Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
dasquad
Mountainbiker

Post by dasquad »

Je kan die niet op voorhand ergens bestellen?
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Net terug van houffa enkel route 3 kunne doen en een stukske van 6 door kakweer :(

avs 17.5
max 63.7
afstand : 37.5 ( 2 keer mis gerede door bordjes die ni meer te zien zijn door het onkruid )
mafel
Mountainbiker

Post by mafel »

maandag hebben we de gele route gereden. Dit is de makkelijkste en kortste (17km) route dus goed om gewend te raken aan het decor en de mountainbike.

Woensdag dan de 2de (blauwe) route gedaan van 28km. Vergeleken met de gele route is deze veel moeilijker met een paar lange en nijdige beklimmingen (onmogelijke als het geregend heeft).

Overal waren de routes perfect aangeduid wat het heel leuk maakt.

zeker voor herhaling vatbaar !
bike smurf
Mountainbiker

Post by bike smurf »

ga morgen met cheeseman en nog twee andere gasten uit wijnegem in houffalize rijden. :bounce: plan is om 3 en 6 te doen: hopelijk is de bepijling goed. Voor wie morgen ook daar gaat toeren; kijk uit naar oranje truitjes! :wink:
hopelijk minder pech als vorige tocht in de ardennen: toen zat ik in Theux. 5 platte banden, de helft van de pijlen weg, miserie miserie miserie! en dan midde in't bos ontdekken dat mijn velgen alleen voor presta-ventielen geschikt zijn. Goed bezig, met ne zak vol reservebanden met autoventiel... #-o
bandjes plakken tussen de bladeren in't slijk... ja, 't is weer wat anders... :-?
'k heb nu genoeg binnenbandjes bij om een half peloton te depaneren! :lol:
bike smurf
Mountainbiker

Post by bike smurf »

mafel wrote:maandag hebben we de gele route gereden. Dit is de makkelijkste en kortste (17km) route dus goed om gewend te raken aan het decor en de mountainbike.

Woensdag dan de 2de (blauwe) route gedaan van 28km. Vergeleken met de gele route is deze veel moeilijker met een paar lange en nijdige beklimmingen (onmogelijke als het geregend heeft).

Die gele route, gaat die daar bij ol fos d'outh niet ineens stijl omhoog? Ik zou die tocht graag eens gaan rijden met junior; dat bazeke kan goed uit de voeten met z' -n velooke, maar hij is nog maar 9. Te doen? Wat denkt ge?
bike smurf
Mountainbiker

Post by bike smurf »

mafel wrote:maandag hebben we de gele route gereden. Dit is de makkelijkste en kortste (17km) route dus goed om gewend te raken aan het decor en de mountainbike.

Nog een vraagske voor mafel; die route 2, niet te veel asfalt?
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

bike smurf wrote:

Die gele route, gaat die daar bij ol fos d'outh niet ineens stijl omhoog? Ik zou die tocht graag eens gaan rijden met junior; dat bazeke kan goed uit de voeten met z' -n velooke, maar hij is nog maar 9. Te doen? Wat denkt ge?

dieje klim aan olfossedeath is net iets te veel voor iemand van negen jaar denk ik.
cheeseman
Mountainbiker

Post by cheeseman »

bike smurf wrote:ga morgen met cheeseman en nog twee andere gasten uit wijnegem in houffalize rijden. :bounce: plan is om 3 en 6 te doen: hopelijk is de bepijling goed. Voor wie morgen ook daar gaat toeren; kijk uit naar oranje truitjes! :wink:
hopelijk minder pech als vorige tocht in de ardennen: toen zat ik in Theux. 5 platte banden, de helft van de pijlen weg, miserie miserie miserie! en dan midde in't bos ontdekken dat mijn velgen alleen voor presta-ventielen geschikt zijn. Goed bezig, met ne zak vol reservebanden met autoventiel... #-o
bandjes plakken tussen de bladeren in't slijk... ja, 't is weer wat anders... :-?
'k heb nu genoeg binnenbandjes bij om een half peloton te depaneren! :lol:
Haha bike smurf , en al bekomen van ons " ardennenoffensief " :lol: :lol:
Ikzelf heb er enorm van genoten , en heb de mtb kriebels helemaal terug te pakken.
:bounce: :bounce: :bounce:
Leuk voorstel dat je deed enkele weken terug, mijn part plan je nog van da in de agenda :lol:
Bedankt trouwens dat je me toch bepaalde stukjes (die mij te technisch leken ) hebt laten afdonderen =D>

grtz
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Wij gaan volgend weekend naar Houffalize. Vrijdagnamiddag vertrekken en zondag terugkeren.

Hoe liggen de parcours erbij? Alle bepijlingen nog in orde.

Bedoeling is dat we de rode (3) blauwe en groene route gaan doen. (2 ritten op zaterdag en 1 rit op zondag)

Of zijn er andere combinaties dat we zouden uitproberen op zaterdag/zondag?
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Ik ga volgend weekend met vrienden naar houffalize.

Momenteel liggen op mijn fiets Continental MountainKing Supersonic met binnenband. Zijn deze stevig genoeg?

Of zou ik beter mijn 1.8 NN banden terug opleggen?
Post Reply