Inderdaad het systeem was niet onfeilbaar. Echter de tijd ontbrak om te checken waar de fout lag ...Ing.Speci wrote:Ik zal ook even mijn bevindingen neerschrijven na een dag met UP's en DOWN's!
Eerst en vooral de goede punten, want die waren er ZEKER.
Tof parcour: bijna geen asfalt (enkel start), klimmekes, zandstrook, ... beter of sommige flanders cuppen! Alles goed afgezet, enkel het brugje leek wat gevaarlijk, maar heb toch niemand weten vallen!
Wisselzone is al genoeg over gezegd, was idd soms nogal onveilig, liep opeens een kindje midden in de baan, maar als je op korte tijd van 25 naar 36 ploegen omschakelt, kan zoiets natuurlijk gebeuren...
Barbeque: alles was er, dus geen minpunt! Ik ben met een volle maag naar huis gegaan!
Maar dan, het 2de belangrijkste aan zo'n evenement: de uitslag (anders organiseer je maar een toertocht). Even de wedstrijdsituatie schetsen voor diegene die er niet waren:
Nomadesk was buitencategorie, en verdiend winnaar. Maar dan voor de tweede plaats was het neck-a-neck met een ander team, waar we uiteindelijk achter zijn geëindigd met een halve minuut ofzo. Plaats 4 was voldoende achter ons, waardoor we daar niet meer elke ronde op controleerden.
Dat de vriendelijke dame die de uitslag bijgehouden heeft (die al mijn vragen met een glimlach heeft beantwoord) haar één keer mistelt, tot daar aan toe (theoretisch op een wedstrijd mag het niet, maar ik mistel mij op mijn werk ook soms). Maar als alle andere ploegen in de top drie zeggen dat diegene die tweede zijn geëindigd, eigenlijk vijfde moesten zijn (inclusief zij zelf die er niks van verstonden toen ze opeens naar het podium moesten) dan moet de organisator zijn verantwoordelijkheid durven nemen. Maar afkomen met het antwoord van, maar in het reglement staat dat: "Iedereen aanvaardt de werking van dit systeem en discussies zijn uitgesloten." Het systeem was blijkbaar niet onfeilbaar...
Die flessen wijn, of wat het ook was dat ze kregen, interesseren mij totaal niet (ik drink geen wijn). Maar wij waren naar daar gekomen voor onze sponser, en we hadden gemikt op een podium-plaats, en als ze dan ten onrechte wordt afgenomen, is de teleurstelling even groot.
Maar de belangrijkste reden van zo'n evenement ben ik zeker niet vergeten: "het amusement". En dat hebben we zeker gedaan, zowel met onze sponsor (toevallig mijn nonkel), als met de team-leden. Zowel voor, tijdens, (even iets minder tijdens de ceremonie protocolair), maar erna op de BBQ zeker terug meer. En dat er door dit evenement al plannen worden gesmeed voor een volgende team-uitstap, maakt de dag al compleet.
Oja, nog even vragen of er iemand dat systeem kent waar die "moto-crossers" mee reden?
Echt ongelooflijk, in de wisselzone's moesten die constant remmen, of ze reden te rap... Een rugzak vol batterijen om hun achterwiel te voeden... Je moet het gezien hebben om te geloven!
Deze avond - na sluiting - alle bladen gecheckt - (deze zijn allen bijgehouden) en inderdaad de fout kwam er logischerwijs wel uit.
Team dat 2e eindigde ... werd vergeten aanduiden als gedubbelde (was het laatste team dat door Nomadesk werd gedubbeld). Morgen staat de gehele en wellicht juiste uitslag op onze site ... rechtzetting volgt ... voor het rav-x team. Top drie dus als volgt: Nomadesk - vanomobil - ravx 1 team. Bij deze vragen we om vergiffenis