hoe best afvallen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

Diëten zijn meestal niet zo goed. Je moet er voor zorgen dat je een gewoonte maakt van gezond eten. Je mag best wel wat snoepen enzo, maar zorg alleen dat het niet uit de hand loopt. Gezond eten (voldoende afwisseling), veel water drinken en goed sporten (lang trainen aan lage intensiteit is ideaal voor vetverbranding). Ik ben zo op een jaar 10 kilo kwijtgeraakt. Dat gaat ook wat met ups en downs, maar het is min of meer een gewoonte nu.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

pvandebe wrote:Hei Sunn, toch effe corrigeren....

In ketose gaan doe je niet met een "proteïnediëet", wel met een diëet gebaseerd op vetten en proteïnes, dus zonder koolhydraten.

Het moment dat je in ketose gaat merk je duidelijk....Je plast dan als een paard....
inderdaad... kolhydraten zijn bijzonder minimaal, eiwit overheerst dan wel.
het voorbeeld dat ik aangaf, is dus helemaal geen kolhydraathoudend dieet ;) maar net het tegengestelde.
de vetten die je zou nodig hebben, haal je uit vis.
het beste resultaat haal je ook als je vlees sterk minimaliseert of gewoonweg schrapt en vervangt door vis.

bepaald fruit is daarin een zeer welkome combinatie, omdat een zuiver eiwitdieet helaas te eenzijdig is en je snel naar tekorten afzakt, je lichaam gewoonweg tekort doet.
verder heb je aan de fructose die erin zit de dagelijkse minimale suiker binnen, en natuurlijk diverse essentiele mineralen.

pas je een eiwitdieet toe, en je neemt als fruit bv pompelmoes, ananas, cirtroenen, kiwis.... van groenten vooral GROENE groenten als avondmaal (zonder puree, aardappelen etc..., gewoon groenten) met vis..
na 3 dagen zit je gewoon in ketose.
ondanks de fructose uit het fruit, put je je de glucidereserves uit (wat de bedoeling is) en begint het effectief te werken.

de bijkomende eigenschap van ananas, appelsienen, pompelmoes en bijzonder citroenen is, dat ze zeer rijk zijn aan vetafbrekende substanties.

op 6 weken val je vlot 10- 16kg af (afhankelijk van persoon tot persoon) zonder dat je honger hebt, je de ganse dag een wrak voelt etc...

iemand die bv 30kg overgewicht heeft, zou ik aanraden om dat in 2 stappen te doen.
je kan 6 weken de druk op de ketel houden, dan de voeding ietwat 'normaliseren' maar met mate blijven eten, en dan opnieuw een nieuwe periode de schroef erop zetten.
de eerste 1 a 2 weken zijn de strengste, en de lastigste.
Dynamic D
Mountainbiker

Post by Dynamic D »

Bij mij heeft het alles te maken met alcohol.
In de week drink ik er geen en val ik 1kg af. In het weekend
durf ik wel is zot doen en kom ik 1kg bij.
(en neen dat is niet omdat ik na het drinken nog friet ofzo ga eten)
zikje
Mountainbiker

Post by zikje »

Dynamic D wrote:Bij mij heeft het alles te maken met alcohol.
Probeer het echt zot doen te beperken tot 1x om de 2 weken of zo? Daarna 1x om de maand. Gewoon gezellig een pint gaan drinken moet toch niet altijd uitmonden in zot doen :).
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Dynamic D wrote:Bij mij heeft het alles te maken met alcohol.
Dit kan je zo niet bekijken,je mag jezelf slechts 1x wekelijks wegen.
De vochtbalans in je lichaam schommelt makkelijker waardoor de wegingen variëren
en je maag,lever en nieren hebben de tijd nodig om hun werk te doen.
Blijkbaar komt wat je vandaag eet/drinkt pas binnen een week definitief
op de weegschaal terecht.(heb ik mij laten vertellen)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

je mag je ook dagelijks wegen, of 2x daags (bv s'morgens en s'avonds)

ivm vochtbalans :
wat stel je vast?
dat het gewicht s'morgens van 0.3 tot bijna 2 kg kan schelen tegen diezelfde dag s'avonds.
dat heeft alles te maken met uw vocht - transpitatie bij slapen. (ja us transipreert dan ook)
in de winter zal dat verschil kleiner zijn dan in de zomer, wat zeer logisch is... in de zomer zit de warmte vaak ook binnen in huis, vandaar.

hoe weet ik zeker dat je afvalt?

je kan je 'smorgens wegen en dit bijhouden in een dagboek, maar weeg u ook s'avonds, gezien het gewicht s'avonds veel stabieler is en je een duidelijker beeld op termijn geeft ivm progressie in afvallen.
het verschil s'avonds is vrij miniem van dag tot dag/
doe je een dieet, dan zie je daar een bepaald patroon in, en kan je ongeveer inschatten hoeveel je zou afvallen als je bepaalde voeding en max. calorieeen per dag zou nuttigen.
wie afvalt, kan alles in een dagboek noteren... eigenlijk een aanrader zelfs.

zo kan je ook nadien bekijken, welke combinatie van voeding je doet stagneren of net weer bijkomen, of je een loom gevoel geeft etc...
je leert daar ontzettend veel van over jezelf en over een aantal essentiele zaken in de dieetmaterie, op uw eigen persoon gericht.
Post Reply