Le Chouffe Marathon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
JaBae
Mountainbiker

Post by JaBae »

Geweldige tocht!

Iemand idee hoe zwaar Houffa is vergeleken met deze (de 100 tegenover de 90). Da'k mij een beetje kan voorbereiden ;-)

Iemand idee van waar de uitslag te vinden? Of moet ik nog even geduld hebben voor het op hun site staat?
driesmuylle
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 12 / Trek 8500 08 / Specialized Tarmac 09

Post by driesmuylle »

uitslag staat op Chronorace.be

Ben zwaar gevallen gisteren op de 60k, toch nog 39ste geworden. Daarbij pols zwaar verstuikt of gebroken. Ga straks naar dokter. Weet iemand hoe we zijn verzekerd en hoe dit het best kan worden geregeld ?
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Bijzonder leuke marathon. De 90 was overal goed te doen,met een heerlijk gevarieerd en uitdagend parcours met leuke spielerei-tracks. Bovendien was quasi alles berijdbaar, op een blubberstrookje en dat bruggetje na. Organisatie niets op aan te merken, bevoorrading eersteklas. En dat voor een tweede editie. Het mag duidelijk zijn dat hier ambities liggen bij de org. Ben blij dat ik hem nu gereden heb, binnen enkele jaren staat hier de grote massa aan te schuiven in de startbox.
jmeurs
Mountainbiker

Post by jmeurs »

Nog niet de omvang van Houffalize maar het parcours/zwaarte is zeker gelijk aan elkaar. Kan ook niet anders als je van Houffalize naar LaChouffe gaat en in de deze marathon omgekeerd ;) Bevoorradingen op de 90 waren precies op tijd, voldoende rijsttaartjes en water/windose... De beklimming in Houffalize op het parcours was de enige die niet meer te doen was :(

ruim 5 uur plezier met een gratis bidon en winter-sjaal als souvenir

Volgend jaar weer van de partij dus!
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Ik vermoed dat de organisatie geen last gehad heeft van bepijlingssabotage ?
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Geen sabotages of toch niet dat ik weet nee. Als je hier wil saboteren heb je wel veel werk. Ze maakten vnl veel gebruik van kalkpijlen, maar in de XXXXXXXL versie. Moet al behoorlijk blind zijn om zo'ne pijl te missen. Die uitpijlers moeten nogal beladen geweest zijn met zo'n vracht kalk.
señor cartero
Mountainbiker

Post by señor cartero »

Na vorig jaar de eerste editie gereden te hebben was de tweede editie meer dan geslaagd!
Was alweer present voor de 90 km!
Opnieuw een loodzware marathon met prachtige technische stukken erin!
Alles perfect georganiseerd!
Spijtig dat ik met spierkrampen te maken kreeg en zo vanaf halfweg koers wa terrein moest prijs geven!
Dit seizoen had ik daar tot deze Chouffe marathon nog geen last van gehad, maar gisteren had ik er al vrij vroeg last van....
Misschien te weinig gedronken...i don't know!
Maar toch enorm genoten van deze prachtige marathon!
T'zal tot volgend jaar zijn...

Proficiat aan de organisatie!
Timpie
Mountainbiker

Post by Timpie »

Heb gisteren de 60 km gereden en heb me echt geamuseerd, heb me geen seconde verveeld! Ook enkele stukjes van het wereldbekerparcours tegen gekomen maar dan soms in omgekeerde richting. 3 mooie bevoorradingen tegengekomen. Was ik blij als ik in de laatste kilometer zat. Vanaf het bordje "nog 5 km" was het echt wel op bij me en had het gevoel dat ik nog enorm veel plaasten ging verliezen, maar dit bleek niet zo te zijn! Uiteindelijk als 6de over de streep gekomen en heel tevreden naar huis teruggekeerd!

Een dikke proficiat voor de uitstekende organisatie .
DdT
Mountainbiker

Post by DdT »

Timpie wrote:Heb gisteren de 60 km gereden en heb me echt geamuseerd, heb me geen seconde verveeld! Ook enkele stukjes van het wereldbekerparcours tegen gekomen maar dan soms in omgekeerde richting. 3 mooie bevoorradingen tegengekomen. Was ik blij als ik in de laatste kilometer zat. Vanaf het bordje "nog 5 km" was het echt wel op bij me en had het gevoel dat ik nog enorm veel plaasten ging verliezen, maar dit bleek niet zo te zijn! Uiteindelijk als 6de over de streep gekomen en heel tevreden naar huis teruggekeerd!

Een dikke proficiat voor de uitstekende organisatie .
Proficiat met je 3de plaats in jouw categorie!
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

weet er iemand de fotoos staan....
Post Reply