Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
JRVDH
Mountainbiker

Post by JRVDH »

Even wat raad gevraagd.
Ben een zondagsrijder en rijd enkel in de zomermaanden en dan steeds op de weg, maar wil toch een MTB. Mijn oog viel op de CUBE AIM2009, mooie bike voor een schappelijke prijs. Weet natuurlijk dat de groep ACERA/ALIVIO die er op zit van de minste kwaliteit van SHIMANO is maar denken jullie dat dit kwalitatief voldoende is voor mijn gebruik. Of krijg ik hier spijt van?
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

@JRVDH :Heb mij destijds als beginner een nieuwe cube analog '8 gekocht.Prima bike,tot dat je op een andere,duurdere,betere hebt gereden.
robken
Mountainbiker

Post by robken »

Ik heb mij een cube attention gekocht. Dit is mijn eerste bike ( ben namelijk gestopt met voetballen). Is dit degelijk genoeg om te beginnen of niet?
adrenalinerush
Mountainbiker

Post by adrenalinerush »

Vandaag men cube reaction HS33 besteld, morgen afhalen... Is 50euro duurder dan in nederland, maar niet wachten en niet ver rijden. Dat is geld waar. Was het al maar morgen
michel07
Mountainbiker

Post by michel07 »

hey!
iemand ervaring met een Cube XMS 2009 of een Cube AMS Comp? ben van plan een fully aan te schaffen maar hoor graag nog jullie professioneel advies omtrent deze bikes:)
Biebabeloela
Mountainbiker

Post by Biebabeloela »

Mijn vriend heeft er een en is er heel tevreden van. Zijn forumnaam is Evilruler6666 denk ik. Je moet hem maar eens een pb'tje sturen. Succes :-)
egidius
Mountainbiker
Location: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Post by egidius »

helo,

ik ben egied, 20j en student
ik rij zelf al enkele jaren met de mountainbike en heb ze dan ook allemaal compleet versleten

ondertussen zelf trotse eigenaar van een cube attention met magura hydro velgremmen :)
heb deze gekocht ter vervanging van een rockrider 8.1 die ik helemaal versleten heb
daarvoor met gt en granville gereden
vond het kader van de gt het beste (is gestolen ondertussen :( )
nu met de cube al een 30 km afgelegd, gewoon om even te testen
en ik moet zeggen SUBLIEM
enige wat ik in de toekomst ga aanpassen is de voorvork want die vind ik $
wat hard bij plotse boomwortels

dus nog een zéér tevreden cube owner erbij ;)
Tsjimown
Mountainbiker

Post by Tsjimown »

rij ondertussen al 2 jaar en een half met cube attention.
nieuwe vork vorig jaar moeten monteren (reba van rock shox ipv suntour xcm)
vorige week nieuwe wielset moeten kopen, vorige volledig doorremd met die maguras hs 11 waarvan er nu speling op de hendels komt te zitten.

maar voor de rest superfiets om te beginnen mtb'n
siemenmoens
Mountainbiker

Post by siemenmoens »

ik heb mijn reaction xt nu ook een dikke 2 maand en heb er toch al een goeie 600 km opzitten. en heel tevreden van.

mijn broer heeft er vorige week ook dezelfde besteld en die was een week later klaar om op te halen. ( In Nederland Eersel)

het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad is dat de remote lockout niet meet terug sprong. maar dat is blijkbaar bij veel Reba's het probleem. ondertussen hebben ze er een nieuwe ingestoken en het is verbeterd maar nog niet helemaal in orde.
egidius
Mountainbiker
Location: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Post by egidius »

Tsjimown wrote:rij ondertussen al 2 jaar en een half met cube attention.
nieuwe vork vorig jaar moeten monteren (reba van rock shox ipv suntour xcm)
vorige week nieuwe wielset moeten kopen, vorige volledig doorremd met die maguras hs 11 waarvan er nu speling op de hendels komt te zitten.

maar voor de rest superfiets om te beginnen mtb'n
mijn xcm vorkje is al om zeep ... na 170 km!!!!
hopelijk tonen ze zich in de winkel van hun beste kant en
kan ik voor een prijsje wat een wat betere vork kopen
Post Reply