07/08/2009 (nachttocht) en 09/08/2009 Vlezenbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Luky
Mountainbiker

Post by Luky »

Zeer mooie tocht.
Voor de eerste maal in deze streek gereden en aangenaam verrast.
Alles was dik in orde: parcours, organisatie, bevoorrading en den apre
natuurlijk met bikemaatje mervin.
bedankt en tot volgend jaar.
=D>
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Van een hoebelpapegaai en een sik op de spoed!

Post by StrammerMax »

Vandaag ook komen hoebelen in Vlezenbeek. Me ingeschreven voor de 90 km voor het geval het vlot zou gaan en met in het achterhoofd over te schakelen op de 60 km omdat een maat die ik was gaan ophalen veel sneller rijdt en te vermijden dat die mens tot bij valavond op mij zou moeten staan wachten! Ik heb even staan twijfelen aan de bevoorrading in de bloemen- en plantenzaak, maar dan toch maar gekozen voor de 60 en dat bleek een goede beslissing. Want voor m’n maat is de Hoebelbike geëindigd op de spoedafdeling van het Sint-Mariaziekenhuis in Halle! :(

Het eerste deel van de tocht viel volledig samen met het parcours van de nightride, zodat ik nu alles eens bij daglicht kon zien, ook de steile afdaling aan Bruski. Dan doken we de weiden en de velden in en konden we weer lekker stof vreten. Het parcours was een afwisseling van stofferige veldwegen, smalle paadjes door weiden, tracks over holle wegen onder bomen, asfaltbaantjes om op adem te komen en leuke afdalingen. Die over de rode kiezelsteentjes ging lekker snel! De klimmetjes vroegen van dezen ouwe toch weer de nodige inspanningen! En de tuinder had aan het wasbord (ik waande me op de cyclocross van Loenhout) zelfs voor een bak water gezorgd! En dat kasteel van Gaasbeek is wel indrukwekkend als je het zo op die heuvel ziet staan.

Af en toe een paar penibele situaties! Die renners die daar door die straten vlogen moeten gedacht hebben dat de hele straat hen toebehoorde, want zelfs uiterst rechts rijdend werd ik in de kant gedrumd. En die gasten maar roepen als een biker probeerde over te steken! Het zal niet voorzien geweest zijn, want ik denk dat enkele gasten van de Hoebelbikers daar nog gevarenbordjes aan het ophangen waren! Op een bepaalde plek moest je ineens naar links over een smalle richel met rode kiezel op een afdaling. Daar verloor ik bijna m’n evenwicht doordat er een oudere man en twee vrouwen aan de kant stonden, op natuurwandeling in hun zondagse kleren! Ik heb de hand van die vrouw geraakt, maar ik had weinig alternatief. Even verder op een smal pad kwam een grote groep gewone fietsers, waaronder kinderen, een helling op en sommigen gingen al te voet. Met de gedachte dat de stijgers voorrang hebben, vond ik het raadzamer om even te wachten en me tegen de afsluiting de drukken om iedereen te kunnen laten passeren. Kwestie dat deze mensen vandaag geen slechte indruk zouden hebben over de mountainbiker! Ik word zenuwachtig als er een snellere achter mij hangt, maar ik heb gemerkt dat ik niet de enige ben. Want mijn luid tikkende naaf heeft blijkbaar hetzelfde effect. Stopte die man net aan een kruising met een rijweg, omdat ik dacht dat er een auto aankwam, maar ’t was om me te laten voorbijsteken. Ik ben het ook niet gewoon, want meestal vlammen ze mij voorbij. En als iedereen nu eens links zou voorbijsteken zoals in het verkeer! Want ene presteerde het om toch nog rechts voorbij te vliegen aan een versmalling terwijl ik naar daar uitweek om hem te laten passeren! Naar het einde toe merkte ik dat ik de toer herbegonnen was en ik was daar niet de enige die het noorden kwijt was, want ik had er al twee op hun stappen zien terugkeren en anderen reden daar ook rond op zoek. Kwam daar net iemand van de organisatie met zijn terreinwagen aan. Wij moeten ergens een ongelukkig opgehangen pijltje gemist hebben. Maar de man zette ons weer terug op het goede spoor.

Toen ik m’n maat Sik per sms verwittigde van m’n aankomst meldde hij me dat hij gevallen was in een afdaling, z’n schouder serieus bezeerd had en bovendien verder nog een kettingbreuk had opgelopen. En ik was hem nog speciaal gaan ophalen omdat hij onvoorzien zonder auto was komen te zitten! :-? Ondertussen snel een douche gaan nemen. Mannen en vrouwen gemengd, wel in gesloten cabines. Ik zal ze (m’n broek n.v.d.r.) dus maar aanhouden, anders schrikken ze misschien nog, zei ik tegen een kerel die daar stond. Zie maar dat gij niet van hen schrikt, antwoordde hij laconiek! :lol:

