Houffalize

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

KUBA wrote:
Wij zaten in het dorpje limerle waar ik zag dat er plakkaatjes hingen van groene 2 en gele 1 (niet deze van houffalize)
dat is de route van gouvy :wink:
de 1 van houffalize is zeer zwak, heel veel tarmac.
4 en 5 heb ik deze week gereden, 6 doe ik volgende week :wink:
(ik sta op moulin de bistain, die camping die je in route 5 omhoog klimt)
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Welke is de mooiste:

Mooiste afdalingen
Meest technische
Meeste offroad
Best bereidbaar indien kutweer

Ga dit verlof zeker eens gaan piepen
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

prideandglory1891 wrote:Welke is de mooiste:

Mooiste afdalingen
Meest technische
Meeste offroad
Best bereidbaar indien kutweer

Ga dit verlof zeker eens gaan piepen
4 was gisteren goed te doen, modder viel goed mee
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Vorig weekend ook naar houffalize afgezakt, naar camping moulin de resiwez (rustig en gezellig met kampvuurtjes). Route 6 passeert daar op 100 meter, dus ben ik die pijltjes maar beginnen volgen. Een enorm mooie route. Ik herinner me een smal en lastig single track met wortels. Eventjes de rots aangetikt en ik lag ver het bos in :-? Het down-hill parcours dat langs de route ligt, kun je uiteraard niet links laten liggen. Natuurlijk kreeg ik net hier een telefoon van het werk :lol: die kunnen je ook nooit eens met rust laten. En tenslotte had je ook nog de afdaling net voor het riviertje. Die is niet van de poes. Ik ga wel nog eens terug om de andere routes te proberen. Liefst met enkele vrienden, want als je alleen rijdt en je komt dan iets tegen...
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

G-m@n. wrote:
KUBA wrote:
Wij zaten in het dorpje limerle waar ik zag dat er plakkaatjes hingen van groene 2 en gele 1 (niet deze van houffalize)
dat is de route van gouvy :wink:
de 1 van houffalize is zeer zwak, heel veel tarmac.
4 en 5 heb ik deze week gereden, 6 doe ik volgende week :wink:
(ik sta op moulin de bistain, die camping die je in route 5 omhoog klimt)
De 6 :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: is en blijft mijne favoriet , das er zo ene dat ge moet rijden met het mes tussen de tanden , heb hem vorig jaar gereden als er sneeuw lag. #-o
"Nadeel" als de concentratie zakt en ge let even niet op zal je op bepaald e stukken sterrekes zien #-o #-o
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

ik ga hem zeker rijden volgende week :drunk: :drunk:
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

Vandaag mijn eerste rit in Houffalize :-D

Vermits we de verschillende parcours niet kenden zijn we maar af gegaan op de beschrijving. We hebben dan ook gekozen voor rood n° 3.

Het eerste deel van het parcours is heel leuk. Enkele pittige & technische beklimmingen met stevige afdalingen 8)

Het middenste gedeelte van het parcours is eerder saai, met te veel asfalt naar mijn zin.

Als toetje krijg je dan toch nog waarvoor je bent gekomen. Enkele stevige afdalingen en een leuke passage door een riviertje. (Vol gaan!!! :wink: )

Het is heel goed meegevallen voor de eerste keer. Spijtig genoeg zijn we wat op onze honger blijven zitten.
De 35K was net iets te weinig om ons te compleet te bevredigen. En we hadden niet meer de tijd om er nog een parcours bij te doen.
Een 2daagse naar Houffa dringt zich op!!
spencerbok
Mountainbiker

Post by spencerbok »

hallo,

ben al eens rode 3 gaan rijden die was leuk
maar de groene zou blijkbaar ook goed zijn, maar is die niet wat te kort? (12km)

mvg :-?
Que passa
Mountainbiker

Post by Que passa »

spencerbok wrote:hallo,

ben al eens rode 3 gaan rijden die was leuk
maar de groene zou blijkbaar ook goed zijn, maar is die niet wat te kort? (12km)

mvg :-?
Groen 6 heb ik vorige week woensdag gereden in een stralende zon 8) .
Het lag er om dat moment wel zeer nat bij, vooral die rotsen en stenen waar ge over moest ( met RR -bandjes #-o )
De rest van het parcours lag er zo goed als droog bij.
Ik had exact 20km op mijn teller zoals aangegeven op de borden.
Perfecte uitpeiling, prachtig parcour ( inclusief het WB- parcour :oops: ).
Ons echt rot geamuseerd en nood aan een 2-daagse.
grtz
point8
Mountainbiker

Post by point8 »

ik ben vandaag naar houffa geweest .

heb er de 6 en de 5 gedaan samen goed voor 49 km .
was de 2 de keer dat ik er heen ging en moet zeggen dat het een pak beter ging al , vorige keer op veel hellingen moet afstappen en op het einde van de dag was ik gewoon dood met ene gemiddelde van 13 toen .

nu vandaag op elke berg opgereden waar ik eerst ni op geraakte, en op het einde van de dag een gemiddelde van 15 dus al een stuk beter gereden. heb wel 3 keer de grond gezien lol
Post Reply