Vandaag TT Maria - Aalter gereden met combinatie voor: Vredestein G-Ribbs 26x1.7/ achter: Mich. Comp. S Light 26 x2.0. Was een meevaller.
Mgg Ivan
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Toch wel hoor! Ik rijdt jaar in jaar uit, dag en nacht met michelin XLS.ivan wrote:Als je wilt vlammen in zowel Vlaanderen als de Ardennen en je wilt voor beiden dezelfde all round band, dan zal dat niet lukken vrees ik. Beide streken hebben specifieke wegen en vereisen dus ook specifieke banden. Dit alles op voorwaarde dat je het onderste uit de kan wil halen.Schiz[O] wrote:Blijkbaar was alround niet de juiste formulering![]()
Ik zoek dus een goede band (mee tsjoepen op) om hier in vlaanderen te kunnen vlammen, maar ook in onze ardennen
Mgg Ivan
Zowel in de modder, op de baan als op stenen ondergrond (Ardennen...).
Is een noppenband met toch een aanvaardbare rolweerstand, en
het gewicht, tja, is dat wel een argument voor iemand die geen wedstrijd rijdt?
De mijn zijn wel tubeless, hetgeen ook duidelijk een verbetering is,
maar hiervoor heb ik +-2jaar met binnenbanden
gereden en altijd zeer tevreden geweest
Prijs België (non-tubeless): +- 30 euro/stuk
prijs Duitsland (tubeless): +-45 euro per set
Wat de non-tubeless kosten in D weet ik (nog) niet...
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
prijs comp S light
Post by nothing 's impossible »
Ik weet niet waar gulle uw banden gaat zoeken???
Ik heb mijn comp s light (non tubeless) 19 € betaald (bij een bekend Aalsters fietsenmagazijn).
Is een tamelijke alroundband, wat meer zijdelingse grip had geen kwaad gekund, maar ja.
Ik heb mijn comp s light (non tubeless) 19 € betaald (bij een bekend Aalsters fietsenmagazijn).
Is een tamelijke alroundband, wat meer zijdelingse grip had geen kwaad gekund, maar ja.
-
erikmuller
- Mountainbiker
Post by erikmuller »
ik rij op m'n 28" velo al'n tijd op schwalbe black jack (1.90) en ben daar wreed content over, zowel bij zand, slijk als harde ondergond 
zoek nie meer verder, de Schwalbe Jimmy is wat je zoekt:Schiz[O] wrote:Blijkbaar was alround niet de juiste formulering![]()
Ik zoek dus een goede band (mee tsjoepen op) om hier in vlaanderen te kunnen vlammen, maar ook in onze ardennen
in Vlaanderen doet em zijn werk in zowel (zeer) modderige omstandigheden als droge omstandigheden (rolweerstand valt héééél goed mee, ondanks zijn tsjoepen
in de Ardennen biedt hij dan weer een perfecte grip in zowel droge als natte weersomstandigheden, rotsen, boomwortels, losse keien, zijdelingse grip, noem maar op, he does the job!
ik rij daar dan ook 80% van het jaar mee rond (Tubeless) en schakel enkel over op de Pythons hier in Vlaanderen bij extreem droge platte parcours om toch maar eens met iets anders te rijden é
- Transalp
- Mountainbiker
Banden voor de Zwitserse bergen.
Wij trekken deze zomer naar het Zwitserse Sion om enkele ritjes in de bergen te rijden (zie http://www.mountainbikeadventure.nl/index_vak_zwi.html).
Welke banden zouden jullie aanraden voor dit soort tochten?
Welke banden zouden jullie aanraden voor dit soort tochten?