16.08 Eigerbike Challenge, Grindelwald (CH)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Biestie1
Mountainbiker

16.08 Eigerbike Challenge, Grindelwald (CH)

Post by Biestie1 »

Nog Belgen aan de start ?
Heb hem in 2005 al eens gereden, en keek er sinds toen al naar uit om dat eens over te doen. En nu gaat dat dus eindelijk gebeuren :bounce:
Vind het de mooiste van alle marathons qua natuurschoon, verzichten en een prachtig parkoers met een paar enorm steile klims.
Hopelijk mooi weer, want in 2005 in werkelijk hondse omstandigheden de laatste afdaling moeten doen.
saiko
Test team

Post by saiko »

staat in de planning voor 2010 :)
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Amai, wel een patat hé. Die is inzake hm op km nog straffer dan de kitzalp. Hoe zit 't daar met tijdspoorten? Mijne locomotief kan blijven rijden, maar 't is gene rappe :-)
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Heb ik zelfs geen weet van. Ik heb er alleszins geen last van gehad en heb toen nochthans nie goed gereden (iets rond 7u en half voor de 88 km).
Is idd. zwaar omdat er een paar héél steil klimmekes inzitten waar ge snel een pak hoogtemeters maakt.
En idem naar beneden, er zit een stuk over asfalt in, waar ik toen met schijfremmen volledig dicht nog bijna de bochten nie haalde !
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Mmmmm, net iets te zwaar dan voor mij. Hou het bij scuol voor dit jaar, en kap die in twee. Ik geloof dat gij dat vorig jaar ook gedaan had hé. Op vrijdag alvast naar livigno met de fiets, en daar dan op zaterdag de halve marathon terug naar scuol doen. Heb de volledige 140 km al 2x op palmares staan, maar da's zo afzien hé. Heb meer goesting om ervan te genieten dit jaar. Als we de start in livigno kunnen vinden tenminste, is naar 't schijnt moeilijk :-D
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Peter IV wrote:Mmmmm, net iets te zwaar dan voor mij. Hou het bij scuol voor dit jaar, en kap die in twee. Ik geloof dat gij dat vorig jaar ook gedaan had hé. Op vrijdag alvast naar livigno met de fiets, en daar dan op zaterdag de halve marathon terug naar scuol doen. Heb de volledige 140 km al 2x op palmares staan, maar da's zo afzien hé. Heb meer goesting om ervan te genieten dit jaar. Als we de start in livigno kunnen vinden tenminste, is naar 't schijnt moeilijk :-D
:lol: :lol:
Da's wel de strafste stoot uit mijn "carriere" waarschijnlijk.

Hebbe wij idd. zo gedaan an dan is het zalig, kan je tenminste genieten van de ganse marathon. Ik denk idd. dat die volledige op 1 dag een héél zware moet zijn ; voor mij zou vooral dat laatste stuk, hetgeen er op het profiel helemaal niet erg uitziet, het zwaarste zijn. Dat blijft daar eigenlijk maar licht op en neer gaan en naar het einde toe eigenlijk steeds vals plat omhoog op die flank. Is iets voor de machtsmens.
Peter IV
Mountainbiker

Post by Peter IV »

Ik ben van het type 'machtsmens', maar probleem is dat er na zo veel uurtjes op de bike niet meteen veel 'macht' overschiet. De laatste 30 km is echt kilometerke per kilometerke aftellen. En dat terwijl je door een wondermooi panorama rijdt, beetje zonde dat je daar dan geen aandacht meer voor hebt, wegens gefixeerd op het oneindig puntje in de verte.

Soit, veel succes op de eigerbike. Maar als ik zo lees hebt ge er een goede voorbereiding opzitten, mag dus geen probleem zijn denk ik hé.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Het was heet, héél heet ...
Het was zwaar, héél zwaar ...
Maar het was wel mooi, héél mooi !
Nu ik em 2 keer gedaan heb, kan ik bevestigen dat ik dit de mooiste marathon vind, voila !
Bij dit ongelooflijk schitterend weer, zonder wolkje aan de lucht en rond de middag op de flank van de Kleine Scheidegg met maar liefst 37 graden op je kop, maar steeds dat ongelooflijk mooie zicht op die reuzen in de buurt, Eiger, Monch, Jungfrau, Schilthorn, Wetterhorn ... magnifiek !
Ik heb er dan ook extra lang van kunnen genieten ; zelfs 7u34 :oops: maar dat was puur omdat het zo mooi was hoor :roll:

In die lange tijd heb ik mij ook de bedenking gemaakt of het nie stilaan genoeg is, qua marathonbiken ? Het wordt me wat teveel dat lange afzien steeds. Ik telde daarnet effe na ; met de 2 resterende van dit seizoen er nog bij (St.Wendel en Roc) kom ik precies aan 50 "buitenlanders" ... misschien de moment om er mee te stoppen ... mijn vrouw vindt het alvast een schitterend idee :-)
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

allee biestie
toch ni stoppen bij 50
iedereen moet tegenwoordig gaan tot 65 hé :-D

laat het ne keer rustig deze winter bezinken
tegen het voorjaar zal het wel weer kriebelen
ge gaat toch ni enkel rond de kerktoren rijden zeker :wink: :-D

ja, het is een verslaving
zit dit jaar ook al aan 7 stuks, nog 3 te gaan
zal ook wel ergens in de buurt van 50 zitten
en dan tel ik die meerdaagse tochten/vakanties nog niet mee 8)
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Beny wrote:allee biestie
toch ni stoppen bij 50
iedereen moet tegenwoordig gaan tot 65 hé :-D
Allee jong, dat op uwe leeftijd. Ik vind ook dat je tot de 65 moet gaan. 8)
Post Reply