Erpe-Mere - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

mtb-fltn wrote:Heb vrijdag rood + stuk groen en stukje blauw gelopen (mtb is binnen voor onderhoud :cry: ). De route lag er op sommige plaatsen echt goed bij, en onder een zalig zonnetje was het heerlijk sporten. Alleen het stuk wanneer je in Erpe de steenweg oversteekt en een landwegje volgt langs een beek (tot aan spoorweg) ligt er helemaal verzopen bij! Zelfs de in veelvoud aanwezige chicken trails lagen centimers blank! Geen ontkomen aan dus... Volgende week (hopelijk ook onder zo'n zonnetje) als ik m'n mtb terugheb, ga ik de hele toer nog is uitrijden!

grtz
Dat verzopen stukje ligt er inderdaad altijd verzopen bij.
Zelfs als de rest van het parcours redelijk droog lag ben ik daar al tot aan de assen in de modder terecht gekomen.
Voor de rest is het wel een mooi parcours, waar ik toch altijd wel van geniet.
Beter dan Haaltert, dat vind ik echt een modderparcours.
Herzele is ook een aanrader in de buurt volgens mij.
PeterMTB
Mountainbiker

Post by PeterMTB »

Afgelopen zaterdag ook het parcour gereden.
Spijtig genoeg en het groene parcour door pech. lagen blijkbaar veel nagels naast de spoorweg in Ottergem. 2 banden gelijk plat.
Maar inderdaad er lagen een paar stukken verzopen bij. het stuk naar het zuiveringsstation was gewoon zakken door de grond. maar het stukje tussen de weides aan de groothandel van fruit is onberijbaar. Het is een smal pad tussen de prikkeldraad. Zodanig te veel op het zelfde spoor gereden zodat nu er door rijden geen mogelijkheid meer is. De stad zou daar beter eens weer opvullen met aarde ofzo.
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

ik ben misschien van plan deze route nog eens te doen deze zondag, maar met een vroeg vertrek. Dat stuk met die prikkeldraad was, toen ik pas begon mijn eerste ervaring met prikkeldraad! Wel een goede manier om te leren rijden in sporen... Iemand ook van plan zondag te gaan?
Sunreezer
Mountainbiker

Post by Sunreezer »

Ik ben ook van Erpe en doe deze route regelmatig. Doe de laatste tijd altijd de combo van blauw+rood+groen van 37 km.

Dat stukje met die nagels aan dat bruggetje kan je perfect ontwijken door rechtdoor te rijden tot aan de kerk, en dan richting ottergem te gaan, op die manier kom je ook aan de spoorweg en vermijdt je dat lastig stukje met nagels en prikkeldraad.

Wanneer je tijdens de rode route de oudenaardstesteenweg kruist en daar naast de molenbeek moet rijden dan is het wel ploeteren ze amai, ze hebben daar bomen gezaagd en dat zagemeel is zich beginnen vermengen met slijk en water waardoor je geen meter meer vooruit raakt.

Ik ken zowat alle drie de lussen uit mijn hoofd dus met ontbrekende pijltjes nog niet echt last gehad.

Nog een bijkomende hindernis op de groene route. Wanneer je het stuk naast de autosnelweg doet moet je opletten want een boer heeft tijdens het omploegen van zijn veld gewoon het wegje mee omgeploegd, afstappen dus.
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Zaterdag heb ik de groene lus uitgelopen (ik geraak nimeer aan mtb'en wegens tijdsgebrek :( ). De route lag er perfect bij, geen enkele modderplek te bespeuren (wat na regenval wel eens helemaal anders kan zijn), en een mooi zonnetje boven het hoofd.

Dit weekend ga ik de route nog eens volledig met de mtb afhaspelen. Een aanrader trouwens voor iedereen, want met de weinige regen die ze de komende dagen geven, zal de route er volgend weekend zeker nog uitstekend bijliggen.

Trouwens, dat stuk waar nagels recht omhoog uit boomwortels staken, daar heb ik niet 1 nagel meer gezien. Is super, want dat is toch een heel mooi stuk van de route. Maar voor de zekerheid toch maar opletten als je daardoor rijdt.

grtz
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

nog iemand geweest onlangs ivm die nagels ? staat voor volgende week opt programma misschien
MC rage
Mountainbiker

Post by MC rage »

polletje wrote:nog iemand geweest onlangs ivm die nagels ? staat voor volgende week opt programma misschien
veel plezier, ik zal wel leren :(
Sedlex
Mountainbiker

Post by Sedlex »

polletje wrote:nog iemand geweest onlangs ivm die nagels ? staat voor volgende week opt programma misschien
ik heb die route drie weken geleden gedaan, en geen lekke band gehad (ik wist toen zelfs niet van die spijkers)

Misschien zijn ze er dus nog, maar heb ik sjans gehad.
peejee
Mountainbiker

Post by peejee »

Volgens mij zijn de nagels weg. Heb onlangs nog de route gedaan en toch niets gemerkt. Bovendien is het stuk tussen de prikkeldraad (hetgeen erop volgt) volgegooid met schors en beter berijdbaar (de diepe geul is weg). Als ik het niet vergeet zal ik morgen anders eens gaan kijken, dat beruchte stukje van de route ligt vlakbij mijn huis.
MC rage
Mountainbiker

Post by MC rage »

Vandaag eindelijk nog is de route gedaan. Het lag droog en we konden overal goed door. Enkel aan de overweg in Aaigem en in Mere moeten afstappen maar daar zijn werken bezig. De groene route hebben ze veranderd, ze hebben een extra stuk offroad erbij gedaan. De smalle doorweg naar de spoorweg toe, hebben ze nu opgevuld met boomschors! Zeer goed gedaan en eindelijk berijdbaar! Van die nagels hebben we er geen gevonden! Kortom geslaagde rit! =D>
Post Reply