Heb ik ook gezien, een renner met een linglier/versluys shirt... was ook benieuwd hoe dat is afgelopen, hij liep overigens gewoon rond dus erg letsel zal het niet zijn... na 10 km zat er ook al een zwaar toeterende bestuurster op het parcours...beetje maf dit!vince 78 wrote:Niemand iets gehoord van een ongeval met een auto en biker??
Le Chouffe Marathon
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Mette
- Mountainbiker
- Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics
Ik heb daar dit jaar in Frankrijk een leuke oplossing voor gezien. Daar was ik in een toeristen event gesukkelt op de Mont Ventoux. Wist van geen event af dus maar gewoon zo als gepland naar boven gereden. Maar die organizatie had dus op een 2tal plaatsen een zogenaamde "wast zone" gemaakt. Ze hadden daar een rechthoek van een paar meter lang gemaakt met nadar en daar een fijnmazig net overgespannen en daar moest je je afval dan opgooien. En nadien dus gewoon net bijéén en weg er mee. En dat was gewoon een toeristen event met tijdopname dus niet echt een wedstrijd zoals een MTB Marathon. Is missch. een idee voor onze organisaties hier in België.frawiwi wrote: Wat opviel : we wedstrijdrijders namen voor 99,9 % alle afval netjes terug mee in hun zakken : slechts een stuk of 5 lege zakjes vloeibare voeding zien liggen., nu nog die andere 5
overhalen.
Verder prima rit
Verder over de bevoorrading, daar kan ik niks over zeggen want ik ben bij geen enkele gestopt. Maar ind. voor 25€ (in mijn geval 20€ door voorinschrijving). Mag de bevoorrading wel af zijn. Vind trouwens 20€ ind. wel veel geld. 10 a 15€ mag ook wel. Mja, volgens mij is het chronorace.be dat de organisatie redelijk wat geld kost. En ik betaal toch liever een beetje meer voor een goede tijdregistratie ipv geconfronteerd te worden met een gebrekkige tijdopname en vooral gebrekkige controle onderweg met de nodige valsspeler tot gevolg. Maar hier was er dus maar één mat en dat mag volgend jaar toch meer zijn.
- aj kwak
- Mountainbiker
Mette wrote:Ik heb daar dit jaar in Frankrijk een leuke oplossing voor gezien. Daar was ik in een toeristen event gesukkelt op de Mont Ventoux. Wist van geen event af dus maar gewoon zo als gepland naar boven gereden. Maar die organizatie had dus op een 2tal plaatsen een zogenaamde "wast zone" gemaakt. Ze hadden daar een rechthoek van een paar meter lang gemaakt met nadar en daar een fijnmazig net overgespannen en daar moest je je afval dan opgooien. En nadien dus gewoon net bijéén en weg er mee. En dat was gewoon een toeristen event met tijdopname dus niet echt een wedstrijd zoals een MTB Marathon. Is missch. een idee voor onze organisaties hier in België.frawiwi wrote: Wat opviel : we wedstrijdrijders namen voor 99,9 % alle afval netjes terug mee in hun zakken : slechts een stuk of 5 lege zakjes vloeibare voeding zien liggen., nu nog die andere 5
overhalen.
Verder prima rit
Verder over de bevoorrading, daar kan ik niks over zeggen want ik ben bij geen enkele gestopt. Maar ind. voor 25€ (in mijn geval 20€ door voorinschrijving). Mag de bevoorrading wel af zijn. Vind trouwens 20€ ind. wel veel geld. 10 a 15€ mag ook wel. Mja, volgens mij is het chronorace.be dat de organisatie redelijk wat geld kost. En ik betaal toch liever een beetje meer voor een goede tijdregistratie ipv geconfronteerd te worden met een gebrekkige tijdopname en vooral gebrekkige controle onderweg met de nodige valsspeler tot gevolg. Maar hier was er dus maar één mat en dat mag volgend jaar toch meer zijn.
TOCH NIET hoor. De prijs van de chronometrage =(ongeveer) aantal deelnemers * aantal tijdsregistratiematten.chronorace.be dat de organisatie redelijk wat geld kost
Als je weet dat in de RDHF en de houffamarathon een 5 a 6 tal matten liggen, zal je snel het prijsverschil zien.
- BGT
- Mountainbiker
Tiens, bij mij waren ze alleen maar ijskoud.Timpie wrote:De eerst 10 seconden veel te warm, daarna 6 seconden goed gevolgd door 10 seconden ijskoud om dan daarna weer 10 seconden veel te warm, enz........!tarzan wrote:Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid : waarom waren die douches levensgevaarlijk ?Opzij wrote: Douches levensgevaarlijk.
Denk dat ze uit veiligheid het warm water zullen afgesloten hebben.BGT wrote:Tiens, bij mij waren ze alleen maar ijskoud.Timpie wrote:De eerst 10 seconden veel te warm, daarna 6 seconden goed gevolgd door 10 seconden ijskoud om dan daarna weer 10 seconden veel te warm, enz........!tarzan wrote: Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid : waarom waren die douches levensgevaarlijk ?
Ijskoud water is naar het schijnt goed voor de spieren.