Post je (sportieve) prestaties van de dag
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
Post by Sgt.Stedenko »
Chimay heb ik afgezegd. Vandaag de lussen in Wachtebeke gereden. Een totaal van 136 km

- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
weet gij misschien meer over Lennik volgende week ? ze zijn maar zuinig met de info over het parcours.Sgt.Stedenko wrote:Chimay heb ik afgezegd. Vandaag de lussen in Wachtebeke gereden. Een totaal van 136 km![]()
![]()
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
Post by Sgt.Stedenko »
Nee, maar wel over die pint da ge me nog moetikke met de fiets wrote:weet gij misschien meer over Lennik volgende week ? ze zijn maar zuinig met de info over het parcours.Sgt.Stedenko wrote:Chimay heb ik afgezegd. Vandaag de lussen in Wachtebeke gereden. Een totaal van 136 km![]()
![]()
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
awel, komde ni af ? 'k heb alleen wa bang voor de hm's ... misschien nog wa trainenSgt.Stedenko wrote: Nee, maar wel over die pint da ge me nog moet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Sgt.Stedenko
- Mountainbiker
Post by Sgt.Stedenko »
Okikke met de fiets wrote:awel, komde ni af ? 'k heb alleen wa bang voor de hm's ... misschien nog wa trainenSgt.Stedenko wrote: Nee, maar wel over die pint da ge me nog moet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geen schrik hebben van hm's, in groep valt dat beter mee dan alleen
hey,ben nieuw hier.
ben zelf een beginnend biker,nader de 30(ben nu 29) en heb zo'n 10 jaar niets van sport meer gedaan.voelde dat er verandering moest komen
ben deze week beginnen rijden.vandaag was m'n vierde dag,heb er 4 dagen van zo'n 40km per dag opzitten.sinds woensdag al 164.6 op de teller.wel alles vlak om in te lopen soms met een redelijk briesje,ik ben van oostende en rij langs de zeedijk en kustbaan en daar is meestal wel een windje.
vandaag:40.03km,AVG 22.8km/h,MAX 31.3km/h.
hartslag MAX 186,AVG 157.
weet zelf niet goed hoe ik dit moet inschatten na 10 jaar niets van sport en roker zijnde?
ben zelf een beginnend biker,nader de 30(ben nu 29) en heb zo'n 10 jaar niets van sport meer gedaan.voelde dat er verandering moest komen
ben deze week beginnen rijden.vandaag was m'n vierde dag,heb er 4 dagen van zo'n 40km per dag opzitten.sinds woensdag al 164.6 op de teller.wel alles vlak om in te lopen soms met een redelijk briesje,ik ben van oostende en rij langs de zeedijk en kustbaan en daar is meestal wel een windje.
weet zelf niet goed hoe ik dit moet inschatten na 10 jaar niets van sport en roker zijnde?
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
Als (her)beginner moet je veel trager rijden, je hartslag ligt te hoog. Zak maar naar 110 à 120 avg. Zoek maar eens in de andere rubrieken hoe je trainen moet.206GTI wrote:hey,ben nieuw hier.
hey,bedankt voor de tip en het op weg helpen met een beginner.
maar trager rijden heb je dan niet het gevoel de toerist uit te hangen,het is hier totaal vlak en zo toertjes gaan rijden aan 20km/h ligt mij toch niet zo echt.ik ben iemand die me volledig geeft en dan uitgeput thuis komt,weet niet of ik dezelfde tocht afleg maar dan bv aan 20km/h of ik op dezelfde manier zal thuis komen.maar alvast bedankt en heb je nog tips ik hoor ze graag.
maar trager rijden heb je dan niet het gevoel de toerist uit te hangen,het is hier totaal vlak en zo toertjes gaan rijden aan 20km/h ligt mij toch niet zo echt.ik ben iemand die me volledig geeft en dan uitgeput thuis komt,weet niet of ik dezelfde tocht afleg maar dan bv aan 20km/h of ik op dezelfde manier zal thuis komen.maar alvast bedankt en heb je nog tips ik hoor ze graag.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
my opinion ; als ge zo voort doet, hangt die fiets binnen twee weken terug aan de haak206GTI wrote:hey,bedankt voor de tip en het op weg helpen met een beginner.
leer je energie doseren, niet te verbranden ... er zijn nog oneindig veel dagen dat je kan fietsen.