zoiets heb ik gisteren ook gedaanGoffe wrote:Ik doe dat kuizen of aan te MTB prusten anders wel "graag" ... in de kelder alleen met de MTB, een pintje en StuBru op ... dat uurtje kuisen vliegt voorbij
zin wat weg door steeds fiets te kuisen
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ik kuis meestal de dag erna of als ik smorgens ga rijden savonds pas. En tja een goed onderhoud is toch nodig hoor als je wilt dat hij deftig blijft bollen .
Ik geef eerlijk toe ik ben op dat gebied een maniak en kuis en pruts constant aan mijn fiets. Na elke rit zet ik hem weer helemaal in orde
. Voordeel is na 2jaar bolt hij dan ook nog als nieuw of zelfs beter 
Ik geef eerlijk toe ik ben op dat gebied een maniak en kuis en pruts constant aan mijn fiets. Na elke rit zet ik hem weer helemaal in orde
- jakke-pompier
- Mountainbiker
Post by jakke-pompier »
Ik zonder me ook af in de kamer met de fiets, een pintje en muziek op.
Ff rustig sleutelen en kuisen zonder gestoort te worden. Alleen kan de vrouw er niet me lachen als dit te veel keer op een week gedaan wordt. Krijgde van die opmerkingen van " ge ziet uw fietsen liever als mij".
Ff rustig sleutelen en kuisen zonder gestoort te worden. Alleen kan de vrouw er niet me lachen als dit te veel keer op een week gedaan wordt. Krijgde van die opmerkingen van " ge ziet uw fietsen liever als mij".
- Geoffe
- Mountainbiker
Kennen onze vrouwen elkaar ... ik hoor hier (soms) net hetzelfdejakke-pompier wrote:Ik zonder me ook af in de kamer met de fiets, een pintje en muziek op.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Re: zin wat weg door steeds fiets te kuisen
Post by madskatingcow »
Daarom heb ik een koersfiets gekochtSavage c wrote:merk ik dat ik rapper pas om te gaan als het wat slechter weer is
- Gismo
- Mountainbiker
je mankeer niets , bikte ook elke week toertocten en competitie kuisen en nog eens kuisen nie dat da nie plezant vind om aan me bikes te werken maar kan soms vervelen en zeker in belgie, meer regen dan zonneschijn . rij nog als comp is regen of nie anders trainen in mooi weer en met de koerfiets minder werk voor te kuisen . en het materiaal ziet veel af in de modder , beetje planning maken en de zin om te biken komt wel terug .Savage c wrote:iemand die het nog heeft... ik fiets heel graag, maar sinds ik wat nieuwe fietsen heb, merk ik dat ik rapper pas om te gaan als het wat slechter weer is, omdat ze anders te vuil worden en niet meer zijn zoals ze nieuw zijn, ik mankeer wat denk ik
SEE YOU
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Ik rij soms met nen extra kilo opgedroogde modder op het frame rond. Maar m'n ketting en tandwielen smeer ik wel telkens.
Als ik dan eens geluk heb staat er weinig volk aan de afspuitstand van een of andere TT en spuit ik er daar de grote brokken mud wat af
Ik overdrijf hier nu wel wat maar wat doet het uit dat je elk hoekje en kantje gaat uitkuisen als het de volgende rit toch weer vuil is... Zorg gewoon dat slijtageonderdelen proper en ingeolied/ingevet zijn en je fiets zal evenlang meegaan als die van een kuismaniak.
En krasjes en schuurplekken geven een fiets net dat ietsje meer karakter dan zo'n cleane (=ongebruikte?) bike.
Als ik dan eens geluk heb staat er weinig volk aan de afspuitstand van een of andere TT en spuit ik er daar de grote brokken mud wat af
Ik overdrijf hier nu wel wat maar wat doet het uit dat je elk hoekje en kantje gaat uitkuisen als het de volgende rit toch weer vuil is... Zorg gewoon dat slijtageonderdelen proper en ingeolied/ingevet zijn en je fiets zal evenlang meegaan als die van een kuismaniak.
En krasjes en schuurplekken geven een fiets net dat ietsje meer karakter dan zo'n cleane (=ongebruikte?) bike.
- Guy S.
- Mountainbiker
Ba neeje gij. Gij mankeert niksSavage c wrote:iemand die het nog heeft... ik fiets heel graag, maar sinds ik wat nieuwe fietsen heb, merk ik dat ik rapper pas om te gaan als het wat slechter weer is, omdat ze anders te vuil worden en niet meer zijn zoals ze nieuw zijn, ik mankeer wat denk ik
Maar in plaats van u daar druk in te maken, kunt ge beter wat in 't bos gaan rijden. Zoveelste rapper is het nieuwe van uwe fiets en dan lost het probleem zichzelf op.