Voeren
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Jeffry
- Mountainbiker
Landgraaf of Houffalize
Ik heb nog een voorstel voor te gaan bike in Landgraaf dat kun je vergelijken zoals in Ardennen singels track, klimmen, afdaling, technisch enz.... er zijn verschillende lussen 1, 2 en 3 totaal 51 km
maar je kun 1 en 2 doen dan heb je 37 km heel goed aangeduid met pijlen en nummers.
Hoogte meter 1096 met de 3 lussen
39,k km 32 minuten rijden vanaf genk tot Heerlen (schaapskooiweg)
Daar heb je een parking.
http://www.mtbroutes.nl/com_mtbinfo/rou ... te_id=1104
Of een tweede voorstel in Houffalize 122 1h19 km van Genk uit
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=31
Grt,Jeffry
maar je kun 1 en 2 doen dan heb je 37 km heel goed aangeduid met pijlen en nummers.
Hoogte meter 1096 met de 3 lussen
39,k km 32 minuten rijden vanaf genk tot Heerlen (schaapskooiweg)
Daar heb je een parking.
http://www.mtbroutes.nl/com_mtbinfo/rou ... te_id=1104
Of een tweede voorstel in Houffalize 122 1h19 km van Genk uit
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=31
Grt,Jeffry
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Mijn "oude" kaart eens vergeleken met de nieuwe. De blauwe route is onveranderd gebleven met het eerste deel van de "oude" route (bij vertrek gravenvoeren). De zwarte route lijkt wel een geasfalteerde versie van de vroegere mooie routelowie wrote:kijk HIER eensMartijn wrote:Iemand een recente update van deze permanente routes?
Echter het lijkt wel een trend om mtb'ers enkel over brede paden en wegen te sturen
Ik heb vandaag de oude route in zijn geheel nog eens gereden. De blauwe route is niet helemaal onveranderd. De lust bij Altenbroek (afdaling + klim) is vervangen door een stuk asfalt rechtdoor.Ghost-biker wrote:Mijn "oude" kaart eens vergeleken met de nieuwe. De blauwe route is onveranderd gebleven met het eerste deel van de "oude" route (bij vertrek gravenvoeren). De zwarte route lijkt wel een geasfalteerde versie van de vroegere mooie routelowie wrote:kijk HIER eensMartijn wrote:Iemand een recente update van deze permanente routes?![]()
![]()
Gelukkig heb ik mijn oude kaart nog en heb ik de route reeds enkele malen gereden.
Echter het lijkt wel een trend om mtb'ers enkel over brede paden en wegen te sturen
Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met Ghost-biker wat betreft de zwarte route. Op een aantal punten (Altenbroek, bos achter Teuven) zijn nu slagbomen geplaatst en bordjes waarop staat verboden voor auto's (hoe zouden die daar moeten rijden??), motors, brommers en loslopend honden. Het lijkt erop dat je er in ieder geval dus nogsteeds mag fietsen gelukkig..
- Jolyrodger
- Mountainbiker
Post by Jolyrodger »
Voeren zijn politiek is meer gericht op het wandelen dan op mtb.
Hier werken ze meer tegen dan voor!
Hier werken ze meer tegen dan voor!
zatedag 8/08/09 gaan rijden in Voeren, vertrokken in Moelingen en van daaruit naar s'gravenvoeren. In de VVV zijn we een kaart gaan kopen maar kregen al dadelijk de melding mee dat men bezig was de route aan het herinrichten en men raadde aan om de kaart te volgen en niet de plaatjes.
Maar helaas... het was onbegonnen werk. het is wel een mooie streek maar we hebben zeer veel moeten zoeken en improviseren om uiteindelijk na 50 kms terug in s'gravenvoeren aan te komen.
Spijtig... maar we hebben ons toch goed geamuseerd.
Volgende keer gaan we toch ergens anders waar het wel makkelijker zou moeten zijn om de aanduidingen te volgen.
Maar helaas... het was onbegonnen werk. het is wel een mooie streek maar we hebben zeer veel moeten zoeken en improviseren om uiteindelijk na 50 kms terug in s'gravenvoeren aan te komen.
Spijtig... maar we hebben ons toch goed geamuseerd.
Volgende keer gaan we toch ergens anders waar het wel makkelijker zou moeten zijn om de aanduidingen te volgen.
-
Rob Xtreme
- Mountainbiker
Post by Rob Xtreme »
Gisteren met zijn zessen de Bloso-routes van Voerstreek gereden. De blauwe en de zwarte aan elkaar gelust gaf ongeveer 45km MTB plezier.
We zijn wel van de bewegwijzering afgeweken om meer onverhard te hebben. 1 gevaarlijke afdaling met verschillende "trapjes" waar er 1 langs voor is afgestapt. 1 serieuze klim waar we allemaal zijn afgestapt. 10!! lekke banden tgv meidoorn, waardoor we op gegeven moment door de voorraad zaten en allemaal stonden te plakken.
Conclusie: mooie MTB tocht die weliswaar niet optimaal gepijld is en de volgende keer pak ik die klim.
We zijn wel van de bewegwijzering afgeweken om meer onverhard te hebben. 1 gevaarlijke afdaling met verschillende "trapjes" waar er 1 langs voor is afgestapt. 1 serieuze klim waar we allemaal zijn afgestapt. 10!! lekke banden tgv meidoorn, waardoor we op gegeven moment door de voorraad zaten en allemaal stonden te plakken.
Conclusie: mooie MTB tocht die weliswaar niet optimaal gepijld is en de volgende keer pak ik die klim.
zonder produkt (self sealing,..) in de binnenbanden moet je daar niet rijden
ik verving laatst mijn banden en had minstens 10 naalden v meidoorns
kost geen 10euro
ik verving laatst mijn banden en had minstens 10 naalden v meidoorns
kost geen 10euro
Rob Xtreme wrote:Gisteren met zijn zessen de Bloso-routes van Voerstreek gereden. De blauwe en de zwarte aan elkaar gelust gaf ongeveer 45km MTB plezier.