zeer zeer snel
op het einde zijn er wel wat smalle "brugskes" waar ge efkes moet voor opletten
de bewegwijzering is niet slecht maar ook niet echt goed.
gezien je hier vrij hoge snelheden haalt zou het mooi zijn mochten er hier en daar wat meer pijltjes staan, ik denk bv aan iets langere stukken rechtdoor een pijltje meer dat je zeker bent dat je geen afslag hebt gemist en indien er een afslag komt tijdig aanduiden zowel Li als Re van de baan op sommige plaatsen en ik denk specifiek aan de kasseiweg waar je Li gaat rijden omdat daar een strookje asfalt ligt je moet wel effe uitwijken voor een bunker die daar staat op het "fietspad". Daar moet je naar Re bos in maar die pijl staat Re in de struiken dus ferm fout gereden daar..
Maar al bij al viel het nog goede mee
bij het inrijden van de PEERLAER begon de miserie.. je rijdt een doodlopende straat in die achteraan eindigd Re op een oprit en je kan er Li van rijdenen dan rij je de wei in. Das het pad maar das afgespannen met koorden. Ik daarover en verder gereden. Bleek dat je dan toch wel effe zoet bent met de volgende pijl te vinden ( sabotage??) maar goed je houdt op de harde weg( asfalt) steeds Li aan tot op de T en daar naar Re daar zie je verder weer een pijltje. Ik terug naar die koorden gereden en deze verwijdert. De sportdienst zal ik ervan op de hoogte brengen moeten zij maar oplossen wat er aan gedaan kan worden OF koorden weg definitief OF omweg voorzien.
en nu ga ik douchen heb een reco hartslag van
HF max van 182 HF gemidd van 16456 op 15 min
zouden er kandidaten zijn om deze tocht is te rijden bij nacht? een soort training van nachtrit dus ....
- frederikc
- Mountainbiker
Havik wrote:ze zijn gaan kijken , de verantwoordelijke van de sportdienst samen met de schepen van sport , de eigenaar wil niet meer dat er fietsers over zijn wei rijden.
betreffend stuk is dus afgesloten en de bepijling is aangepast , met als gevolg een stukje meer asfalt op de route.
bepijling aangepast?
deze wijzen toch nog steeds rechts naar dat afgesloten stuk (gisteren nog gezien),
als je niet weet dat men niet meer wilt dat men hier rijd,
is dit wel verwarrend als je ineens aan die koorden uitkomt
- frederikc
- Mountainbiker
bij het inrijden van de PEERLAER begon de miserie.. je rijdt een doodlopende straat in die achteraan eindigd Re op een oprit en je kan er Li van rijdenen dan rij je de wei in. Das het pad maar das afgespannen met koorden.
dit stuk maakte deel uit van de route,
maar de eigenaar wou blijkbaar niet meer dat men hier voorbijreed, zoals hier al vermeld was een aantal berichten terug
je moet dus waar je normaal rechsts MOEST afslaan, rechtdoor rijden en dan kom je terug een pijltje tegen
greetz
dit stuk maakte deel uit van de route,
maar de eigenaar wou blijkbaar niet meer dat men hier voorbijreed, zoals hier al vermeld was een aantal berichten terug
je moet dus waar je normaal rechsts MOEST afslaan, rechtdoor rijden en dan kom je terug een pijltje tegen
greetz