Terwijl ik met rubber-12 een Lindemans aan het drinken was, arriveerden Sik en bike met de pechdienst. Hij werd onder handen genomen door de mensen van het Rode Kruis, maar werd nadien voor alle zekerheid met de ambulance afgevoerd naar de spoed in Halle voor het nemen van foto’s van z’n schouder. Wij dus ook naar Halle. Toen we daar in de reanimatiekamer aan ’t wachten waren, begon de rubber al direct met een grondige studie van de er aanwezige toestellen! En de Sik kreeg te horen dat hij zijn arm seffens wel mee naar huis zou krijgen, met 100 extra plus-punten als hij zelf zorgde voor een draagtasje! Van je vrienden moet je ’t hebben! Maar zijn ogen twinkelden toen hij een hagelwit draagverband omgebonden kreeg door het jonge blonde verpleegstertje. Image Image Ja, op een zondag dat wij ons amuseren zijn er ook mensen die moeten werken! Er werden nog andere hoebel-slachtoffers binnengebracht, onder anderen iemand die een wesp had binnengekregen met een steek in de mond tot gevolg!

Een bewogen, maar toch een mooie dag gehad, ruime bevoorradingen, prima afspuit met slangen met veel druk, ondanks een douchewagen toch lekker warm water, noodnummer, hulp en vervoer voor pechvogels, een lekker glas en braadworst achteraf op de binnenkoer van de Baljuwhoeve. Sik had toch serieus pijn in zijn schouder. Hopelijk is hij weer snel te been en te bike! :wink:
jbo9538
Mountainbiker

Post by jbo9538 »

Hey Joe Dalton, het klopt enigszins dat je op de bevoorrading lindemans geen energydrank meer had. De isostar die daar voorzien was was tgv de zeer vele deelnemers en te gulle mengers sneller op dan voorzien.
De bikers die de 40, 90 of 110km's reden kregen tot 13h00 een fles aquarius. De zestig passeerde niet op die bevoorrading met als gevolg dat jullie geen energydrank meer hadden, dit had ik inderdaad niet zo duidelijk verwoord, mijnexcuse's hiervoor. Ik hoop wel dat de bananen, watermeloenen, sinaasappelen, cake's, wafels & peperkoek nog voldoende aanwezig waren om dit enigszins te compenseren.
Is genoteerd voor volgend jaar om dit probleem te vermijden
jbo9538
Mountainbiker

Post by jbo9538 »

Hey Jackie,
Wat je opmerking betreft van het stort, tja we zaten zelf met onze rug tegen de muur. Bij het bepijlen van ons parkoers woensdag, stelden we vast dat de Zenne uitgebaggerd was en dat het slip op het parkoers werd gekieperd. Dit was buiten onze wil en zeker niet de bedoeling om de bikers door een vuilnisbelt te sturen. In principe is dit zelf een zeer mooi stukje maar voor een stuk teniet gedaan door deze werken
Jan.
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

Heb meer last gehad om van de parking te geraken :evil: dan met het parcour , serieus gezweet zenne ! Nochtans bij aankomst iemand met een decameter zien lopen :roll:
mongske
Mountainbiker

Post by mongske »

Die meute wielertoeristen onderweg ging blijkbaar om de Dodentocht (met fiets) uit Bornem. Wij wisten vooraf niet dat die daar zou passeren. De gemeente Dilbeek heeft beide organisaties een vergunning gegeven zonder ons te verwittigen van het gevaar. We zijn nog snel gevaarbordjes gaan zetten en onze parkoerscontroleurs hebben er een tijdje gestaan om de bikers te verwittigen.
Wij wensen alle gewonden een spoedig herstel toe en hou ons op de hoogte.
mongske
Mountainbiker

Post by mongske »

Als we in 2010 nog een Hoebelbike organiseren zal die op 8 augustus doorgaan.

DE EERSTE FOTOS STAAN ONLINE

www.hoebelbike.be
Met dank aan onze fotografen Maxime en Bart van M+M
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

Prachtige tocht en ook Laagvlieger nog eens tegengekomen onderweg.
Wij komen volgend jaar zeker terug met hopelijk het zelfde weer. [-o<

mb =D>
Buffalo Phil
Mountainbiker

Post by Buffalo Phil »

Zeer toffe toertocht.

Proficiat voor de organisatie: alles in orde.

Klein probleempje op het einde van de 60km zijn veel bikers verkeerd gereden met als gevolg dat wij terug op het begin van het parcours waren. :(

Heeft iemand (van de organisatie) verstaan wat er aan de hand was?

ik heb dan aan de staf gebeld (nummer op het bandje) en in 5 minuten waren ze daar met een jeep om ons op de goede weg terug te brengen. Zeer professioneel! =D> =D> =D>

Volgend jaar zeker terug! :-D
Tiktak
Mountainbiker

Post by Tiktak »

Ik ben vrijdag al eens komen verkennen met de nachtrit, ben wel al om 20.30u vertrokken en heb maar half uurtje in donker gereden. Ik had mij wel goed voorzien, maar als je sommigen tegenkwam, dan zag je meer met een kaars 8) . Gisteren dan terug gekomen voor de 60 te doen ,jammer dat parcour van vrijdag eerste 25km gelijk was met de 60, maar het blijft een mooie streek. Was vroeg vertrokken, zodat ik geen last had van druk verkeer op het parcour.
zeer goed georganiseerde tt =D> =D>
Post Reply