stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

:lol: "mens sana in corpore sano" :lol:
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

Allee, zien dat ik bij de volgende meeting ben in geval van :evil: . Verder veel succes aan al zij die stoppen. [-o<
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

GL1500 wrote:
Heb ooit zelfs iemand gezien die een sigaret opstak tijdens de bevoorrading op een TT halokroket
GL1500 wrote: Ikke tussen twee toeren in op de parking in Houffa, mijne maat kon zijn ogen niet geloven :P .
Wel ik geef uwe maat groot gelijk. Ik rook ook veel maar als ik ga fietsen al ben ik uren weg raak ik geen stinkstok aan...:-)))

GL1500 wrote:Ik rook nog altijd omdat ik er volgens mij geen last van heb, ik kan goe mee met de rest van de club kwa prestaties, en ik heb schrik om ne kilo of tien bij te komen (ik ben zo al te zwaar).
Ik weet niet hoe oud je bent maar nu kan je nog goed mee, wel binnen 10 jaar zal dat waarschijnlijk niet meer het geval zijn. Te zeggen zo was het bij mij vroeger ook toen ik nog 30 a 35 jaar was, nu zijn de prestaties helemaal anders..:-((((
GL1500 wrote:Maar moesten er hier nu zijn die bijbvoorbeeld kunnen zeggen :"mijn gemiddelde is met 3a4 per uur omhoog gegaan op een paar maanden tijd (dankzij het stoppen met roken he !!) en mijn gewicht is nagenoeg hetzelfde gebleven", dan zou ik er wel mee stoppen, dan is het de moeite.
Dat u gemiddelde nu omhoog gaat of niet daar lig ik niet wakker van..:-))
Maar door te stoppen zal het zeker niet dalen, en betreft kilos bijkomen is enkel en alleen omdat men meer gaat eten als men stopt. Doe zoals ze hier al veel hebben geschreven, een glas water drinken of een appel eten, dan zal je gewicht zeker niet toenemen. Mijn vrouw is nu al meer dan 8 maanden gestopt en ze is nog geen kilo bijgekomen maar ze drinkt water en eet fruit als ze die extra eetlust krijgt.
GL1500 wrote:Dus laat de cijfers maar komen en overtuig een roker met 15 jaar stinkstokervaring.
Het best om om dit te weten is jezelf overtuigen, doe de test...stop en bekijk hoe het binnen enkele maanden zit..:-)))

IK rook ook en wil nu vanaf 10 augustus defintief stoppen, infeite niet van te willen maar van te moeten. Dus ik zeg "ik wil, ik kan en 't zal"
Tussen haakjes, ik ga wel champix nemen...................:-))))
dhoop
Mountainbiker

Post by dhoop »

dhoop
Mountainbiker

Post by dhoop »

:bounce: "vive le velo" :bounce:

FlorianKoP
Mountainbiker

Post by FlorianKoP »

Toen ik vorige week zondag opstond voor de toertoch van Opwijk, besloot ik niet te roken tot na de tocht. Na de toch besloot ik niet te roken tot ik uitgerust was. Toen ik uitgerust was en naar huis vertrok, besloot ik niet te roken tot ik gedoucht had. Toen ik gedoucht was.......

Nu een kleine week later en ik heb nog steeds geen sigaret aangeraakt. Ik kom van een tweetal pakjes per dag. Qua last valt het wel mee. Zo lang ik bezig ben, lukt het me er niet te veel van af te zien. Auto rijden vermijd ik voorlopig wel nog zo veel mogelijk, ik ben een redelijk groot gevaar wegens concentratieproblemen nu... Maar dat zal wel overgaan binnenkort.

Ik rookte vooral in de auto en op het werk, dus daar heb ik het moeilijkste. Maar ik blijf volhouden. Volgende week wel een hele week op kamp met de gasten van 't werk, dat wordt een eerste serieuze test, maar we geloven er in...

Hopelijk ben ik er definitief van af... Tis uiteindelijk toch maar een viezigheid die nergens goed voor is, veel kapot maakt en dan nog eens zeer veel geld kost hé...

succes aan de medestoppers!
robken
Mountainbiker

Post by robken »

Respect man. Volhouden, het heeft alleen maar voordelen.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

FlorianKoP wrote:Hopelijk ben ik er definitief van af...
Sorry dat ik je moet gaan teleurstellen en je een mentale opdoffer geef,
je bent er nooit definitief vanaf...
Ik ben nu goed 2,5 jaar geleden gestopt en heb af en toe nog wel eens zin in een stokje.
Ik ben niet "gestopt met roken",
ik ben een ex-roker, en plaats mezelf op gelijke hoogte met een ex-alcoholicus.
Beide moeten er blijvend voor vechten om "droog te staan" ;)
FlorianKoP
Mountainbiker

Post by FlorianKoP »

Aangezien ik een vijftal jaar geleden ook al eens van de ene dag op de andere gestopt ben en dit toen 2 jaar volgehouden heb, weet ik als geen ander dat je steeds kan hervallen. Toch hoop ik wel degelijk dat mijn laatste sigaret ooit gerookt is... Ik kan het niet zeker weten, dat is waar, maar hopen... dat des te meer...

Vooral veel sporten nu. Gisteren voor het eerst de afstanden van een kwartduathlon in het veld kunnen uitdoen (12 km lopen, 40 fietsen, 5 lopen), dus ik voel het toch al... Super!
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

aha,
een recidivist :P

dan weet je als geen ander wacht je nog te wachten staat..
Post Reply