07/08/2009 (nachttocht) en 09/08/2009 Vlezenbeek

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

juist terug van Vlezenbeek,
voor mij 1e keer daar, ik vond het een prima tocht!
alles ok, inschrijvingen,parcours,bevoorradingen, bepijling,
gezellige après,
bedankt voor de verzorging aan 3e bevoorrading,
louis
(met de kapotte vinger, geschaafde kin en elleboog maar er zijn slechtere dingen en zoals medebiker zei, zo leer je je grenzen kennen)
tot de volgende :-D
Bomp@
Mountainbiker

Post by Bomp@ »

Vandaag samen met Laagvlieger de 90km gereden :-D .
Moet zeggen zeer mooie tocht, het was de eerste keer dat ik in Vlezenbeek gereden heb en moet zeggen het was in orde.
Volgend jaar kom ik terug.
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Terug van 110 km mountainbike plezier. Petje af voor de organisatie, parcours vond ik tip/top in orde, ook het "stort" waar een van de forumgangers over spreekt, je moest idd uitkijken waar je rijdt maar om te zeggen gevaarlijk....Bepijling, bevoorrading, verhouding off-road asfalt, technische stukken, allemaal topie mannen. Was de eerste keer dat ik deze streek kwam bezoeken maar het zal zeker en vast niet de laatste zijn. Bedankt voor deze alweer zeer mooie zondag
soene
Mountainbiker

Post by soene »

ook terug met 110km in de benen .chapeau aan de org.
heel leuke tocht ,dat stort was idd. niet zo gevaarlijk ,eerder eens grappig om daarover te rijden. compleet leeg maar met een smile gearriveerd op de gezellige binnenkoer .'t was in orde =D>
Averell Dalton
Mountainbiker

Post by Averell Dalton »

Joe Dalton wrote:Net terug van de 60K. Het was een mooie rit, perfect bepijld!

Voor de fans van de statistiek :

585Hm
Gemiddelde snelheid 20.7
Maximum snelheid 48.6
Mijn tellertje was niet goed afgesteld, maar ik denk toch dat we iets sneller hebben gereden :wink:

Tot de volgende, pistolero...
FlorianKoP
Mountainbiker

Post by FlorianKoP »

Voor de 40 gegaan. Mooie toch, stort was idd eerder grappig dan gevaarlijk.

Bepeiling was vrij goed, 1 keer misreden (was niet de enige, allemaal de oprit va een huis op ipv het wegske daarna) en op't einde was ik bijna terug aan het parcours begonnen ipv de peil naar de finish te volgen. Verder dik ok.

1 zware tuimeling gemaakt in het bosje na een 7tal km. Weet zelfs niet hoe ik daar gevallen ben, plots lag ik over mijn stuur de grond op met mijn fiets over en tussen mij gewikkeld, maar zonder erg.

Na Opwijk en Loonbeek was dit mijn derde toertocht en het bevalt me wel. Volgende keer mss voor een grotere afstand kiezen...

Ben blij dat ik het mountainbiken ontdekt heb, tot voor enkele weken was ik nog in de waan dat je er telkens voor naar de ardennen moest trekken om leuke tochten te kunnen doen. Niet dus. Mooi!
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

vandaag de 110 km gereden en moet zeggen zeer mooie tocht door een supermooie streek. Verhouding off road - asfalt was meer da ok, ben dan ook met een smile op men gezicht naar huis gereden na een leuk dagje.
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

De jonge gasten van de club kozen voor de 110 km en ik, als veteraan, ging voor de 90 km. Prachtige tocht, goede organisatie, zeer vriendelijke mensen !!!! Over dat stort: dit stukje heb ik te voet gedaan (een dame hield ons op, maar niet getreurd, we konden even naar adem happen). Wel gezien dat er daar grote stukken glas net boven de aarde piepen.
Wie daar op rijdt, zal dit stukje niet erg grappig gevonden hadden.
Droog parcours (stuiven, man!) en zeer gevarieerd. Aan de eerste bevoorrading ook nog een biker geholpen en zijn gebroken ketting hersteld met een powerlink.
Dit was een mooie afsluiter van het verlof...morgen weer aan het werk #-o

ps: ben benieuwd naar de foto's...
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

tloperke wrote: ps: ben benieuwd naar de foto's...
Komen de foto's die in het begin zijn genomen online? Of is dat via de fotograaf van dienst?
Hij heeft me in de vlucht een kaartje gegeven, maar ben het ergens verloren #-o
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Geen zwitser vandaag, maar ne pipo italia, en vollop genoten vandaag van de 110km die er bij mij amper 105km waren.
Wat ik vooral onthoud qua parcours:
- pittige start en zeer gevarieerde aanloop naar 1ste bev
- tussen bev1 en bev2: saaie krieren (lus 60/110km)
- na bev2: opnieuw saaie krieren, afgewisseld met stukjes bos
- na bev3: GENIETEN!!! Prachtige tracks, serieus wat hm's, echt subliem stukje parcours
- vanaf bev4: nog een paar laatste kuitenbijters om het af leren, en opnieuw gevarieerde stukjes zoals bij de start
Kortom: in mijn ogen lijkt de 90km de mooiste afstand te zijn geweest, 60km de saaiste en de 110 een mengelmoes :P

Alles was tiptop qua organisatie. Goeie bepijling, goeie bev, mooi volk aan de bev'n :wink:, toiletten, parking, ...
Mss volgend jaar een bewaakte bikeparking? Dan krijgt deze nog een extra ster =D>

Je hoort het al, ik kom zeker terug uit het verre Ieper.

edit:
Image
Last edited by uncle sam on Sun 09 Aug 2009 20:10, edited 1 time in total.
Post Reply