Le Chouffe Marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jmeurs
Mountainbiker

Post by jmeurs »

vince 78 wrote:Niemand iets gehoord van een ongeval met een auto en biker??
Heb ik ook gezien, een renner met een linglier/versluys shirt... was ook benieuwd hoe dat is afgelopen, hij liep overigens gewoon rond dus erg letsel zal het niet zijn... na 10 km zat er ook al een zwaar toeterende bestuurster op het parcours...beetje maf dit! #-o
Mette
Mountainbiker
Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics

Post by Mette »

frawiwi wrote: Wat opviel : we wedstrijdrijders namen voor 99,9 % alle afval netjes terug mee in hun zakken : slechts een stuk of 5 lege zakjes vloeibare voeding zien liggen. =D> , nu nog die andere 5 :oops: overhalen.
Verder prima rit
Ik heb daar dit jaar in Frankrijk een leuke oplossing voor gezien. Daar was ik in een toeristen event gesukkelt op de Mont Ventoux. Wist van geen event af dus maar gewoon zo als gepland naar boven gereden. Maar die organizatie had dus op een 2tal plaatsen een zogenaamde "wast zone" gemaakt. Ze hadden daar een rechthoek van een paar meter lang gemaakt met nadar en daar een fijnmazig net overgespannen en daar moest je je afval dan opgooien. En nadien dus gewoon net bijéén en weg er mee. En dat was gewoon een toeristen event met tijdopname dus niet echt een wedstrijd zoals een MTB Marathon. Is missch. een idee voor onze organisaties hier in België.
Verder over de bevoorrading, daar kan ik niks over zeggen want ik ben bij geen enkele gestopt. Maar ind. voor 25€ (in mijn geval 20€ door voorinschrijving). Mag de bevoorrading wel af zijn. Vind trouwens 20€ ind. wel veel geld. 10 a 15€ mag ook wel. Mja, volgens mij is het chronorace.be dat de organisatie redelijk wat geld kost. En ik betaal toch liever een beetje meer voor een goede tijdregistratie ipv geconfronteerd te worden met een gebrekkige tijdopname en vooral gebrekkige controle onderweg met de nodige valsspeler tot gevolg. Maar hier was er dus maar één mat en dat mag volgend jaar toch meer zijn.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Mette wrote:
frawiwi wrote: Wat opviel : we wedstrijdrijders namen voor 99,9 % alle afval netjes terug mee in hun zakken : slechts een stuk of 5 lege zakjes vloeibare voeding zien liggen. =D> , nu nog die andere 5 :oops: overhalen.
Verder prima rit
Ik heb daar dit jaar in Frankrijk een leuke oplossing voor gezien. Daar was ik in een toeristen event gesukkelt op de Mont Ventoux. Wist van geen event af dus maar gewoon zo als gepland naar boven gereden. Maar die organizatie had dus op een 2tal plaatsen een zogenaamde "wast zone" gemaakt. Ze hadden daar een rechthoek van een paar meter lang gemaakt met nadar en daar een fijnmazig net overgespannen en daar moest je je afval dan opgooien. En nadien dus gewoon net bijéén en weg er mee. En dat was gewoon een toeristen event met tijdopname dus niet echt een wedstrijd zoals een MTB Marathon. Is missch. een idee voor onze organisaties hier in België.
Verder over de bevoorrading, daar kan ik niks over zeggen want ik ben bij geen enkele gestopt. Maar ind. voor 25€ (in mijn geval 20€ door voorinschrijving). Mag de bevoorrading wel af zijn. Vind trouwens 20€ ind. wel veel geld. 10 a 15€ mag ook wel. Mja, volgens mij is het chronorace.be dat de organisatie redelijk wat geld kost. En ik betaal toch liever een beetje meer voor een goede tijdregistratie ipv geconfronteerd te worden met een gebrekkige tijdopname en vooral gebrekkige controle onderweg met de nodige valsspeler tot gevolg. Maar hier was er dus maar één mat en dat mag volgend jaar toch meer zijn.
chronorace.be dat de organisatie redelijk wat geld kost
TOCH NIET hoor. De prijs van de chronometrage =(ongeveer) aantal deelnemers * aantal tijdsregistratiematten.

Als je weet dat in de RDHF en de houffamarathon een 5 a 6 tal matten liggen, zal je snel het prijsverschil zien.
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

Opzij wrote: Douches levensgevaarlijk.
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid : waarom waren die douches levensgevaarlijk ?
Timpie
Mountainbiker

Post by Timpie »

tarzan wrote:
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid : waarom waren die douches levensgevaarlijk ?
De eerst 10 seconden veel te warm, daarna 6 seconden goed gevolgd door 10 seconden ijskoud om dan daarna weer 10 seconden veel te warm, enz........! :drunk:
Opzij
Mountainbiker

Post by Opzij »

Timpie ik dank U voor het antwoord dat U gaf zo is het - ik zou zelfs zeggen van te HEET ipv te warm
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Timpie wrote:
tarzan wrote:
De eerst 10 seconden veel te warm, daarna 6 seconden goed gevolgd door 10 seconden ijskoud om dan daarna weer 10 seconden veel te warm, enz........! :drunk:
Tiens, bij mij waren ze alleen maar ijskoud.
Timpie
Mountainbiker

fotos

Post by Timpie »

Nog niemand die fotos gezien heeft van op het parcours en het podium?
Timpie
Mountainbiker

Post by Timpie »

BGT wrote:
Timpie wrote:
tarzan wrote: Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid : waarom waren die douches levensgevaarlijk ?
Tiens, bij mij waren ze alleen maar ijskoud.
Denk dat ze uit veiligheid het warm water zullen afgesloten hebben.
Ijskoud water is naar het schijnt goed voor de spieren. :drunk: :drunk: :drunk:
Post Reply